Bavorská automobilka je v posledních letech ve třídě SUV poměrně aktivní. Dokazuje to i nová generace středního SUV X3.
Nová generace se od té předchozí nijak zásadně neliší. Ono také co dramatického provést s něčím jako SUV. Přesto bude nová generace jasně identifikovatelná oproti generaci minulé. Působí celkově mohutnějším dojmem a mohutnější i je. Řečí čísel, je o 13 mm vyšší, 28 mm širší a hlavně o 85 mm delší. Mimo to se i o píď zvedla světlá výška.
Model F25, jako tuto novinku BMW spíše interně nazývá, dostane větší ledvinky a podobně ostře řezaná světla, jaká jsme viděli na generaci minulé. Na zádi najdeme zejména nová světla z LED.
Podívejme se do interiéru. Tomu dominuje displej s průměrem 8,8 palců (22 cm), celkový design pro pro BMW typický.
Cestovatele i zahrádkáře potěší kufr, protože jeho objem je 550 litrů, při sklopení zadních sedaček až 1600 litrů.
Podívejme se na pohonné jednotky. Základem bude X3 xDrive28i, tedy benzínový třílitr o výkonu 240 koní. Silnější X3 xDrive35i nabídne koní 300. Vzhledem k tomu, že tyto první informace jsou určeny pro USA, informace o dieselech se dozvíme později.
K dispozici každopádně budou jak manuální, tak automatické převodovky s proslaveným joystickem. Výkon motoru bude rozváděn na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.