Alfa Romeo představila atraktivní SUV Stelvio. Bude stačit na německou konkurenci?

ar6, 16. listopadu 2016, 11:02 Aktualizováno 16.11.2016, 22:33 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Na SUV s logem Alfy Romeo se čekalo hodně dlouho. Nějaké náznaky se objevily již v minulém století, plnohodnotná předpověď terénního vozu z Itálie ale přišla až s konceptem Kamal začátkem 21. století. Ani on to ale nedotáhl do sériové výroby, a tak si museli příznivci počkat dlouhých třináct let. Vyplatilo se, produkční SUV Stelvio je totiž designovým skvostem a ve svých útrobách ukrývá prvotřídní techniku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo Stelvio se představuje, rovnou v provedení Quadrifoglio.

Alfa Romeo Stelvio se představuje, rovnou v provedení Quadrifoglio. | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Záchranný plán Alfy počítá hned s několika novými modely, hlavní pozornost se však upíná na první dva představené. Sedan Giulia už nějaký ten pátek můžete objednávat i u českých dealerů, na stejném základu pak přichází také SUV Stelvio. To můžete častovat nejrůznějšími přezdívkami, z nichž nejbližší pravdě je asi Giulia na chůdách, faktem ale je, že vnější design se Italům opět nebývale povedl. Alfa sice zatím představila jen nejsilnější provedení Quadrifoglio, z příkladu Giulie ale víme, že ani standardní turbodiesely designově nestrádají. Ze sedanu střední třídy si 4680 milimetrů dlouhé, 2160 milimetrů široké a 1650 milimetrů vysoké SUV půjčuje většinu hlavních designových prvků. Přední část tak zdobí maska ve tvaru štítu a dvojice postupně rozšiřujících se LED světlometů. Jen nárazník je o něco robustnější.  Podběhy v barvě karosérie vyplňují nádherná 19palcová kola, v zadní části dominují střešní spoiler a karbonový difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Uhlíková vlákna jsou vůbec použita na více místech karosérie.

Interiér patří k často kritizovaným částem Giulie, Stelvio se tak alespoň na první pohled snažilo malinko odlišit. Opět, základní architektura je stejná, jiná je však kaplička s obrazovkou multimediálního systému, jejíž úhlopříčka má 8,8 palce. Budíky jsou umístěny ve dvou samostatných tubusech, jako odkaz na vozy Ferrari si Stelvio vozí startovací tlačítko zabudované do volantu. Vedle těchto prvků je ale kabině vlastní spíše minimalismus, množství tlačítek ve spodní části středové konzole není nijak velké, kolem voliče automatické převodovky jsou sdruženy tři otoční ovladače. Stylově působí potah horní části palubní desky s červeným prošíváním, které se objevuje i na sedadlech nebo výplních dveří. Dekorační plocha před spolujezdcem je z uhlíkových vláken. Milovníky hudby potěší příplatkové audio Harman Kardon se čtrnácti reproduktory.

Pod karosérií se ukrývá hliníková platforma Giorgio jako v případě Giulie, znamená to mimo jiné dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu a čtyři a půl prvkovou nápravu vzadu. Jelikož na obrázcích vidíme vrcholné provedení Quadrifoglio, nebo zkráceně Q, je jasné, že pod kapotou je 2.9litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 600 Nm. Na rozdíl od Giulie má ostré Stelvio standardně osmistupňový automat a pohon všech kol Q4 (za normálních podmínek je výkon přenášen dozadu, při zhoršení přilnavosti jej elektronika rozdělí v poměru 50:50), z 0 na 96 km/h ale i tak zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 284 km/h. Součástí pohonného ústrojí je vektorování točivého momentu a volič Alfa DNA Pro s režimy Natural, Dynamic, Advanced Efficiency a Race. V tom posledním přitom umí automat od ZF přeřadit za 150 milisekund! Zastavení mají na starosti karbon-keramické brzdy.

Níže posazený bude v severoamerické motorové paletě přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. V Evropě jej najdeme pod kapotou Giulie Veloce, v USA by měl podle Autocaru pohánět jednak standardní model, a jednak provedení Ti. Stejně jako u Stelvia Q jsou všechna kola poháněna přes osmistupňový automat ZF. Další motorové varianty zatím Alfa Romeo nepotvrdila, při příchodu na evropský trh ale zcela jistě přijde i z Giulie známá řada především naftových motorů. Bez nich v segmentu prémiových středně velkých SUV neuspějete. Evropská premiéra konkurenta Audi Q5, BMW X3, Jaguaru F-Pace, Mercedesu GLC nebo Porsche Macan se uskuteční na jaře v Ženevě, prodeje by měly začít v první polovině příštího roku.

Zdroj: Auto Express, Autocar, Carscoops

Vytisknout

Diskuze: Alfa Romeo představila atraktivní SUV Stelvio. Bude stačit na německou konkurenci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW i3 dostalo v rámci modernizace akumulátor o kapacitě 33 kWh.

Elektroauta jsou podle Američanů příliš tichá. Jak se to bude řešit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud