Píše se rok 1961 a z anglické továrny Jaguaru vyjíždí první model E-type. V té době by si málo kdo pomyslel že se stane „legendou všech legend“.
Ano, přesně takhle je dnes označován Jaguar E-type. Jeho oslnivý kabát nepřehlédne snad nikdo. Ve své době bezkonkurenční výkony, skvělé jízdní vlastnosti a bezpochyby nejkrásnější karoserie všech dob. Není divu že v testu „100 nejlepších aut“ anglického magazínu Top Gear testován Jeremym Clarksonem obsadil první příčku!
E-type vznikl na základě závodního modelu D-type. Dvou místné kupé, později také kabriolet ho ale v mnoha ohledech předčí. Ve své době nabídl řidiči vysoký výkon a jízdní vlastnosti závodního vozu spolu s komfortním podvozkem vhodný pro každodenní jízdu.
Známý Jaguárův šestiválec s třemi karburátory weber o objemu 3,8 litru byl použit z předchozí generace XK150. Výkon 269 koní a kroutící moment 354n.m. jsou ve své době špičkové hodnoty, proto byla navržena i ocelová samonosná karosérie podobná v závodních vozech LeMans. Převodovka je manuální čtyř stupňová. Přední náprava je dvojitá lichoběžníková, zatímco zadní náprava se může pochlubit novým nezávislým zavěšením vybavena kotoučovými brzdami.
Interiér byl rovněž kvalitní, černé čalounění spolu s kovovými doplňky působí sportovně a zároveň luxusně. Sedačky jsou velmi nízko a prostor působí dosti úzce. Díky téměř kolmému čelnímu oknu je výhled řidiče velmi dobrý. Nechybí ani rádio s reproduktory a otáčkoměr.
Na silnici je Jaguar velmi rychlý! Vysoký výkon s nízkou hmotností (1230kg) dokáže s autem pěkně zacvičit! Akcelerace na sto kilometrovou rychlost za 6,9 sekund, na 160km/h rychlost se dostane za pouhých 16,2 sekund. 400 metrů s pevným startem za 14,7 sekund je rovněž vynikající čas, stejně jako maximálka 245km/h.
Ani v dnešní době se Jaguar E-type nemá za co stydět. Technické parametry jsou stále vynikající a jeho jedinečný tvar karoserie bude oblíben na věky. Pro automobilové znalce je tento model naprostý skvost, proto je téměř k nesehnání, navíc cena kvalitního kousku s originálními díly převýší mnohdy jeden milion korun!
zdroj: Jaguar
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?