Golf se v roce 1974 stal nástupcem modelu VW Brouk a současně také průkopníkem ve své třídě, po němž následovalo dalších sedm generací Golfu. Aktuální generace modelu Golf obdrží jako dárek k narozeninám modernizaci, jejíž světová premiéra se odehraje již za několik týdnů.
Golf je srdcem značky Volkswagen. A jako žádný jiný model ztělesňuje pojem „bestseller“. Prodáno totiž bylo již více než 37 milionů vozidel osmi generací. Volkswagen příští rok oslaví 50. výročí oblíbeného modelu, který utvářel mobilitu nejen v Německu, ale také v mnoha dalších světových regionech. Společnost se však nebude u příležitosti jubilea pouze ohlížet za minulostí. Již na konci ledna představí ve světové premiéře nový model Golf, který stejně jako jeho předchůdci znovu zavede do sériové výroby mnoho inovací.
Nejúspěšnější evropský automobilByla to doslova automobilová revoluce, když Volkswagen v roce 1974 představil první model Golf jako nástupce legendárního Brouka: místo motoru vzadu měl pohon předních kol, k tomu karoserii s variabilním interiérem, sklopnými opěradly zadních sedadel a velkým zadním výklopným víkem. Přímočarý design z pera Giorgetta Giugiara navíc přispěl k vytvoření nového designového stylu značky Volkswagen, který byl u nástupců dále rozvíjen. Golf se hned záhy etabloval jako opravdový „Volkswagen“ – lidový vůz –, protože již v roce 1976 překonal hranici jednoho milionu prodaných vozidel. Dodnes bylo zákazníkům předáno 37 milionů exemplářů. Tento kompaktní vůz je tak nejúspěšnějším evropským automobilem, nejprodávanějším modelem značky Volkswagen všech dob – a ikonou.
Pro všechny generace Golfu platí, že tajemství úspěchu tohoto modelu spočívalo a spočívá v celkovém souhrnu jeho vlastností. Golf totiž byl a je perfektním partnerem pro každodenní život, který ztělesňuje mnohostrannost, funkčnost, spolehlivost a kvalitu. V průběhu desetiletí bylo portfolio rozšiřováno o další varianty, mezi něž patří například Golf GTI, Golf Cabriolet nebo Golf Variant. Každá nová generace tohoto modelu přinesla do kompaktní třídy pokrokovou techniku, bezpečnostní koncepty a komfortní prvky. Volkswagen Golf tak demokratizoval vyspělé technologie, jakými jsou řízený katalyzátor a ABS, ale také airbagy a tempomat, elektronické asistenční systémy nebo mild hybridní a plug-in hybridní systémy.
Volkswagen v jubilejním roce 2024 představí evoluci osmé generace Golfu, která přesvědčí ještě vytříbenějším vzhledem, novými asistenčními systémy, pohony a novými generacemi informačních a zábavních systémů i softwaru. Nový Golf bude mít světovou premiéru již za několik týdnů. Zahájení předprodeje je plánováno na jaro 2024.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?