více vozů Škoda než loni a přislíbil novinku v podobě následníka Octavie.
Vratislav Kulhánek prozradil v rozhovoru, který poskytl Press klubu rozhlasové stanice Frekvence 1, předběžný odhad prodeje vozů za tento rok. Oproti roku minulému podle něj Škoda Auto prodá přibližně o jedno procento více vozů než loni. Za tento výsledek vděčí Škoda částečně i nové reklamní kampani a prodejním akcím, které pořádá.
Kromě toho přislíbil na příští rok posluchačům a fanouškům motorismu novinku v podobě následníka Octavie. Má to být vůz na stejné platformě, jakou je například VW Golf 5 nebo Audi 3. Bude se vší pravděpodobností nést stejný název jako Octavie současná, která se bude souběžně vyrábět do roku 2005. Následník Fabie se pak objeví se vší pravděpodobností v roce 2006. U stávajících modelů dojde k některým vylepšením na interiéru vozidel a v souladu s evropskými normami i k drobným změnám motorizací.
Press klub Frekvence 1, 4.12.2003
O postavení firmy na českém trhu, jejích konkurentech, propouštění a zisku hovořil časopis Ekonom s předsedou představenstva Škoda Auto Vratislavem Kulhánkem. V souvislosti s poklesem zisku v prvních šesti měsících tohoto roku šéf automobilky Škoda poznamenal, že letošní výsledky hospodaření předčí výsledky roku minulého.
Na otázku, jak dalece se obává budoucí výroby toyot, peugeotů a citroënů v Kolíně (TPCA), Vratislav Kulhánek odpověděl, že o malé vozy, které se tam budou montovat, není v České republice příliš velký zájem. Větším konkurentem podle něj bude plánovaná trnavská továrna na Peugeoty, která se bude svým sortimentem podobat nabídce mladoboleslavské Škodovky. Nehrozí podle něj ani to, že by po vstupu do Evropské unie poklesl v ČR prodej automobilů Škoda. Trh u nás není podle něj ani zdaleka nasycen, a i kdyby se snížil procentuální podíl Škodovky na něm, tak bude stejně prodávat více vozů než v současnosti. Odboráře a zaměstnance automobilky pak ujistil, že podnik žádné masové propouštění neplánuje.
Ekonom, 27.11.2003
Automobily Škoda jsou nejpoužívanější značkou v jižních Čechách. Na zdejších silnicích se jich prohání více než sto deset tisíc, což je více než polovina všech vozů v regionu. Podle ředitele společnosti Auto Tábor je největší zájem o model Fabia. Jihočeští kupci si však při koupi vozu pečlivě vybírají. "Sledují různé úpravy vozu, dbají na reklamní kampaně". Rovněž na trhu s ojetými vozy jsou automobily z mladoboleslavské továrny nejžádanější. Z jednotlivých modelů si zákazníci kupují nejraději Felicie.
MF Dnes, 29.11.2003
Škoda Auto