Vadí vám, že vaše dodávka vypadá jako spotřební nástroj na převážení cihel? MS-RT proměnili běžný Ford Transit Connect na agresivní stroj, který vypadá, že si to na semaforech bez problémů rozdá i s Mustangem. Skrývá se ale pod body kitem něco více?
Jak samotný Ford, tak firma MS-RT už mají předchozí zkušenosti se stavbou ostrých dodávek. Ford dříve postavil hned tři speciály nazvané Ford Supervan, které z běžných Transitů prvních několika generací udělaly nekompromisní závodní stroje. Hned ten první ostatně využil techniku ze sporťáku Ford GT40. Ani v současnosti Ford poptávku po unikátních konceptech závodních dodávek neignoruje, nedávno tak vznikl Ford Transit Connect s motorem Focusu RS. MS-RT se zase loni předvedlo masivním bodykitem pro Transit Custom, který si narozdíl od kreací Fordu můžete opravdu koupit.
A stejný záměr je i s novou úpravou pro Transit Connect, tedy menšího sourozence Transitu Custom. Britská tunerská firma z jižního Walesu pro dodávku vytvořila agresivní bodykit, sestávající ze zcela překopaného nárazníku, včetně předního difuzoru, velmi odlišné masky, bočních nástavců na prahy, zadního nárazníku s difuzorem, spoileru na střeše a čtyř koncovek výfuku.
Kromě toho teď Transit Connect jezdí na 18" kolech OZ Racing a pneumatikách Michelin. V kabině se tuner pustil do ručního přečalounění kůží Nappa, doplněné karbonovými prvky a sportovním volantem. Při koupi vozu navíc dostanete od tunera balení příslušenství, které zahrnuje tašku s přípravky pro udržení dodávky v nejlepší kondici.
Agresivní vzhled se bohužel neodráží v použité technice, kterou tuner nechal bez úprav, Pod kapotou se tak skrývá standardní 1,5 litrový diesel EcoBlue, s výkonem 118 koní a 270 Nm. Díky upravenému výfukovému systému se čtyřmi koncovkami ale vůz alespoň zní lépe, než jezdí. K dispozici bude jak manuální, tak automatická převodovka.
Jako první se do prodeje dostane limitovaná edice 40 kusů v Launch Edition, která dostane lepší disky už v základu a také unikátní prvky interiéru. Za vůz si firma žádá asi 715 tisíc v manuální verzi a 740 tisíc v automatické. Vzhledem k zájmu o předchozí kreaci, upravený Transit Custom, se očekává i rychlé vyprodání všech kusů Connectu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?