O tříprostorové verzi BMW řady 1 se spekuluje již delší dobu. Naposledy to vypadalo, že se sedan ukáže společně s příchodem třetí generace, která dostane platformu UKL s pohonem předních kol. Ten okamžik zřejmě nastal dnes, jen si novou jedničku v Evropě zatím nekoupíme.
BMW s předním pohonem bylo až donedávna prakticky nemyslitelnou záležitostí. Pak ale přišla první MPV řady 2 Active a Gran Tourer, což celou situaci úplně otočilo. V Mnichově vyvinuli platformu UKL, kterou dostalo i nové Mini nebo SUV X1, a čile se začalo spekulovat o použití i v následujícím třetím vydání řady 1. Téměř jistotu pak dal koncept BMW Compact Sedan z loňského roku, představený čínskému publiku. A právě z něj vychází BMW řady 1 Sedan, vytvořené ve spolupráci s čínským partnerem, automobilkou Brilliance (aliance se označuje zkratkou BBA). I z tohoto je jasné, že model je určen (zatím) primárně pro čínské zákazníky.
Ačkoliv BMW oficiálně nepotvrdilo použití předního pohonu, ba ani nezmínilo jakýkoliv technický detail, z vyjádření, že se spolu s MPV a SAV (Active Tourer a X1) jedná o třetí prémiový kompaktní model konsorcia BBA je však více než zřejmé, že použitá platforma bude stejná. Němci mimochodem i tak slibují nabídnout nejsportovnější a nejemotivnější model svého segmentu, kde mimo jiné již nějakou dobu úřadují Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Testování probíhalo především v Číně, kde bude jednička schopna vyhovět specifickým situacím místního provozu i klimatickým podmínkám v různých částech země.
Vzhled sedanu vychází z již zmiňovaného konceptu, v jehož stylu si zachovává přední část s typickými ledvinkami a mírně do stran protaženými světlomety s LED kroužky. Designový styl značky podtrhuje mimo jiné i Hofmeisterův záhyb spodní části zadního C-sloupku. Uvnitř se sází především na online služby ConnectedDrive, spojené samozřejmě z posledních generací multimediálních systémů. Více ale zatím BMW neprozradilo. Výroba nového modelu bude probíhat ve společné továrně BMW a Brilliance, kde doplní své čtyři větší sourozence. Pohonné jednotky pak budou vznikat v nové motorárně ve městě Shenyang.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).