Golf se v roce 1974 stal nástupcem modelu VW Brouk a současně také průkopníkem ve své třídě, po němž následovalo dalších sedm generací Golfu. Aktuální generace modelu Golf obdrží jako dárek k narozeninám modernizaci, jejíž světová premiéra se odehraje již za několik týdnů.
Golf je srdcem značky Volkswagen. A jako žádný jiný model ztělesňuje pojem „bestseller“. Prodáno totiž bylo již více než 37 milionů vozidel osmi generací. Volkswagen příští rok oslaví 50. výročí oblíbeného modelu, který utvářel mobilitu nejen v Německu, ale také v mnoha dalších světových regionech. Společnost se však nebude u příležitosti jubilea pouze ohlížet za minulostí. Již na konci ledna představí ve světové premiéře nový model Golf, který stejně jako jeho předchůdci znovu zavede do sériové výroby mnoho inovací.
Nejúspěšnější evropský automobilByla to doslova automobilová revoluce, když Volkswagen v roce 1974 představil první model Golf jako nástupce legendárního Brouka: místo motoru vzadu měl pohon předních kol, k tomu karoserii s variabilním interiérem, sklopnými opěradly zadních sedadel a velkým zadním výklopným víkem. Přímočarý design z pera Giorgetta Giugiara navíc přispěl k vytvoření nového designového stylu značky Volkswagen, který byl u nástupců dále rozvíjen. Golf se hned záhy etabloval jako opravdový „Volkswagen“ – lidový vůz –, protože již v roce 1976 překonal hranici jednoho milionu prodaných vozidel. Dodnes bylo zákazníkům předáno 37 milionů exemplářů. Tento kompaktní vůz je tak nejúspěšnějším evropským automobilem, nejprodávanějším modelem značky Volkswagen všech dob – a ikonou.
Pro všechny generace Golfu platí, že tajemství úspěchu tohoto modelu spočívalo a spočívá v celkovém souhrnu jeho vlastností. Golf totiž byl a je perfektním partnerem pro každodenní život, který ztělesňuje mnohostrannost, funkčnost, spolehlivost a kvalitu. V průběhu desetiletí bylo portfolio rozšiřováno o další varianty, mezi něž patří například Golf GTI, Golf Cabriolet nebo Golf Variant. Každá nová generace tohoto modelu přinesla do kompaktní třídy pokrokovou techniku, bezpečnostní koncepty a komfortní prvky. Volkswagen Golf tak demokratizoval vyspělé technologie, jakými jsou řízený katalyzátor a ABS, ale také airbagy a tempomat, elektronické asistenční systémy nebo mild hybridní a plug-in hybridní systémy.
Volkswagen v jubilejním roce 2024 představí evoluci osmé generace Golfu, která přesvědčí ještě vytříbenějším vzhledem, novými asistenčními systémy, pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. Nový Golf bude mít světovou premiéru již za několik týdnů. Zahájení předprodeje je plánováno na jaro 2024.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.