Koncepční vůz ke stému výročí existence značky Aston Martin má ukazovat nejen kořeny, ale také budoucnost. Spojení ukazuje, kam by se mohla značka v brzké době vyvíjet.
Již z prvního pohledu na koncept, kterým Aston Martin oslavuje sto let své existence, je patrná vzpomínka na staré sportovní vozy. Není to ale jenom obyčejné retro bez střechy založené na dvanáctiválcovém Aston Martinu Vanquish. Tento koncept nejen že oslavuje roky minulé, ale ukazuje i cestu do těch příštích.
Některé prvky uvidíme v sériové produkci již brzy. Díky poměrně rozsáhlému využití karbonu klesla hmotnost oproti Vanquishi o znatelné půl tuny. I Aston tedy byl donucen používat tento drahý, ale účelný materiál.
Osvětlení zajišťuje řada diod, které nalezneme vepředu i vzadu. Přední i zadní části přitom mají mít nové vyznění, které se má promítnout do budoucích Astonů.
Třetí novinkou je pak nahrazení klasických budíků displeji. I tohoto řečení bychom se měli v dohledné době dočkat.
Tím, že je vůz postaven na platformě sériového vozu, je i pojízdný. Z klidu na stovku to má zvládnout za 2,9 sekundy, maximální rychlost je vyšší, než jakou bych v otevřeném vozu kdy chtěl zažít. V číslech tedy 290 km/h. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec, jehož výkon je 573 koní.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?