Toyota představuje zdokonalené systémy na podporu parkování

ar5, 21. listopadu 2014, 07:32 Google+

Toyota Motor Corporation zdokonalila svůj inteligentní ultrazvukový lokátor ICS (Intelligence Clearance Sonar), jenž napomáhá předcházet nehodám nebo zmírňovat následky nehod při parkování nebo rozjezdu vozidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Kromě toho byl systém panoramatického sledování situace kolem vozidla doplněn o nový režim zobrazování, jehož prostřednictvím může řidič snadno před rozjezdem vozidla zkontrolovat okolí. Toyota má v plánu nasazovat modernizované systémy do svých modelů uváděných v roce 2015.

Inteligentní ultrazvukový lokátor (ICS systém)

Současná verze systému ICS od Toyoty dokáže detekovat překážky a napomáhá předcházet nehodám nebo zmírňovat následky nehod v důsledku rychlé akcelerace po mylném sešlápnutí plynového pedálu. Nový systém ICS obsahuje vyšší počet senzorů a je schopen detekovat překážky ve větší vzdálenosti; oblast sledovaná tímto systémem se díky tomu zvětšila v podélném i příčném směru. 

Kromě toho byla vylepšena i řídicí logika napomáhající předcházet nehodám nebo zmírňovat následky střetu s blízko stojícími vozidly či překážkami v situacích, kdy příčinou není mylné použití plynového pedálu, např. při pomalé jízdě na parkovišti nebo při výjezdu z těsného parkovacího místa. 

Inteligentní parkovací systém (IPS) od Toyoty nyní využívá systém ICS k předcházení nehodám nebo zmírňování následků střetu prostřednictvím automatického brzdění. Kromě toho je k dispozici i funkce na podporu vícefázové otáčení, která automaticky reguluje řízení v těsných parkovacích prostorách, kde je zapotřebí opakovaně popojíždět oběma směry. Další částečně automatizovaná1 funkce pomáhá při výjezdu z parkovacích stání s podélným řazením za situací, kdy zbývá jen malý prostor před vozidlem a za ním.

Panoramatické sledování situace kolem vozidla

Funkce panoramatického sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor), dosud zobrazující vozidlo z ptačí perspektivy na displeji navigace, byla rozšířena o nový režim zobrazování „přes průhledné vozidlo“. Po stisku tlačítka může řidič přepínat mezi režimem dynamického zobrazení (Moving View), jenž zachycuje pohled na vozidlo z ptačí perspektivy, a režimem zobrazování „přes průhledné vozidlo“ (See-through View), kdy řidič vidí bezprostřední okolí ze své vlastní perspektivy, avšak tak, jako by jeho automobil byl průhledný. Oproti režimu zobrazení z ptačí perspektivy se při zobrazování „přes průhledné vozidlo“ jeví překážky jako větší, a tak je snazší je lépe rozpoznat. 

Cílem uvedených vylepšení systémů Toyota na podporu parkování je zvýšit bezpečnost pohybu na parkovištích, kde dochází přibližně k 30 % nehod s majetkovými škodami. 

Toyota je toho názoru, že nejvyšší metou společnosti usilující o mobilitu je zcela eliminovat smrtelná i běžná zranění v důsledku dopravních nehod. Toyota prostřednictvím své „koncepce integrovaného řízení bezpečnosti“ nastoluje budoucí směr vývoje bezpečnostních technologií i samotných vozidel. Uvedená koncepce pokrývá veškeré aspekty řízení; integruje jednotlivé bezpečnostní technologie a systémy vozidla, namísto jejich někdejšího vnímání coby nezávisle fungujících jednotek. Tento přístup se též odráží v aktivitách výzkumu a vývoje zaměřených na bezpečnostní prvky a systémy.

Toyota se pevně zasazuje řešit celou řadu iniciativ v oblasti dopravní bezpečnosti, od vývoje stále bezpečnějších vozů a technologií přes podporu vytváření bezpečného dopravního prostředí až po zapojování se do různých vzdělávacích aktivit. 

* Řidič ovládá volič převodovky, brzdy a akcelerační pedál.

* Zdroj: Všeobecná asociace japonských pojišťoven (statistiky nehod na parkovištích pro oblast Tohoku v Japonsku).

Vytisknout

Diskuze: Toyota představuje zdokonalené systémy na podporu parkování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Hyundai i20 vstoupil na český trh - anotační foto

Nový Hyundai i20 vstoupil na český trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud