Nová pětiletá záruka Ford Protect se vztahuje na všechny prodávané modely bez rozdílu, tedy od kompaktního městského modelu KA+ až k největší verzi legendárního užitkového Transitu. Pro osobní vozy záruka pokrývá buď pět let, nebo 120 000 ujetých kilometrů, pro užitkové pak znovu pět let, nebo 200 000 km, modely Courier a Connect vždy 5 let, nebo 120 000 km, tedy podle toho, co nastane dříve.
„Pětiletou záruku pro všechny modely můžeme vyhlásit s lehkým srdcem,“ řekl k tomu technický ředitel českého Fordu Dušan Fornůsek. „Víme totiž dobře, že vozy s modrým oválem ve znaku patří mezi nejspolehlivější automobily na trhu, takže jsme si jisti, že ji můžeme zavést napříč modelovou řadou.“
Nová pětiletá záruka Ford Protect platí pro všechny vozy objednané zákazníkem u autorizovaných partnerů Ford v ČR od 1. prosince 2017. Záruka přitom pokrývá všechny důležité díly a agregáty od motoru a převodovky přes řízení, nápravy a brzdy (kromě kotoučů, destiček a obložení) až třeba ke klimatizaci, airbagům a audiosystémům. Za pětiletou záruku přitom nemusí motoristé nic připlácet, dostávají ji v rámci základní ceny vozu. Ford, stejně jako ostatní výrobci, cenu svých vozů pro rok 2018 lehce zvýšil, ale v případě modrého oválu navýšení v řádu jednotek procent zahrnuje i pětiletou záruku.
V rámci českého trhu je tato záruka naprosto unikátní, protože neobsahuje žádné skryté podmínky, výjimky ani „pasti“, s nimiž se motoristé někdy setkávají u konkurenčních produktů.
„Nová pětiletá záruka pro všechny nové Fordy na českém trhu je určitým projevem důvěry v kvalitu našich vozů, ale také vstřícným gestem vůči českým motoristům,“ řekl Jan Laube, generální ředitel českého Fordu. „Jsem přesvědčen, že tato nabídka ještě zvýší oblibu vozů s modrým oválem ve znaku mezi českými motoristy.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.