O tříprostorové verzi BMW řady 1 se spekuluje již delší dobu. Naposledy to vypadalo, že se sedan ukáže společně s příchodem třetí generace, která dostane platformu UKL s pohonem předních kol. Ten okamžik zřejmě nastal dnes, jen si novou jedničku v Evropě zatím nekoupíme.
BMW s předním pohonem bylo až donedávna prakticky nemyslitelnou záležitostí. Pak ale přišla první MPV řady 2 Active a Gran Tourer, což celou situaci úplně otočilo. V Mnichově vyvinuli platformu UKL, kterou dostalo i nové Mini nebo SUV X1, a čile se začalo spekulovat o použití i v následujícím třetím vydání řady 1. Téměř jistotu pak dal koncept BMW Compact Sedan z loňského roku, představený čínskému publiku. A právě z něj vychází BMW řady 1 Sedan, vytvořené ve spolupráci s čínským partnerem, automobilkou Brilliance (aliance se označuje zkratkou BBA). I z tohoto je jasné, že model je určen (zatím) primárně pro čínské zákazníky.
Ačkoliv BMW oficiálně nepotvrdilo použití předního pohonu, ba ani nezmínilo jakýkoliv technický detail, z vyjádření, že se spolu s MPV a SAV (Active Tourer a X1) jedná o třetí prémiový kompaktní model konsorcia BBA je však více než zřejmé, že použitá platforma bude stejná. Němci mimochodem i tak slibují nabídnout nejsportovnější a nejemotivnější model svého segmentu, kde mimo jiné již nějakou dobu úřadují Audi A3 Sedan a Mercedes-Benz CLA. Testování probíhalo především v Číně, kde bude jednička schopna vyhovět specifickým situacím místního provozu i klimatickým podmínkám v různých částech země.
Vzhled sedanu vychází z již zmiňovaného konceptu, v jehož stylu si zachovává přední část s typickými ledvinkami a mírně do stran protaženými světlomety s LED kroužky. Designový styl značky podtrhuje mimo jiné i Hofmeisterův záhyb spodní části zadního C-sloupku. Uvnitř se sází především na online služby ConnectedDrive, spojené samozřejmě z posledních generací multimediálních systémů. Více ale zatím BMW neprozradilo. Výroba nového modelu bude probíhat ve společné továrně BMW a Brilliance, kde doplní své čtyři větší sourozence. Pohonné jednotky pak budou vznikat v nové motorárně ve městě Shenyang.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?