Mazda ukázala superlehkou verzi svého roadsteru MX-5. Je určen pro okruhové závody, takže na silnici ho jen tak neuvidíme.
Kompletně překopaná Mazda byla upravena společností Jota. Právě ta bude nasazovat tyto vozy ve vytrvalostních závodech britské série MSA.
Pro účely těchto závodů byla zejména upravena karoserie roadsteru. Dodatečný rám zpevnil karoserii tak, že údajně až sedmnáctkrát přesahuje požadované normy na tuhost dané závodní specifikací. Oproti tomu hmotnost klesla na krásných 850 kilo.
Výkon dvoulitru je navýšen na 280 koní, přičemž převodovka je šestistupňová a má sekvenční řazení. Tento speciál zrychlí z klidu na stovku za tři sekundy a maximální rychlost má 260 km/h, takže žádný courák to nebude.
Jde o opravdu závodní vůz, proto se na silnicích neobjeví. Nelze ale vyloučit, že by se časem nějaká speciální série inspirovaná tímto speciálem objevila.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?