Poté, co bylo prodáno 15 milionů vozů, Renault prezentuje nové Clio, pátou generaci své ikony. Již od svého nástupu v r. 1990 se Clio stalo bestsellerem skupiny Renault po celém světě. Clio bylo nejčastěji vyhlášeno nejoblíbenějším vozem Francouzů a v roce 2013 se dokonce vyšvihlo na místo lídra segmentu B v Evropě. V letech 2012 až 2018 se tak každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku, což je výjimečný obchodní výkon!
Nové Clio je po všech stránkách ušlechtilejší a dynamičtější, převzalo smyslné tvary předchozí generace. Získává na výraze a současně si zachovává uhlazený profil. Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší, příď je důraznější díky velmi nápadné mřížce, která usnadňuje správné chlazení motoru. Pokud jde o rozměry, nové Clio je kratší o 14 milimetrů, ale zároveň je interiér prostornější. Karoserie je nižší až o 30 milimetrů ve prospěch aerodynamiky a sportovního dojmu. 17palcové disky kol (v závislosti na verzi) podtrhují dynamický dojem. Detaily jako anténa ve tvaru žraločí ploutve, full LED světlomety, zvýrazněné zadní okno, schované zadní klidy a chromované lemování bočních oken přispívají k modernizaci vnějších tvarů Nového Renault Clio a stejně jako u interiéru zvyšují vnímanou kvalitu.
BarvyOranžová Valencia představuje jednu z nových barev Nového Renault Clio, stejně jako hnědá Vison a modrá Céladon. Ztělesňuje dynamičnost a dodává vzhledu nebývalou sytost a hluboký lesk díky specifické povrchové úpravě založené na oranžové vrchní vrstvě, která byla použita v automobilovém průmyslu zcela poprvé. Je nabízeno celkem 11 barev karoserie a 3 pakety personalizace karoserie (červená, oranžová, černá).
DeflektoryDeflektory ve výši předních kol se na Renault Clio objevují poprvé. Zamezují vzdušným vírům a zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu za účelem snížení spotřeby. Jako bonus dodávají designu dynamický a sportovní vzhled.
Přední světlaFull LED světlomety jsou již v základní výbavě a nechybí tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Díky nim je nové Clio výraznější a elegantnější.
Zavazadlový prostorKonstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Systém prémiového audiosystému BOSE nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který zde dosahuje 391 litrů. Spolu s 26 litry vnitřních úložných prostor tvoří největší objem ve své kategorii. Dvojitá podlaha usnadňuje každodenní nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici rovná ložná plocha.
Zadní světlaZadní světla jsou stejně jako přední světlomety výraznější, s novým světelným podpisem ve tvaru písmene „C“ zdůrazněným 3D efektem. Delší a štíhlejší třetí brzdové světlo je nápadně umístěno v horní části zadního okna.
ProfilElegantní profil předchozí generace, symbolizovaný klikami zadních dveří integrovanými do bočních oken, byl vylepšen různými estetickými prvky: chromové lemování oken, leskle černé kryty bočních sloupků a zadní kliky, kovové kryty prahů, chromovaný emblém CLIO v dolní části dveří atd. Do posledního detailu pečlivě zpracovaný profil zlepšuje vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
Zadní stranaVzadu se nachází rovněž chromované lemování. Design víka zavazadlového prostoru byl přepracován, aby dal vyniknout vnímané kvalitě. Zadní světla zasahující až do zadních výklopných dveří opticky rozšiřují zadní část.
Nový Renault CLIO R.S. Line
Nová značka inspirovaná divizí Renault SportRenault Sport zavádí u Nového Renault Clio svou značku R.S. Line, která postupně nahradí současnou GT Line. Renault je jedním z průkopníků sportovního vzhledu a pevně jej podporuje od roku 2010 v rámci strategie modelové řady Renault Sport na všech trzích. Svým bohatším a vyspělejším obsahem představuje R.S. Line více než pouhou změnu názvu.
R.S. Line přináší skutečně více sportovního charakteru vnějších linií a designu interiéru, aby odpovídala očekávání stále většího počtu zákazníků, kteří si přejí výraznější odlišení prostřednictvím dynamického designu.
R.S. Line rovněž zdůrazňuje pouto se značkou R.S., jejíž dvě písmena jsou synonymem autentického sportovního charakteru. Značka přejímá hlavní části norem designu exteriéru a interiéru Renault Sport.Exteriérem se Nové Clio R.S. Line hlásí k vlně F1, emblematickému designu modelů R.S. Vyznačuje se rovněž mřížkou chladiče ve tvaru včelích plástev, specifickými 17" disky kol z lehké slitiny a atletičtejší zadní částí. V interiéru nacházíme další charakteristické prvky značky, například sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant z perforované kůže s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.
Tím, že Novému Renault Clio dodává více sportovních atributů, ponechává značka R.S. Line zákazníkům dědictví značky automobilového sportu, dědictví udržující se dodnes od Formule 1 až po amatérské soutěže.
Nový Renault CLIO INITIALE PARIS
Značka INITIALE PARIS se u Nového Renault Clio zcela měníObjevuje se na mnoha vozech sortimentu Renault – Captur, Scénic, Talisman, Koleos a Espace – značka INITIALE PARIS se vrací u Nového Renault Clio se zcela novou designovou orientací, ale stále nabízí to nejlepší ze znalostí a zkušeností značky Renault.
Z vnějšku se Nový Renault Clio INITIALE PARIS vyznačuje vytříbeným a velmi elegantním designem. Chromované detaily lemují okna, spodní hranu dveří a mřížku chladiče. Emblém INITIALE PARIS zdobí přední mřížku a blatník. Anténa ve tvaru žraločí ploutve a specifické 17palcové disky kol INITIALE PARIS tento jedinečný design doplňují.
Nový Renault Clio INITIALE PARIS nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo světle šedou. Kožená sedadla se svébytným designem jsou vyhrazená pro tuto verzi a jsou zvláště nápadná. Zůstává rovněž specifický volant potažený jemnou kůží.
Nový Renault Clio je pokračováním ságy elegantních a charakteristicky odlišných vozů, začínající v r. 1991 vozem Clio Baccara a ještě elegantnější a propracovanější značkou INITIALE PARIS, která vytváří uvnitř vozu jedinečnou atmosféru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.