Automobilka Honda dnes představila novou generaci katalyzátorů pro naftové motory CDTi. Od této chvíle mohou ochránci životního prostředí klidně spát.
Převratná technologie spočívá v NOx katalyzátoru, který umožňuje výrazné snížení emisí kysličníku dusitého, motor tak vyhovuje i nejpřísnějším limitům Americké agentury pro ochranu životního prostředí EPA. Systém je založen na přeměně výfukových plynů ve čpavek, zatímco další vrstva katalyzátoru promění čpavek v téměř neškodný dusík. Složitý technologický proces tak vykazuje minimální hodnoty škodlivých látek.
Tento katalyzátor bude využívat známá motorová jednotka 2,2 CTDi, která patří se svými 140 koňmi a 340 Nm kroutícího momentu mezi špičku naftových agregátů.
zdroj: Honda
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?