Golf se v roce 1974 stal nástupcem modelu VW Brouk a současně také průkopníkem ve své třídě, po němž následovalo dalších sedm generací Golfu. Aktuální generace modelu Golf obdrží jako dárek k narozeninám modernizaci, jejíž světová premiéra se odehraje již za několik týdnů.
Golf je srdcem značky Volkswagen. A jako žádný jiný model ztělesňuje pojem „bestseller“. Prodáno totiž bylo již více než 37 milionů vozidel osmi generací. Volkswagen příští rok oslaví 50. výročí oblíbeného modelu, který utvářel mobilitu nejen v Německu, ale také v mnoha dalších světových regionech. Společnost se však nebude u příležitosti jubilea pouze ohlížet za minulostí. Již na konci ledna představí ve světové premiéře nový model Golf, který stejně jako jeho předchůdci znovu zavede do sériové výroby mnoho inovací.
Nejúspěšnější evropský automobilByla to doslova automobilová revoluce, když Volkswagen v roce 1974 představil první model Golf jako nástupce legendárního Brouka: místo motoru vzadu měl pohon předních kol, k tomu karoserii s variabilním interiérem, sklopnými opěradly zadních sedadel a velkým zadním výklopným víkem. Přímočarý design z pera Giorgetta Giugiara navíc přispěl k vytvoření nového designového stylu značky Volkswagen, který byl u nástupců dále rozvíjen. Golf se hned záhy etabloval jako opravdový „Volkswagen“ – lidový vůz –, protože již v roce 1976 překonal hranici jednoho milionu prodaných vozidel. Dodnes bylo zákazníkům předáno 37 milionů exemplářů. Tento kompaktní vůz je tak nejúspěšnějším evropským automobilem, nejprodávanějším modelem značky Volkswagen všech dob – a ikonou.
Pro všechny generace Golfu platí, že tajemství úspěchu tohoto modelu spočívalo a spočívá v celkovém souhrnu jeho vlastností. Golf totiž byl a je perfektním partnerem pro každodenní život, který ztělesňuje mnohostrannost, funkčnost, spolehlivost a kvalitu. V průběhu desetiletí bylo portfolio rozšiřováno o další varianty, mezi něž patří například Golf GTI, Golf Cabriolet nebo Golf Variant. Každá nová generace tohoto modelu přinesla do kompaktní třídy pokrokovou techniku, bezpečnostní koncepty a komfortní prvky. Volkswagen Golf tak demokratizoval vyspělé technologie, jakými jsou řízený katalyzátor a ABS, ale také airbagy a tempomat, elektronické asistenční systémy nebo mild hybridní a plug-in hybridní systémy.
Volkswagen v jubilejním roce 2024 představí evoluci osmé generace Golfu, která přesvědčí ještě vytříbenějším vzhledem, novými asistenčními systémy, pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. Nový Golf bude mít světovou premiéru již za několik týdnů. Zahájení předprodeje je plánováno na jaro 2024.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?