Peugeot 208 - Malý francúz sa predstavuje

208
208, foto: Peugeot
Braňo Porubčan 2. listopadu 2011 11:53
Sdílej:

Automobilke Peugeot včera unikli fotografie nového modelu 208, ktorého úlohou je znepríjemniť život konkurencii v triede malých automobilov. Dnes boli zverejnené ďalšie oficiálne informácie.

Francúzsky Peugeot ukázal fotografie nástupcu populárneho modelu 207, dnes sme sa dočkali aj oficiálnej tlačovej správy s podrobnejšími informáciami.

Dizajn nového Peugeotu 208 sa bude niesť v línii, ktorú nastolil sedan strednej triedy s označením 508. Predná časť je pomerne členitá, nesie však jasný odkaz na dizajn značky Peugeot. Predné svetlomety obsahujú denné svietenie z LED diód, medzi nimi sa vyníma maska chladiča s chrómovaným rámikom.

Bočný profil sa podobá na predchádzajúci model 207, zadná časť niektorými riešeniami zasa pripomína legendárnu „dvestošestku“, ktorá sa v modifikovanej podobe predáva ešte aj dnes pod označením 206+. Novinka sa bude naďalej vyrábať v päť- a trojdverovom prevedení, zrejme sa dočkáme aj kombi verzie a verzie coupé-cabrio. Fotografie interiéru poukazujú na nápaditosť francúzskych dizajnérov, ktorý sa nebáli experimentovať.

Peugeot uvádza, že aj napriek kratšej dĺžke novej "dvestoosmičky" (-7 cm) a menšej výške o jeden centimeter si cestujúci vzadu v oblasti konien polepšia o 5 centimetrov. Kabína Peugeotu 208 tak bude oproti predchodcovi vzdušnejšia. Objem batožinového priestoru narastie na hodnotu 285 l, čo je o 15 litrov viac ako mal predchodca.

Dnešná doba si žiata redukciu hmotnosti, peugeot 208 nesklame ani v tomto smere. Novinka dosiahne priemerné zníženie hmotnosti o 110 kilogramov, základná verzia má mať podľa informácií pohotovostnú hmotnosť len 975 kg.

Pod kapotou budú mať premiéru nové trojvalce VTi s objemom valcov od 1,0 litra po 1,2 litra, bližšie špecifikácie zatiaľ nepoznáme. Podľa ich označenia usudzujeme, že zatiaľ budú k dispotícii len v atmosférickej, nepreplňovanej verzii. Samozrejmosťou v ponuke budú aj naftové motory s označením HDi. Väčšina vznetových motorizácií bude v štandarde ponúkaná so sysémom štart/stop. S tým súvisí aj údaj o najúspornejšej verzii Peugeotu 208, ktorá má dosahovať priemernú spotrebu nafty len 3,4 l/100 km.

Výroba Peugeotu 208 bude prebiahať vo viacerých krajinách, okrem iného aj v trnavskom závode PSA na Slovensku.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.