Automobilke Peugeot včera unikli fotografie nového modelu 208, ktorého úlohou je znepríjemniť život konkurencii v triede malých automobilov. Dnes boli zverejnené ďalšie oficiálne informácie.
Francúzsky Peugeot ukázal fotografie nástupcu populárneho modelu 207, dnes sme sa dočkali aj oficiálnej tlačovej správy s podrobnejšími informáciami.
Dizajn nového Peugeotu 208 sa bude niesť v línii, ktorú nastolil sedan strednej triedy s označením 508. Predná časť je pomerne členitá, nesie však jasný odkaz na dizajn značky Peugeot. Predné svetlomety obsahujú denné svietenie z LED diód, medzi nimi sa vyníma maska chladiča s chrómovaným rámikom.
Bočný profil sa podobá na predchádzajúci model 207, zadná časť niektorými riešeniami zasa pripomína legendárnu „dvestošestku“, ktorá sa v modifikovanej podobe predáva ešte aj dnes pod označením 206+. Novinka sa bude naďalej vyrábať v päť- a trojdverovom prevedení, zrejme sa dočkáme aj kombi verzie a verzie coupé-cabrio. Fotografie interiéru poukazujú na nápaditosť francúzskych dizajnérov, ktorý sa nebáli experimentovať.
Peugeot uvádza, že aj napriek kratšej dĺžke novej "dvestoosmičky" (-7 cm) a menšej výške o jeden centimeter si cestujúci vzadu v oblasti konien polepšia o 5 centimetrov. Kabína Peugeotu 208 tak bude oproti predchodcovi vzdušnejšia. Objem batožinového priestoru narastie na hodnotu 285 l, čo je o 15 litrov viac ako mal predchodca.
Dnešná doba si žiata redukciu hmotnosti, peugeot 208 nesklame ani v tomto smere. Novinka dosiahne priemerné zníženie hmotnosti o 110 kilogramov, základná verzia má mať podľa informácií pohotovostnú hmotnosť len 975 kg.
Pod kapotou budú mať premiéru nové trojvalce VTi s objemom valcov od 1,0 litra po 1,2 litra, bližšie špecifikácie zatiaľ nepoznáme. Podľa ich označenia usudzujeme, že zatiaľ budú k dispotícii len v atmosférickej, nepreplňovanej verzii. Samozrejmosťou v ponuke budú aj naftové motory s označením HDi. Väčšina vznetových motorizácií bude v štandarde ponúkaná so sysémom štart/stop. S tým súvisí aj údaj o najúspornejšej verzii Peugeotu 208, ktorá má dosahovať priemernú spotrebu nafty len 3,4 l/100 km.
Výroba Peugeotu 208 bude prebiahať vo viacerých krajinách, okrem iného aj v trnavskom závode PSA na Slovensku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.