Golf se v roce 1974 stal nástupcem modelu VW Brouk a současně také průkopníkem ve své třídě, po němž následovalo dalších sedm generací Golfu. Aktuální generace modelu Golf obdrží jako dárek k narozeninám modernizaci, jejíž světová premiéra se odehraje již za několik týdnů.
Golf je srdcem značky Volkswagen. A jako žádný jiný model ztělesňuje pojem „bestseller“. Prodáno totiž bylo již více než 37 milionů vozidel osmi generací. Volkswagen příští rok oslaví 50. výročí oblíbeného modelu, který utvářel mobilitu nejen v Německu, ale také v mnoha dalších světových regionech. Společnost se však nebude u příležitosti jubilea pouze ohlížet za minulostí. Již na konci ledna představí ve světové premiéře nový model Golf, který stejně jako jeho předchůdci znovu zavede do sériové výroby mnoho inovací.
Nejúspěšnější evropský automobilByla to doslova automobilová revoluce, když Volkswagen v roce 1974 představil první model Golf jako nástupce legendárního Brouka: místo motoru vzadu měl pohon předních kol, k tomu karoserii s variabilním interiérem, sklopnými opěradly zadních sedadel a velkým zadním výklopným víkem. Přímočarý design z pera Giorgetta Giugiara navíc přispěl k vytvoření nového designového stylu značky Volkswagen, který byl u nástupců dále rozvíjen. Golf se hned záhy etabloval jako opravdový „Volkswagen“ – lidový vůz –, protože již v roce 1976 překonal hranici jednoho milionu prodaných vozidel. Dodnes bylo zákazníkům předáno 37 milionů exemplářů. Tento kompaktní vůz je tak nejúspěšnějším evropským automobilem, nejprodávanějším modelem značky Volkswagen všech dob – a ikonou.
Pro všechny generace Golfu platí, že tajemství úspěchu tohoto modelu spočívalo a spočívá v celkovém souhrnu jeho vlastností. Golf totiž byl a je perfektním partnerem pro každodenní život, který ztělesňuje mnohostrannost, funkčnost, spolehlivost a kvalitu. V průběhu desetiletí bylo portfolio rozšiřováno o další varianty, mezi něž patří například Golf GTI, Golf Cabriolet nebo Golf Variant. Každá nová generace tohoto modelu přinesla do kompaktní třídy pokrokovou techniku, bezpečnostní koncepty a komfortní prvky. Volkswagen Golf tak demokratizoval vyspělé technologie, jakými jsou řízený katalyzátor a ABS, ale také airbagy a tempomat, elektronické asistenční systémy nebo mild hybridní a plug-in hybridní systémy.
Volkswagen v jubilejním roce 2024 představí evoluci osmé generace Golfu, která přesvědčí ještě vytříbenějším vzhledem, novými asistenčními systémy, pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. Nový Golf bude mít světovou premiéru již za několik týdnů. Zahájení předprodeje je plánováno na jaro 2024.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.