REDAKČNÍ TEST: Nejmenší dieselové Volvo, tedy model C30 D5, jsme vám již přiblížili v testu vloni v červnu. Ale protože pokrok se nedá zastavit, přinášíme test novinky - modelu C30 D5, který je nově spřažen se šestistupňovým manuálem a návdavkem dostal sportovní stylingový paket R-Design.
Malé Volvo C30 je automobil s koncepcí 2+2, tedy primárně určený pro dva dospělé a dvě děti. S přimhouřením očí se dá použít pro přepravu čtyř menších dospělých, ale jakmile vepředu sedí dlouháni, nemají vzadu dva dospělí prostě fyzicky dostatek místa. To však nevadí - zavazadlový prostor má objem pouze 233 litrů, a tak se stejně nedá pro přepravu zavazadel celé rodiny nebo více osob použít. To vše je ale dáno skutečností, že malé Volvo C30 je sportovně laděné, s minimálními převisy karoserie vepředu i vzadu. A právě proto, že je C30 sportovně laděná, měli jsme výhrady k dříve používané automatické převodovce Geartronic s pěti stupni, která jediná byla s nejsilnějším dieselovým motorem D5 o výkonu 132kW nabízena.
To se teď ale změnilo, a Volvo nabízí nově model C30 D5 také s manuální šestistupňovou převodovkou a sportovním paketem R-Design. A musím říci, že to vozu jednoznačně prospělo! Manuál totiž nejen výrazně zlepšil spotřebu, která u verze s Geartronicem dosahovala sedmi litrů, ale také snížil o něco hmotnost vozu, zlepšil reakce na plynový pedál a dovoluje výrazně sportovnější jízdu s vědomím rezervy výkonu. Paket R-Design zase nejen opticky vůz zagresivnil, ale přináší také nádherná sedmnáctipalcová litá kola Serapis s pneumatikami 205/50 R17, kožené čalounění sedaček, sportovní tříramenný volant s ovládáním tempomatu a audiosoustavy, hlavici řadicí páky s hliníkovou vložkou, spoilery předního nárazníku i víka pátých dveří, stříbrně lakovaná vnější zpětná zrcátka, sportovní koncovky výfuku, speciální koberečky s kontrastním stehováním, sportovní hliníkové pedály, speciální hliníkové obložení v interiéru a upravenou masku chladiče s logem R-Design.
Základní cena verze s manuální převodovkou je přitom o takřka 50 tisíc korun nižší, nežli u verze s automatem. A protože s motorizací D5 ve spojení s automatickou převodovkou mám již zkušenosti z modelů C30, V70 a XC90, byl jsem opravdu zvědav, jaký je rozdíl v jízdě se stejným motorem, ale převodovkou manuální. A dlužno říci, že ten rozdíl je markantní a každému, kdo touží po alespoň občasném sportovnějším svezení, doporučuji jednoznačně manuál.
Geartronic je převodovka povedená, nicméně jde o automat a tak je jízda s ním sice pohodlná a motor má síly dostatek (pokud tedy nejde o model XC90 s pohonem všech kol), ale nedá se hovořit o jízdě dynamické až sportovní. Navíc je spotřeba s automatek relativně dosti vysoká.
Cé třicítka D5 s manuálem má objem palivové nádrže stále 60 litrů, ale spotřebu výrazně nižší. Dovolím si tvrdit, že spotřeba je níž o 1,5 litru nafty na 100 kilometrů - při ekorally se dá na okreskách dostat pod 5 litrů, při běžné jízdě s občasným využitím síly motoru k razantním předjížděcím manévrům se vyšplhá na 5,5 litru, na dálnici při tempomatových 130 km/h je spotřeba jen lehce nad 6 litry. Ani při jízdě stylem brzda/plyn (kdy záleží na míře potlačení pudu sebezáchovy řidiče) jsem se nedostal přes 9 litrů, což u automatu nebyl vůbec žádný problém - a to jízda s automatem byla pomalejší a z principu méně agresivní.
Navíc jsem měl dojem, že s R-Design paketem vůz ještě lépe drží v zatáčkách a ke sportovní jízdě přímo vybízí. Pravda, Cé třicítka je malá, a tak je pocit řidiče stísněný, ale zato sedačky výborně drží tělo i v rychle projížděných zatáčkách.
Jak se na Volvo sluší, je kapota motoru zvedána i u modelu nižší střední třídy plynovou vzpěrou. Vůz byl ve výbavě Kinetic, a měl bi-xenonová světla, nadstandardní audiosystém, sportovní podvozek, palubní počítač se zobrazením v češtině, alarm či dešťový senzor.
Volant má velmi tlustý věnec, možná až nepříjemně. Naproti tomu pak působí legračně drobounká hlavice řadicí páky a tenké táhlo ruční brzdy. To však jsou jediné výhrady, které mám - protože u zbytku jednoznačně převažují klady a pravděpodobně šlo o vůz, se kterým jsem se prozatím z desítek testovaných automobilů, které mi prošly rukama, loučil nejméně rád. Volvo navíc v květnu významně snižovalo ceny, takže je i model C30 zase o něco dostupnější. Jako bonus pak vnímám, že se po C30 D5 s paketem R-Design otáčely jak mladé slečny, tak tatínci i dámy v letech. Červený sporťák s dostatkem výkonu a nádherným designem jednoznačně táhne, navíc jde o bezpečný automobil s vynikajícím původem a pověstí. Proto ho nelze než jednoznačně doporučit!
Zdroj: Auto-News.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.