ŠKODA AUTO zveřejněním prvních oficiálních designových skic vzbuzuje očekávání nadcházející čtvrté generace modelu FABIA. Oblíbený malý vůz české automobilky bude výrazně větší, dynamičtější a emocionálnější než jeho úspěšní předchůdci.
Přechod na modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen přináší nové možnosti v uspořádání prostoru a vytváří ještě více místa pro cestující a zavazadla. Mezi další highlighty patří ostře tvarované přední světlomety a zadní svítilny s LED technologií. Světová premiéra nového modelu ŠKODA FABIA proběhne v květnu.
První dvě designové skici ukazují čisté, moderní a dynamicky vypracované linie nového modelu ŠKODA FABIA. Čtvrtá generace bude o 111 milimetrů delší a o 48 milimetrů širší než její předchůdce. Nová FABIA bude vůbec poprvé postavena na modulární platformě MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Kromě ještě většího prostoru pro cestující se tak o dalších 50 litrů zvětší i zavazadlový prostor. Šikmý pohled na přední část odhaluje úzké přední světlomety a širokou masku chladiče, která je typická pro designový jazyk značky ŠKODA. Díky chromovanému rámečku a černým lamelám působí nová FABIA sportovně elegantním dojmem. Robustní vzhled navíc umocňují velká kola.
Protáhlý střešní spoiler s bočními finlety zajišťuje společně s aerodynamicky optimalizovanými vnějšími zpětnými zrcátky a aktivní žaluzií chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod vzduchu na předním nárazníku vynikající aerodynamiku.
Zbývající skici podávají bližší představu o moderních světlech nového modelu ŠKODA FABIA. V ostře řezaných předních Full LED světlometech, které sahají až k masce chladiče, připomínají LED moduly ledové kvádry. Zřetelný je i modul denního svícení ve tvaru písmene L. Typické krystalické prvky značky ŠKODA se nacházejí také ve struktuře úzkých zadních světel, která budou k dispozici i v Full LED verzi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?