O tříprostorové verzi BMW řady 1 se spekuluje již delší dobu. Naposledy to vypadalo, že se sedan ukáže společně s příchodem třetí generace, která dostane platformu UKL s pohonem předních kol. Ten okamžik zřejmě nastal dnes, jen si novou jedničku v Evropě zatím nekoupíme.
BMW s předním pohonem bylo až donedávna prakticky nemyslitelnou záležitostí. Pak ale přišla první MPV řady 2 Active a Gran Tourer, což celou situaci úplně otočilo. V Mnichově vyvinuli platformu UKL, kterou dostalo i nové Mini nebo SUV X1, a čile se začalo spekulovat o použití i v následujícím třetím vydání řady 1. Téměř jistotu pak dal koncept BMW Compact Sedan z loňského roku, představený čínskému publiku. A právě z něj vychází BMW řady 1 Sedan, vytvořené ve spolupráci s čínským partnerem, automobilkou Brilliance (aliance se označuje zkratkou BBA). I z tohoto je jasné, že model je určen (zatím) primárně pro čínské zákazníky.
Ačkoliv BMW oficiálně nepotvrdilo použití předního pohonu, ba ani nezmínilo jakýkoliv technický detail, z vyjádření, že se spolu s MPV a SAV (Active Tourer a X1) jedná o třetí prémiový kompaktní model konsorcia BBA je však více než zřejmé, že použitá platforma bude stejná. Němci mimochodem i tak slibují nabídnout nejsportovnější a nejemotivnější model svého segmentu, kde mimo jiné již nějakou dobu úřadují Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Testování probíhalo především v Číně, kde bude jednička schopna vyhovět specifickým situacím místního provozu i klimatickým podmínkám v různých částech země.
Vzhled sedanu vychází z již zmiňovaného konceptu, v jehož stylu si zachovává přední část s typickými ledvinkami a mírně do stran protaženými světlomety s LED kroužky. Designový styl značky podtrhuje mimo jiné i Hofmeisterův záhyb spodní části zadního C-sloupku. Uvnitř se sází především na online služby ConnectedDrive, spojené samozřejmě z posledních generací multimediálních systémů. Více ale zatím BMW neprozradilo. Výroba nového modelu bude probíhat ve společné továrně BMW a Brilliance, kde doplní své čtyři větší sourozence. Pohonné jednotky pak budou vznikat v nové motorárně ve městě Shenyang.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.