O tříprostorové verzi BMW řady 1 se spekuluje již delší dobu. Naposledy to vypadalo, že se sedan ukáže společně s příchodem třetí generace, která dostane platformu UKL s pohonem předních kol. Ten okamžik zřejmě nastal dnes, jen si novou jedničku v Evropě zatím nekoupíme.
BMW s předním pohonem bylo až donedávna prakticky nemyslitelnou záležitostí. Pak ale přišla první MPV řady 2 Active a Gran Tourer, což celou situaci úplně otočilo. V Mnichově vyvinuli platformu UKL, kterou dostalo i nové Mini nebo SUV X1, a čile se začalo spekulovat o použití i v následujícím třetím vydání řady 1. Téměř jistotu pak dal koncept BMW Compact Sedan z loňského roku, představený čínskému publiku. A právě z něj vychází BMW řady 1 Sedan, vytvořené ve spolupráci s čínským partnerem, automobilkou Brilliance (aliance se označuje zkratkou BBA). I z tohoto je jasné, že model je určen (zatím) primárně pro čínské zákazníky.
Ačkoliv BMW oficiálně nepotvrdilo použití předního pohonu, ba ani nezmínilo jakýkoliv technický detail, z vyjádření, že se spolu s MPV a SAV (Active Tourer a X1) jedná o třetí prémiový kompaktní model konsorcia BBA je však více než zřejmé, že použitá platforma bude stejná. Němci mimochodem i tak slibují nabídnout nejsportovnější a nejemotivnější model svého segmentu, kde mimo jiné již nějakou dobu úřadují Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Testování probíhalo především v Číně, kde bude jednička schopna vyhovět specifickým situacím místního provozu i klimatickým podmínkám v různých částech země.
Vzhled sedanu vychází z již zmiňovaného konceptu, v jehož stylu si zachovává přední část s typickými ledvinkami a mírně do stran protaženými světlomety s LED kroužky. Designový styl značky podtrhuje mimo jiné i Hofmeisterův záhyb spodní části zadního C-sloupku. Uvnitř se sází především na online služby ConnectedDrive, spojené samozřejmě z posledních generací multimediálních systémů. Více ale zatím BMW neprozradilo. Výroba nového modelu bude probíhat ve společné továrně BMW a Brilliance, kde doplní své čtyři větší sourozence. Pohonné jednotky pak budou vznikat v nové motorárně ve městě Shenyang.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.