Česko-německé setkání Škody Auto ve Wolfsburku

ar5, 15. března 2014, 06:30 Google+

Předseda vlády České republiky Bohuslav Sobotka včera navštívil centrálu koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

 

Přitom se premiér setkal mimo jiné s předsedou představenstva koncernu Volkswagen Prof. Dr. Martinem Winterkornem a předsedou představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfriedem Vahlandem. Na programu jednání byla mimo jiné úspěšná spolupráce mezi společnostmi Volkswagen AG a Škoda Auto. Již téměř 23 let je Škoda součástí největšího evropského automobilového koncernu.

Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval razantní vzestup společnosti Škoda Auto do pozice úspěšné mezinárodní značky.„Volkswagen a Škoda patří už 23 let neoddělitelně k sobě. Společně jsme psali působivou historii česko-německého úspěchu. Pod křídly koncernu Volkswagen zvýšila Škoda objem prodeje na pětinásobek a rozvinula se do pozice globálního hráče. Škoda tak je a bude důležitou strategickou součástí koncernu Volkswagen,“ říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva koncernu Volkswagen. Současně bylo potvrzeno, že ve východočeském závodě Škoda Auto v Kvasinách bude vznikat další nový model značky.

„Rozhodnutí o výrobě nového modelu upevní pozici závodu v Kvasinách. Budoucnost tohoto závodu společnosti Škoda Auto, stejně tak jako závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, je tak dlouhodobě zajištěna,“ doplňuje předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Škoda Auto patří mezi klenoty českého průmyslu s významným dopadem na naši ekonomiku, mám proto velkou radost, že se podařilo přilákat do ČR další významnou investici a zajistit nová pracovní místa. 

„Rozvoj značky Škoda od vstupu koncernu Volkswagen je v rámci automobilového průmyslu jedinečný,“ říká Prof. Vahland. „Vstup koncernu Volkswagen v dubnu 1991 inicioval úspěšný rozvoj naší společnosti v uplynulých třiadvaceti letech.“ „Kořeny společnosti Škoda Auto jsou v srdci České republiky a tím v jednom z nejstarších průmyslových center Evropy s celosvětově uznávaným řemeslným a strojařským umem. S těmito schopnostmi přispěl náš personál rozhodující mírou k úspěchu podniku,“ děkuje Vahland předsedovi odborů KOVO Jaroslavu Povšíkovi.

„Česko-německá automobilová aliance v posledních dvou desetiletích dovedla tradiční českou značku k opětovnému vzestupu. V příštích letech Škoda v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen dále výrazně poroste,“ dodává Vahland.Od začátku spolupráce české automobilky s největším evropským automobilovým koncernem zvýšila Škoda prodeje z necelých 200 000 vozů za rok na více než 900 000vozů, tedy téměř na pětinásobek. Zatímco před 23 lety česká automobilka nabízela jen jednu modelovou řadu, dnes jich je sedm. Z výrobce, který se soustředil na východoevropské trhy, se stal úspěšný mezinárodní hráč, který své vozy prodává na více než 100 trzích světa. Za tímto účelem byla výroba důsledně obnovena a v Mladé Boleslavi bylo vybudováno špičkové vývojové centrum. Na základě úspěchů z posledních 23 let se česká automobilka nyní zaměřuje na nové cíle. 

V rámci Růstové strategie Škoda se mají prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem Škoda zhruba před třemi lety zahájila největší modelovou ofenzívu v historii automobilky. Modelová paleta byla od té doby modernizována a rozšířena na sedm modelových řad. Automobilka je zastoupena i v nových důležitých tržních segmentech.V letošním roce vstupuje modelová a designová ofenzíva společnosti Škoda Auto do další fáze. Na autosalonu v Ženevě prezentuje česká automobilka v současné době spektakulární designovou studii „Škoda VisionC“. Emocionálně pojaté pětidveřové kupé podtrhuje vzestup a předznamenává další evoluční krok značky Škoda. Navíc Škoda v letošním roce uvede na trh novou generaci vozu Škoda Octavia Scout a nový model Škoda Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn. Škoda – srdce českého automobilového průmysluProf. Dr. Vahland zdůraznil význam společnosti Škoda Auto pro Českou republiku: „Škoda Auto je srdcem českého automobilového průmyslu a důležitým pilířem české ekonomiky.“ V roce 2012 dosáhla automobilka obratu 262,6 miliard korun a je tak průmyslovým podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě.  

Škoda Auto v České republice zaměstnává celkem přibližně 25 000 zaměstnanců. Více než 100 000 dalších zaměstnanců pracuje u dodavatelů automobilky. Na domácím trhu Škoda provozuje tři výrobní závody: hlavní závod v Mladé Boleslavi a závody v Kvasinách a ve Vrchlabí. V rámci posilování své pozice na evropském trhu automobilka průběžně investuje do svých českých závodů: jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 procent na 832 milionů eur. Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy nejen vyrábí, ale zároveň provozuje velké vývojové centrum.

V oblasti Technického vývoje pracuje více než 2000 specialistů, inženýrů, designérů a konstruktérů. Vývojové a technologické centrum společnosti Škoda Auto je nyní čtvrtým největším vývojovým centrem v koncernu Volkswagen a v současné době se rozšiřuje. Automobilka investuje zhruba 34 milionů eur do výstavby nového centra pro vývoj a testování agregátů. V současné době je to jedna z největších investic do vývoje v rámci celé České republiky.

 

Vytisknout

Diskuze: Česko-německé setkání Škody Auto ve Wolfsburku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Snowman - První velké SUV od Škodovky se začne opravdu vyrábět - anotační foto

Škoda Snowman - První velké SUV od Škodovky se začne opravdu vyrábět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud