Infiniti bude vyrábět velmi zbrklého mastodonta vycházejícího z luxusního SUV FX. Koncept se jmenoval podle pilota F1 Sebastiana Vettela
Velké a rychlé Infiniti založí novou podznačku, podobně jako má Mercedes svoji AMG, BMW M, Audi S a RS a především přímý konkurent Lexus F.
Divize Infiniti bude pojmenována IPL, tedy Infiniti Performance Line a bude, podobně jako u konkurence, upravovat jinak standardní modely na nejvýkonnější verze a to nejen motoricky, ale i podvozkově a vzhledově.
Speciál postavený pro Sebastiana Vettela je první vlaštovkou. Zakládá se na nejlepší nabízené verzi FX50S Premium, avšak díky přeprogramování řídící jednotky má výkon 420 koní. Zásadně byla upravena aerodynamika včetně podvozku, auto navíc shodilo i nějaké to kilo díky použití karbonových dílů.
Maximální rychlost více než dvě tuny vážícího mastodonta je 300 km/h, zrychlení z klidu na stovku trvá 5,4 sekundy.
Kdy se takovýto vůz začne vyrábět, jaké bude mít oproti představenému speciálu odlišnosti a jaká bude jeho cena, to prozatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?