Infiniti bude vyrábět velmi zbrklého mastodonta vycházejícího z luxusního SUV FX. Koncept se jmenoval podle pilota F1 Sebastiana Vettela
Velké a rychlé Infiniti založí novou podznačku, podobně jako má Mercedes svoji AMG, BMW M, Audi S a RS a především přímý konkurent Lexus F.
Divize Infiniti bude pojmenována IPL, tedy Infiniti Performance Line a bude, podobně jako u konkurence, upravovat jinak standardní modely na nejvýkonnější verze a to nejen motoricky, ale i podvozkově a vzhledově.
Speciál postavený pro Sebastiana Vettela je první vlaštovkou. Zakládá se na nejlepší nabízené verzi FX50S Premium, avšak díky přeprogramování řídící jednotky má výkon 420 koní. Zásadně byla upravena aerodynamika včetně podvozku, auto navíc shodilo i nějaké to kilo díky použití karbonových dílů.
Maximální rychlost více než dvě tuny vážícího mastodonta je 300 km/h, zrychlení z klidu na stovku trvá 5,4 sekundy.
Kdy se takovýto vůz začne vyrábět, jaké bude mít oproti představenému speciálu odlišnosti a jaká bude jeho cena, to prozatím nevíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.