Na SUV s logem Alfy Romeo se čekalo hodně dlouho. Nějaké náznaky se objevily již v minulém století, plnohodnotná předpověď terénního vozu z Itálie ale přišla až s konceptem Kamal začátkem 21. století. Ani on to ale nedotáhl do sériové výroby, a tak si museli příznivci počkat dlouhých třináct let. Vyplatilo se, produkční SUV Stelvio je totiž designovým skvostem a ve svých útrobách ukrývá prvotřídní techniku.
Záchranný plán Alfy počítá hned s několika novými modely, hlavní pozornost se však upíná na první dva představené. Sedan Giulia už nějaký ten pátek můžete objednávat i u českých dealerů, na stejném základu pak přichází také SUV Stelvio. To můžete častovat nejrůznějšími přezdívkami, z nichž nejbližší pravdě je asi Giulia na chůdách, faktem ale je, že vnější design se Italům opět nebývale povedl. Alfa sice zatím představila jen nejsilnější provedení Quadrifoglio, z příkladu Giulie ale víme, že ani standardní turbodiesely designově nestrádají. Ze sedanu střední třídy si 4680 milimetrů dlouhé, 2160 milimetrů široké a 1650 milimetrů vysoké SUV půjčuje většinu hlavních designových prvků. Přední část tak zdobí maska ve tvaru štítu a dvojice postupně rozšiřujících se LED světlometů. Jen nárazník je o něco robustnější. Podběhy v barvě karosérie vyplňují nádherná 19palcová kola, v zadní části dominují střešní spoiler a karbonový difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Uhlíková vlákna jsou vůbec použita na více místech karosérie.
Interiér patří k často kritizovaným částem Giulie, Stelvio se tak alespoň na první pohled snažilo malinko odlišit. Opět, základní architektura je stejná, jiná je však kaplička s obrazovkou multimediálního systému, jejíž úhlopříčka má 8,8 palce. Budíky jsou umístěny ve dvou samostatných tubusech, jako odkaz na vozy Ferrari si Stelvio vozí startovací tlačítko zabudované do volantu. Vedle těchto prvků je ale kabině vlastní spíše minimalismus, množství tlačítek ve spodní části středové konzole není nijak velké, kolem voliče automatické převodovky jsou sdruženy tři otoční ovladače. Stylově působí potah horní části palubní desky s červeným prošíváním, které se objevuje i na sedadlech nebo výplních dveří. Dekorační plocha před spolujezdcem je z uhlíkových vláken. Milovníky hudby potěší příplatkové audio Harman Kardon se čtrnácti reproduktory.
Pod karosérií se ukrývá hliníková platforma Giorgio jako v případě Giulie, znamená to mimo jiné dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu a čtyři a půl prvkovou nápravu vzadu. Jelikož na obrázcích vidíme vrcholné provedení Quadrifoglio, nebo zkráceně Q, je jasné, že pod kapotou je 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 600 Nm. Na rozdíl od Giulie má ostré Stelvio standardně osmistupňový automat a pohon všech kol Q4 (za normálních podmínek je výkon přenášen dozadu, při zhoršení přilnavosti jej elektronika rozdělí v poměru 50:50), z 0 na 96 km/h ale i tak zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 284 km/h. Součástí pohonného ústrojí je vektorování točivého momentu a volič Alfa DNA Pro s režimy Natural, Dynamic, Advanced Efficiency a Race. V tom posledním přitom umí automat od ZF přeřadit za 150 milisekund! Zastavení mají na starosti karbon-keramické brzdy.
Níže posazený bude v severoamerické motorové paletě přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. V Evropě jej najdeme pod kapotou Giulie Veloce, v USA by měl podle Autocaru pohánět jednak standardní model, a jednak provedení Ti. Stejně jako u Stelvia Q jsou všechna kola poháněna přes osmistupňový automat ZF. Další motorové varianty zatím Alfa Romeo nepotvrdila, při příchodu na evropský trh ale zcela jistě přijde i z Giulie známá řada především naftových motorů. Bez nich v segmentu prémiových středně velkých SUV neuspějete. Evropská premiéra konkurenta Audi Q5, BMW X3, Jaguaru F-Pace, Mercedesu GLC nebo Porsche Macan se uskuteční na jaře v Ženevě, prodeje by měly začít v první polovině příštího roku.
Zdroj: Auto Express, Autocar, Carscoops
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.