V prostorách Českých Radiokomunikací byla předána flotila prvních dvaceti vozů, čímž obě firmy i autorizovaný prodejce Auto Podbabská navazují na úspěšnou dlouhodobou spolupráci. „Jsme potěšeni, že České Radiokomunikace, lídr v poskytování digitální infrastruktury, se rozhodl pokračovat ve více než deset let trvající spolupráci se značkou Škoda Auto,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika.
„V posledních pěti letech dodala Škoda Českým Radiokomunikacím přes 280 vozidel. Jsme proto rádi, že se České Radiokomunikace dneškem stávají prvním velkoodběratelem v České republice, který bude provozovat flotilu vozů ŠkodaOctavia G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn. Zájem o model Octavia G-TEC nás velmi mile překvapil, a již nyní mohu s potěšením říci, že další dodávky významným firemním zákazníkům budou následovat. Octavia G-TEC totiž představuje nejen progresivní a ekologický přístup k firemní mobilitě, ale je také nedílnou součástí strategií trvale udržitelného rozvoje,“ dodává Luboš Vlček.
„Těší nás, že automobilka Škoda Auto přišla s pohonem CNG i v modelové řadě Octavia. Získáme tak spolehlivé a úsporné automobily ohleduplné k životnímu prostředí a zároveň můžeme podpořit českou značku,“ uvedl ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer. „U nových vozů na CNG počítáme se 40% úsporou výdajů za pohonné hmoty. Vzhledem k tomu, že v současnosti spotřebujeme měsíčně bezmála 23 tisíc litrů pohonných hmot, nejedná se o zanedbatelnou částku.
V horizontu tří let plánujeme vyměnit za automobily s pohonem na CNG naprostou většinu našeho vozového parku,“ vysvětluje Martin Gebauer s tím, že kalkulované palivové náklady vozu Octavia G-TEC s pohonem na CNG činí cca 0,90 Kč na 1 km. České Radiokomunikace provozují flotilu takřka 180 vozů, s výjimkou speciálních vozidel jde ve více než 90 % případů o vozy značky Škoda.
Škoda Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k), který je konstruován pro spalování zemního plynu a benzinu. Paket G-Škoda TEC zahrnuje prvky jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Se spotřebou 5,4 m3(3,5 kg) zemního plynu na 100 km, ujede model ŠKODA Octavia G-TEC při provozu čistě na CNG 410 km, přičemž emise CO2 dosahují pouze 97 g/km.
Při provozu na benzin činí dojezd 920 km, kombinovaný dojezd tak vyšplhá na 1.330 km. V současné době vyrábí Škoda celkem 97 modelových variant s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.
zdroj: Škoda