Nová pětiletá záruka Ford Protect se vztahuje na všechny prodávané modely bez rozdílu, tedy od kompaktního městského modelu KA+ až k největší verzi legendárního užitkového Transitu. Pro osobní vozy záruka pokrývá buď pět let, nebo 120 000 ujetých kilometrů, pro užitkové pak znovu pět let, nebo 200 000 km, modely Courier a Connect vždy 5 let, nebo 120 000 km, tedy podle toho, co nastane dříve.
„Pětiletou záruku pro všechny modely můžeme vyhlásit s lehkým srdcem,“ řekl k tomu technický ředitel českého Fordu Dušan Fornůsek. „Víme totiž dobře, že vozy s modrým oválem ve znaku patří mezi nejspolehlivější automobily na trhu, takže jsme si jisti, že ji můžeme zavést napříč modelovou řadou.“
Nová pětiletá záruka Ford Protect platí pro všechny vozy objednané zákazníkem u autorizovaných partnerů Ford v ČR od 1. prosince 2017. Záruka přitom pokrývá všechny důležité díly a agregáty od motoru a převodovky přes řízení, nápravy a brzdy (kromě kotoučů, destiček a obložení) až třeba ke klimatizaci, airbagům a audiosystémům. Za pětiletou záruku přitom nemusí motoristé nic připlácet, dostávají ji v rámci základní ceny vozu. Ford, stejně jako ostatní výrobci, cenu svých vozů pro rok 2018 lehce zvýšil, ale v případě modrého oválu navýšení v řádu jednotek procent zahrnuje i pětiletou záruku.
V rámci českého trhu je tato záruka naprosto unikátní, protože neobsahuje žádné skryté podmínky, výjimky ani „pasti“, s nimiž se motoristé někdy setkávají u konkurenčních produktů.
„Nová pětiletá záruka pro všechny nové Fordy na českém trhu je určitým projevem důvěry v kvalitu našich vozů, ale také vstřícným gestem vůči českým motoristům,“ řekl Jan Laube, generální ředitel českého Fordu. „Jsem přesvědčen, že tato nabídka ještě zvýší oblibu vozů s modrým oválem ve znaku mezi českými motoristy.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?