Japonská automobilka Mazda představila v průběhu tohoto týdne nový systém s označením G-Vectoring Control. Přitom ten nemá nic společného s vektorováním točivého momentu.
Jedná se totiž o novou techniku, která má usnadit řízení vozu a ulevit tak řidiči. Systém zkoumá přenos hmoty vozu při průjezdu zatáčkou a řídící jednotka následně v závislosti na úhlu natočení volantu a aktuální rychlosti dokáže regulovat výkon motoru.
Podle Mazdy to jde až o 30 Nm, díky čemuž dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji, lehčeji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče oproti klasickému provedení vozu. První zkoušku systému provedli britští redaktoři magazínu Autocar.
Ti však po několika jízdách poznamenali, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Hned několikrát vyzkoušeli jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Po vytáhnutí dat z telemetrie se ovšem nestačili divit. Rozdíl v korekcích volantu byl totiž s aktivovaným systémem velmi rozdílný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.