Velmi zajímavé informace nám skrze youtube předává Paul Harrell, nadšenec do zbraní a munice. Nejen že se snaží v tomto odvětví jeho diváky školit, kromě výcviku se věnuje i nejrůznějším praktickým testům, během kterých zjišťuje fakta a tím pádem i vyvrací některé filmové děje a hollywoodské efekty.
Tentokrát si vzal Paul Harrell na paškál automobil, respektive otázku, zda lze automobil použít jako ochranu před střelbou. Díky tomu, že je Paul majitel snad všech typů zbraní a munice různých vlastností, máme tedy jedinečnou možnost vidět tento pokus opravdu detailně - Paul ve svém pokusu začíná u běžných pistolí, pokračuje brokovnicemi a končí automatickou puškou. Střídá navíc různé části auta, aby nám názorně ukázal, zda lze automobil doopravdy použít jako kryt.
Na začátku videa nás Paul seznámí s prvním z testovacích vozidel, kterým je Toyota Corolla z roku 2000. Paul nás také informuje o tom, že se již v jednom z minulých videí pokoušel prostřelit dveře automobilu s automatickými puškami, u kterých sledoval rozdíl, mezi použitím ráže 7,62 mm (viz. samopal vzor 58 používaný dříve u České armády, či automatická puška Kalašnikov AK-47 používaná dodnes v zemích "Třetího světa"), a ráže 5,56 mm (standardní ráže NATO).
V tomto případě byl však výsledek jasný - obě ráže dokázaly bez problémů prostřelit obě dveře skrz a ještě měly stále dostatek energie na to, aby dokázaly působit smrtelná zranění. V tomto videu se chtěl tedy Paul soustředit na jiné, běžně dostupné zbraně a také test provést na několika částech automobilu.
Paulovo pokus začíná v zadní části, kde se chystá otestovat kufr řečeno "skrz naskrz". Paul zkouší sérii výstřelů z levé strany a my máme možnost sledovat průstřely na straně pravé. Střelba z první zbraně, kterou je Colt 1911 ukazuje, že hodně záleží na konkrétním místě - ze 4 vystřelených střel 2 prošly skrze obě strany a 2 zůstaly uvnitř kufru. Některé zahnuté části karoserie jsou jednoduše pevnější a odolnější, než jiné části. Střelba z Beretty 92 FS měla 100% úspěšnost z pohledu průchodu a tak se Paul ptá, zda existuje typ zbraně, před kterým je vás automobil schopen ochránit. Poslední pistolí je Ruger Mark III, a jak to vypadá, právě před touto zbraní vás automobil ochrání. Tedy, nebudete-li sedět uvnitř, ale pokud budete schováni za automobilem. Dvě střely sice prošly skrz, měly však tak málo energie, že již nebyly schopny projít ani lahví minerálky.
V další části zkouší Paul odolnost automobilu vůči brokovnici Remington 870. Při střelbě z přibližně 13,5 metru sice odlétá lak automobilu a karoserie je pomačkaná, žádný z broků se však nedostal dovnitř automobilu. I když jsou tyto broky smrtící pro ptáky, jak zmiňuje Paul, v tomto případě poškodily jen pneumatiku. S posledně použitými kulovými náboji Winchester Super X 12 byl však účinek extrémní - střely se dostaly skrze oboje dveře a podle velikosti "děr" měly očividně stále dostatek energie na to, aby působily smrtelná zranění.
Nejzajímavější částí je však poslední pokus, na kterém Paul demonstruje známou informaci, tedy že nejúčinnější ochrannou by měl být motorový prostor automobilu. Jako zbraň si proto vybral známou útočnou pušku M16 s náboji ráže 5,56 NATO. Střelba z cca 25 metrů prokázala, že tato informace není mýtus. Z 25 vystřelených nábojů ani jeden neprošel skrz motorový prostor.
Jaký je tedy výsledek? Paul hned na začátku videa říká, že by automobil jako kryt rozhodně nedoporučil. Pokud však nemáte na výběr, je dobré skrýt se za motorovým prostorem. Odolnější místo vůči střelbě nenajdete.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?