Řidiči na britské dálnici M6 mohli být v září minulého roku svědky neobvyklého závodu mezi BMW M3 a Ferrari 458, který však záhy ukončili policisté. Ti byli k oběma řidičům poměrně nesmlouvaví, neboť v momentě, kdy se vozidla kolem jejich radaru prohnala, měla na tachometru rychlost okolo 240 km/h.
Policisté měřící rychlost u britské dálnice M6 poblíž města Todhills si před pár dny připsali skutečně působivý úlovek. Na jejich radaru se totiž objevila dvojice řidičů v BMW M3 a Ferrari 457, která spolu evidentně závodila. Snímek pořízený policisty pak zachycuje BMW jak předjíždí italský supersport při rychlosti 233 km/h.
Za volantem Ferrari v tu chvíli seděl devětatřicetiletý Edward Hall, který pracuje jako nákupčí pro společnost zabývající se prodejem automobilů. Ve chvíli, kdy ho kamera zachytila, byl na cestě z Glasgow - kde vůz pro svého zaměstnavatele zakoupil.
Hall svou vinu přiznal, což mu zajistilo mírnější trest zákazu řízení na 12 týdnů a pokutu, která po přičtení všech nákladů činí 1 104 liber, v přepočtu tedy 32 000 Kč. Horší však je, že kvůli ztrátě řidičského průkazu nebude moci 3 měsíce vykonávat svou práci, což se podepsalo na jeho přeřazením na nižší pozici a samozřejmě i na jeho výplatě.
Hůře však dopadl řidič modrého BMW. To bylo registrováno na společnost Onyx Executive Travel, jejím ředitelem je Fasial Tariq. Ten však odmítl identifikovat řidiče vozidla, takže společnosti byla udělena pokuta 1 185 liber (34 400 Kč) a Tariq dostal zákaz řízení na dobu 12 měsíců.
Úsměvné přitom je, že Tariq si vyzvedl své řidičské oprávnění teprve 10 dnů před osudným závodem na dálnici. Na dva roky mu byl totiž odebrán kvůli alkoholu za volantem.
Na webových stránkách BBC, která o případu přinesla informace, je mimo jiné i vyjádření policistky Claire Sampson: „Každý den vidíme jaké tragické následky může mít, pokud lidé řídí příliš rychle. A jsou to naši policisté, kteří musí sdělovat ty špatné zprávy rodinám."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?