Japonská automobilka Mazda představila v průběhu tohoto týdne nový systém s označením G-Vectoring Control. Přitom ten nemá nic společného s vektorováním točivého momentu.
Jedná se totiž o novou techniku, která má usnadit řízení vozu a ulevit tak řidiči. Systém zkoumá přenos hmoty vozu při průjezdu zatáčkou a řídící jednotka následně v závislosti na úhlu natočení volantu a aktuální rychlosti dokáže regulovat výkon motoru.
Podle Mazdy to jde až o 30 Nm, díky čemuž dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji, lehčeji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče oproti klasickému provedení vozu. První zkoušku systému provedli britští redaktoři magazínu Autocar.
Ti však po několika jízdách poznamenali, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Hned několikrát vyzkoušeli jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Po vytáhnutí dat z telemetrie se ovšem nestačili divit. Rozdíl v korekcích volantu byl totiž s aktivovaným systémem velmi rozdílný.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?