Mazda ukázala superlehkou verzi svého roadsteru MX-5. Je určen pro okruhové závody, takže na silnici ho jen tak neuvidíme.
Kompletně překopaná Mazda byla upravena společností Jota. Právě ta bude nasazovat tyto vozy ve vytrvalostních závodech britské série MSA.
Pro účely těchto závodů byla zejména upravena karoserie roadsteru. Dodatečný rám zpevnil karoserii tak, že údajně až sedmnáctkrát přesahuje požadované normy na tuhost dané závodní specifikací. Oproti tomu hmotnost klesla na krásných 850 kilo.
Výkon dvoulitru je navýšen na 280 koní, přičemž převodovka je šestistupňová a má sekvenční řazení. Tento speciál zrychlí z klidu na stovku za tři sekundy a maximální rychlost má 260 km/h, takže žádný courák to nebude.
Jde o opravdu závodní vůz, proto se na silnicích neobjeví. Nelze ale vyloučit, že by se časem nějaká speciální série inspirovaná tímto speciálem objevila.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?