ŠKODA AUTO zveřejněním prvních oficiálních designových skic vzbuzuje očekávání nadcházející čtvrté generace modelu FABIA. Oblíbený malý vůz české automobilky bude výrazně větší, dynamičtější a emocionálnější než jeho úspěšní předchůdci.
Přechod na modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen přináší nové možnosti v uspořádání prostoru a vytváří ještě více místa pro cestující a zavazadla. Mezi další highlighty patří ostře tvarované přední světlomety a zadní svítilny s LED technologií. Světová premiéra nového modelu ŠKODA FABIA proběhne v květnu.
První dvě designové skici ukazují čisté, moderní a dynamicky vypracované linie nového modelu ŠKODA FABIA. Čtvrtá generace bude o 111 milimetrů delší a o 48 milimetrů širší než její předchůdce. Nová FABIA bude vůbec poprvé postavena na modulární platformě MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Kromě ještě většího prostoru pro cestující se tak o dalších 50 litrů zvětší i zavazadlový prostor. Šikmý pohled na přední část odhaluje úzké přední světlomety a širokou masku chladiče, která je typická pro designový jazyk značky ŠKODA. Díky chromovanému rámečku a černým lamelám působí nová FABIA sportovně elegantním dojmem. Robustní vzhled navíc umocňují velká kola.
Protáhlý střešní spoiler s bočními finlety zajišťuje společně s aerodynamicky optimalizovanými vnějšími zpětnými zrcátky a aktivní žaluzií chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod vzduchu na předním nárazníku vynikající aerodynamiku.
Zbývající skici podávají bližší představu o moderních světlech nového modelu ŠKODA FABIA. V ostře řezaných předních Full LED světlometech, které sahají až k masce chladiče, připomínají LED moduly ledové kvádry. Zřetelný je i modul denního svícení ve tvaru písmene L. Typické krystalické prvky značky ŠKODA se nacházejí také ve struktuře úzkých zadních světel, která budou k dispozici i v Full LED verzi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.