Nová pětiletá záruka Ford Protect se vztahuje na všechny prodávané modely bez rozdílu, tedy od kompaktního městského modelu KA+ až k největší verzi legendárního užitkového Transitu. Pro osobní vozy záruka pokrývá buď pět let, nebo 120 000 ujetých kilometrů, pro užitkové pak znovu pět let, nebo 200 000 km, modely Courier a Connect vždy 5 let, nebo 120 000 km, tedy podle toho, co nastane dříve.
„Pětiletou záruku pro všechny modely můžeme vyhlásit s lehkým srdcem,“ řekl k tomu technický ředitel českého Fordu Dušan Fornůsek. „Víme totiž dobře, že vozy s modrým oválem ve znaku patří mezi nejspolehlivější automobily na trhu, takže jsme si jisti, že ji můžeme zavést napříč modelovou řadou.“
Nová pětiletá záruka Ford Protect platí pro všechny vozy objednané zákazníkem u autorizovaných partnerů Ford v ČR od 1. prosince 2017. Záruka přitom pokrývá všechny důležité díly a agregáty od motoru a převodovky přes řízení, nápravy a brzdy (kromě kotoučů, destiček a obložení) až třeba ke klimatizaci, airbagům a audiosystémům. Za pětiletou záruku přitom nemusí motoristé nic připlácet, dostávají ji v rámci základní ceny vozu. Ford, stejně jako ostatní výrobci, cenu svých vozů pro rok 2018 lehce zvýšil, ale v případě modrého oválu navýšení v řádu jednotek procent zahrnuje i pětiletou záruku.
V rámci českého trhu je tato záruka naprosto unikátní, protože neobsahuje žádné skryté podmínky, výjimky ani „pasti“, s nimiž se motoristé někdy setkávají u konkurenčních produktů.
„Nová pětiletá záruka pro všechny nové Fordy na českém trhu je určitým projevem důvěry v kvalitu našich vozů, ale také vstřícným gestem vůči českým motoristům,“ řekl Jan Laube, generální ředitel českého Fordu. „Jsem přesvědčen, že tato nabídka ještě zvýší oblibu vozů s modrým oválem ve znaku mezi českými motoristy.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?