Aston Martin CC100 - retro s novými technologiemi

Aston Martin
Aston Martin, foto: Aston Martin
Marek Litzman 20. května 2013 12:49
Sdílej:

Koncepční vůz ke stému výročí existence značky Aston Martin má ukazovat nejen kořeny, ale také budoucnost. Spojení ukazuje, kam by se mohla značka v brzké době vyvíjet.

Již z prvního pohledu na koncept, kterým Aston Martin oslavuje sto let své existence, je patrná vzpomínka na staré sportovní vozy. Není to ale jenom obyčejné retro bez střechy založené na dvanáctiválcovém Aston Martinu Vanquish. Tento koncept nejen že oslavuje roky minulé, ale ukazuje i cestu do těch příštích. 

Některé prvky uvidíme v sériové produkci již brzy. Díky poměrně rozsáhlému využití karbonu klesla hmotnost oproti Vanquishi o znatelné půl tuny. I Aston tedy byl donucen používat tento drahý, ale účelný materiál. 

Osvětlení zajišťuje řada diod, které nalezneme vepředu i vzadu. Přední i zadní části přitom mají mít nové vyznění, které se má promítnout do budoucích Astonů. 

Třetí novinkou je pak nahrazení klasických budíků displeji. I tohoto řečení bychom se měli v dohledné době dočkat.

Tím, že je vůz postaven na platformě sériového vozu, je i pojízdný. Z klidu na stovku to má zvládnout za 2,9 sekundy, maximální rychlost je vyšší, než jakou bych v otevřeném vozu kdy chtěl zažít. V číslech tedy 290 km/h. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec, jehož výkon je 573 koní.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?