Přitom se premiér setkal mimo jiné s předsedou představenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martinem Winterkornem a předsedou představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfriedem Vahlandem. Na programu jednání byla mimo jiné úspěšná spolupráce mezi společnostmi Volkswagen AG a Škoda Auto. Již téměř 23 let je Škoda součástí největšího evropského automobilového koncernu.
Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval razantní vzestup společnosti Škoda Auto do pozice úspěšné mezinárodní značky.„Volkswagen a Škoda patří už 23 let neoddělitelně k sobě. Společně jsme psali působivou historii česko-německého úspěchu. Pod křídly koncernu Volkswagen zvýšila Škoda objem prodeje na pětinásobek a rozvinula se do pozice globálního hráče. Škoda tak je a bude důležitou strategickou součástí koncernu Volkswagen,“ říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen. Současně bylo potvrzeno, že ve východočeském závodě Škoda Auto v Kvasinách bude vznikat další nový model značky.
„Rozhodnutí o výrobě nového modelu upevní pozici závodu v Kvasinách. Budoucnost tohoto závodu společnosti Škoda Auto, stejně tak jako závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, je tak dlouhodobě zajištěna,“ doplňuje předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Škoda Auto patří mezi klenoty českého průmyslu s významným dopadem na naši ekonomiku, mám proto velkou radost, že se podařilo přilákat do ČR další významnou investici a zajistit nová pracovní místa.
„Rozvoj značky Škoda od vstupu koncernu Volkswagen je v rámci automobilového průmyslu jedinečný,“ říká Prof. Vahland. „Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval úspěšný rozvoj naší společnosti v uplynulých třiadvaceti letech.“ „Kořeny společnosti Škoda Auto jsou v srdci České republiky a tím v jednom z nejstarších průmyslových center Evropy s celosvětově uznávaným řemeslným a strojařským umem. S těmito schopnostmi přispěl náš personál rozhodující mírou k úspěchu podniku,“ děkuje Vahland předsedovi odborů KOVO Jaroslavu Povšíkovi.
„Česko-německá automobilová aliance v posledních dvou desetiletích dovedla tradiční českou značku k opětovnému vzestupu. V příštích letech Škoda v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen dále výrazně poroste,“ dodává Vahland.Od začátku spolupráce české automobilky s největším evropským automobilovým koncernem zvýšila Škoda prodeje z necelých 200 000 vozů za rok na více než 900 000vozů, tedy téměř na pětinásobek. Zatímco před 23 lety česká automobilka nabízela jen jednu modelovou řadu, dnes jich je sedm. Z výrobce, který se soustředil na východoevropské trhy, se stal úspěšný mezinárodní hráč, který své vozy prodává na více než 100 trzích světa. Za tímto účelem byla výroba důsledně obnovena a v Mladé Boleslavi bylo vybudováno špičkové vývojové centrum. Na základě úspěchů z posledních 23 let se česká automobilka nyní zaměřuje na nové cíle.
V rámci Růstové strategie Škoda se mají prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda zhruba před třemi lety zahájila největší modelovou ofenzívu v historii automobilky. Modelová paleta byla od té doby modernizována a rozšířena na sedm modelových řad. Automobilka je zastoupena i v nových důležitých tržních segmentech.V letošním roce vstupuje modelová a designová ofenzíva společnosti Škoda Auto do další fáze. Na autosalonu v Ženevě prezentuje česká automobilka v současné době spektakulární designovou studii „Škoda VisionC“. Emocionálně pojaté pětidveřové kupé podtrhuje vzestup a předznamenává další evoluční krok značky Škoda. Navíc Škoda v letošním roce uvede na trh novou generaci vozu Škoda Octavia Scout a nový model Škoda Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Škoda – srdce českého automobilového průmysluProf. Dr. Vahland zdůraznil význam společnosti Škoda Auto pro Českou republiku: „Škoda Auto je srdcem českého automobilového průmyslu a důležitým pilířem české ekonomiky.“ V roce 2012 dosáhla automobilka obratu 262,6 miliard korun a je tak průmyslovým podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě.
Škoda Auto v České republice zaměstnává celkem přibližně 25 000 zaměstnanců. Více než 100 000 dalších zaměstnanců pracuje u dodavatelů automobilky. Na domácím trhu Škoda provozuje tři výrobní závody: hlavní závod v Mladé Boleslavi a závody v Kvasinách a ve Vrchlabí. V rámci posilování své pozice na evropském trhu automobilka průběžně investuje do svých českých závodů: jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 procent na 832 milionů eur. Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy nejen vyrábí, ale zároveň provozuje velké vývojové centrum.
V oblasti Technického vývoje pracuje více než 2000 specialistů, inženýrů, designérů a konstruktérů. Vývojové a technologické centrum společnosti Škoda Auto je nyní čtvrtým největším vývojovým centrem v koncernu Volkswagen a v současné době se rozšiřuje. Automobilka investuje zhruba 34 milionů eur do výstavby nového centra pro vývoj a testování agregátů. V současné době je to jedna z největších investic do vývoje v rámci celé České republiky.