Bavorská automobilka je v posledních letech ve třídě SUV poměrně aktivní. Dokazuje to i nová generace středního SUV X3.
Nová generace se od té předchozí nijak zásadně neliší. Ono také co dramatického provést s něčím jako SUV. Přesto bude nová generace jasně identifikovatelná oproti generaci minulé. Působí celkově mohutnějším dojmem a mohutnější i je. Řečí čísel, je o 13 mm vyšší, 28 mm širší a hlavně o 85 mm delší. Mimo to se i o píď zvedla světlá výška.
Model F25, jako tuto novinku BMW spíše interně nazývá, dostane větší ledvinky a podobně ostře řezaná světla, jaká jsme viděli na generaci minulé. Na zádi najdeme zejména nová světla z LED.
Podívejme se do interiéru. Tomu dominuje displej s průměrem 8,8 palců (22 cm), celkový design pro pro BMW typický.
Cestovatele i zahrádkáře potěší kufr, protože jeho objem je 550 litrů, při sklopení zadních sedaček až 1600 litrů.
Podívejme se na pohonné jednotky. Základem bude X3 xDrive28i, tedy benzínový třílitr o výkonu 240 koní. Silnější X3 xDrive35i nabídne koní 300. Vzhledem k tomu, že tyto první informace jsou určeny pro USA, informace o dieselech se dozvíme později.
K dispozici každopádně budou jak manuální, tak automatické převodovky s proslaveným joystickem. Výkon motoru bude rozváděn na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?