Vůz vychází z Golfu Variant a veřejnosti se ukáže na letošním pařížském autosalonu. Jedná se vlastně už o dalšího bratra v rodině oplastovaných kombíku z koncernu Volkswagen, před ním přišel Leon ST X-Perience, Passat Alltrack a Octavia Scout. Drsnější Golf dostal o 2 cm větší světlou výšku a potřebné černé plasty na karoserii.
Standardem je i kryt podvozku a motoru, přičemž sériově samozřejmě automobil nabídne pohon všech kol skrze systém 4Motion s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu. Z počátku se pod kapotu dostane jeden benzínový a dva naftové motory. Má se jednat o motorizace 1,8 TSI o výkonu 177 koní a s 280 Nm točivého momentu, se kterým Golf Alltrack odstartuje z 0 na 100 kmh za 7,8 vteřiny a dosáhne maximálky 217 km/h.
V nabídce naftových jednotek se objeví motory o objemu 1,6 a 2,0 litru. Jednašestka nabídne 108 koní a 250 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,1 vteřiny a maximální rychlost 187 km/h. Přitom by se měla spotřeba v kombinovaném cyklu ustálit na hranici 4,7 litru. Silnější dvoulitr nabídne 148 koní a 342 Nm točivého momentu, z 0 na 100 km/h se terénní Golf dostane za 8,9 vteřiny a rozjede se až na 208 km/h. U této jednotky slibuje Volkswagen spotřebu jen 4,9 litru na 100 km. Komu je to i tak málo, posledním v řadě bude silnější provedení 2.0 TDI se 181 koňmi a 381 Nm, se kterým se z 0 na 100 km/h dostanete za 7,8 vteřiny na stovku a dosáhnete rychlosti až 219 km/h, to vše se spotřebou 5,1 litru na 100 km.
Nový Golf Alltrack se do prodeje dostane v půlce příštího roku, bližší podrobnosti se dozvíme na autosalonu v Paříži.