O tom, že i některé sportovní automobilky se pomalu ale jistě uchylují ke snižování objemů motorů, se asi nemusíme zmiňovat. Naštěstí se ještě najdou výrobci, co milují své fanoušky, a tím jedním je Jaguar.
Jaguar totiž pilně vyvíjí ostré modely F-Pace SVR a XE SVR a jak je již potvrzeno, čekat máme pořádné motory. Až dnes ale bylo potvrzeno, že onou pohonnou jednotkou se stane přeplňovaný osmiválec. Ten by navíc mohl přijít na trh už v příštím roce.
Krom toho se Jaguar rozhodl pro vyřazení již postarších šestiválcových motorů, které chce nahradit novými řadovými šestiválci. Jiná automobilka by přitom zcela jistě šoupla do nabídky populární čtyřválce. K tomu si připočtěme pohon zadních kol a máme o zábavu postaráno.
V nabídce se časem objeví nové benzinové i dieselové verze, u benzinu pak počítejme s výkonnovými variantami 300, 400 a 500 koní. U naftových jednotek se budou výkony pohybovat na 275, 335 a 400 koních. Zlepšit se má i jízdní dynamika a ovladatelnost vozů, o nižší spotřebě a emisích nemluvě.
Ve všem bude jasno už v příštím roce, kdy se do nabídky dostanou nové řadové šestiválce o objemu tři litry. Vyrábět se mají (stejně jako dvoulitry) v britské továrně ve Wolverhamptonu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.