Koncepční vůz ke stému výročí existence značky Aston Martin má ukazovat nejen kořeny, ale také budoucnost. Spojení ukazuje, kam by se mohla značka v brzké době vyvíjet.
Již z prvního pohledu na koncept, kterým Aston Martin oslavuje sto let své existence, je patrná vzpomínka na staré sportovní vozy. Není to ale jenom obyčejné retro bez střechy založené na dvanáctiválcovém Aston Martinu Vanquish. Tento koncept nejen že oslavuje roky minulé, ale ukazuje i cestu do těch příštích.
Některé prvky uvidíme v sériové produkci již brzy. Díky poměrně rozsáhlému využití karbonu klesla hmotnost oproti Vanquishi o znatelné půl tuny. I Aston tedy byl donucen používat tento drahý, ale účelný materiál.
Osvětlení zajišťuje řada diod, které nalezneme vepředu i vzadu. Přední i zadní části přitom mají mít nové vyznění, které se má promítnout do budoucích Astonů.
Třetí novinkou je pak nahrazení klasických budíků displeji. I tohoto řečení bychom se měli v dohledné době dočkat.
Tím, že je vůz postaven na platformě sériového vozu, je i pojízdný. Z klidu na stovku to má zvládnout za 2,9 sekundy, maximální rychlost je vyšší, než jakou bych v otevřeném vozu kdy chtěl zažít. V číslech tedy 290 km/h. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec, jehož výkon je 573 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.