Bavorská automobilka je v posledních letech ve třídě SUV poměrně aktivní. Dokazuje to i nová generace středního SUV X3.
Nová generace se od té předchozí nijak zásadně neliší. Ono také co dramatického provést s něčím jako SUV. Přesto bude nová generace jasně identifikovatelná oproti generaci minulé. Působí celkově mohutnějším dojmem a mohutnější i je. Řečí čísel, je o 13 mm vyšší, 28 mm širší a hlavně o 85 mm delší. Mimo to se i o píď zvedla světlá výška.
Model F25, jako tuto novinku BMW spíše interně nazývá, dostane větší ledvinky a podobně ostře řezaná světla, jaká jsme viděli na generaci minulé. Na zádi najdeme zejména nová světla z LED.
Podívejme se do interiéru. Tomu dominuje displej s průměrem 8,8 palců (22 cm), celkový design pro pro BMW typický.
Cestovatele i zahrádkáře potěší kufr, protože jeho objem je 550 litrů, při sklopení zadních sedaček až 1600 litrů.
Podívejme se na pohonné jednotky. Základem bude X3 xDrive28i, tedy benzínový třílitr o výkonu 240 koní. Silnější X3 xDrive35i nabídne koní 300. Vzhledem k tomu, že tyto první informace jsou určeny pro USA, informace o dieselech se dozvíme později.
K dispozici každopádně budou jak manuální, tak automatické převodovky s proslaveným joystickem. Výkon motoru bude rozváděn na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.