O tom, že i některé sportovní automobilky se pomalu ale jistě uchylují ke snižování objemů motorů, se asi nemusíme zmiňovat. Naštěstí se ještě najdou výrobci, co milují své fanoušky, a tím jedním je Jaguar.
Jaguar totiž pilně vyvíjí ostré modely F-Pace SVR a XE SVR a jak je již potvrzeno, čekat máme pořádné motory. Až dnes ale bylo potvrzeno, že onou pohonnou jednotkou se stane přeplňovaný osmiválec. Ten by navíc mohl přijít na trh už v příštím roce.
Krom toho se Jaguar rozhodl pro vyřazení již postarších šestiválcových motorů, které chce nahradit novými řadovými šestiválci. Jiná automobilka by přitom zcela jistě šoupla do nabídky populární čtyřválce. K tomu si připočtěme pohon zadních kol a máme o zábavu postaráno.
V nabídce se časem objeví nové benzinové i dieselové verze, u benzinu pak počítejme s výkonnovými variantami 300, 400 a 500 koní. U naftových jednotek se budou výkony pohybovat na 275, 335 a 400 koních. Zlepšit se má i jízdní dynamika a ovladatelnost vozů, o nižší spotřebě a emisích nemluvě.
Ve všem bude jasno už v příštím roce, kdy se do nabídky dostanou nové řadové šestiválce o objemu tři litry. Vyrábět se mají (stejně jako dvoulitry) v britské továrně ve Wolverhamptonu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.