Poté, co bylo prodáno 15 milionů vozů, Renault prezentuje nové Clio, pátou generaci své ikony. Již od svého nástupu v r. 1990 se Clio stalo bestsellerem skupiny Renault po celém světě. Clio bylo nejčastěji vyhlášeno nejoblíbenějším vozem Francouzů a v roce 2013 se dokonce vyšvihlo na místo lídra segmentu B v Evropě. V letech 2012 až 2018 se tak každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku, což je výjimečný obchodní výkon!
Nové Clio je po všech stránkách ušlechtilejší a dynamičtější, převzalo smyslné tvary předchozí generace. Získává na výraze a současně si zachovává uhlazený profil. Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší, příď je důraznější díky velmi nápadné mřížce, která usnadňuje správné chlazení motoru. Pokud jde o rozměry, nové Clio je kratší o 14 milimetrů, ale zároveň je interiér prostornější. Karoserie je nižší až o 30 milimetrů ve prospěch aerodynamiky a sportovního dojmu. 17palcové disky kol (v závislosti na verzi) podtrhují dynamický dojem. Detaily jako anténa ve tvaru žraločí ploutve, full LED světlomety, zvýrazněné zadní okno, schované zadní klidy a chromované lemování bočních oken přispívají k modernizaci vnějších tvarů Nového Renault Clio a stejně jako u interiéru zvyšují vnímanou kvalitu.
BarvyOranžová Valencia představuje jednu z nových barev Nového Renault Clio, stejně jako hnědá Vison a modrá Céladon. Ztělesňuje dynamičnost a dodává vzhledu nebývalou sytost a hluboký lesk díky specifické povrchové úpravě založené na oranžové vrchní vrstvě, která byla použita v automobilovém průmyslu zcela poprvé. Je nabízeno celkem 11 barev karoserie a 3 pakety personalizace karoserie (červená, oranžová, černá).
DeflektoryDeflektory ve výši předních kol se na Renault Clio objevují poprvé. Zamezují vzdušným vírům a zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu za účelem snížení spotřeby. Jako bonus dodávají designu dynamický a sportovní vzhled.
Přední světlaFull LED světlomety jsou již v základní výbavě a nechybí tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Díky nim je nové Clio výraznější a elegantnější.
Zavazadlový prostorKonstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Systém prémiového audiosystému BOSE nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který zde dosahuje 391 litrů. Spolu s 26 litry vnitřních úložných prostor tvoří největší objem ve své kategorii. Dvojitá podlaha usnadňuje každodenní nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici rovná ložná plocha.
Zadní světlaZadní světla jsou stejně jako přední světlomety výraznější, s novým světelným podpisem ve tvaru písmene „C“ zdůrazněným 3D efektem. Delší a štíhlejší třetí brzdové světlo je nápadně umístěno v horní části zadního okna.
ProfilElegantní profil předchozí generace, symbolizovaný klikami zadních dveří integrovanými do bočních oken, byl vylepšen různými estetickými prvky: chromové lemování oken, leskle černé kryty bočních sloupků a zadní kliky, kovové kryty prahů, chromovaný emblém CLIO v dolní části dveří atd. Do posledního detailu pečlivě zpracovaný profil zlepšuje vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
Zadní stranaVzadu se nachází rovněž chromované lemování. Design víka zavazadlového prostoru byl přepracován, aby dal vyniknout vnímané kvalitě. Zadní světla zasahující až do zadních výklopných dveří opticky rozšiřují zadní část.
Nový Renault CLIO R.S. Line
Nová značka inspirovaná divizí Renault SportRenault Sport zavádí u Nového Renault Clio svou značku R.S. Line, která postupně nahradí současnou GT Line. Renault je jedním z průkopníků sportovního vzhledu a pevně jej podporuje od roku 2010 v rámci strategie modelové řady Renault Sport na všech trzích. Svým bohatším a vyspělejším obsahem představuje R.S. Line více než pouhou změnu názvu.
R.S. Line přináší skutečně více sportovního charakteru vnějších linií a designu interiéru, aby odpovídala očekávání stále většího počtu zákazníků, kteří si přejí výraznější odlišení prostřednictvím dynamického designu.
R.S. Line rovněž zdůrazňuje pouto se značkou R.S., jejíž dvě písmena jsou synonymem autentického sportovního charakteru. Značka přejímá hlavní části norem designu exteriéru a interiéru Renault Sport.Exteriérem se Nové Clio R.S. Line hlásí k vlně F1, emblematickému designu modelů R.S. Vyznačuje se rovněž mřížkou chladiče ve tvaru včelích plástev, specifickými 17" disky kol z lehké slitiny a atletičtejší zadní částí. V interiéru nacházíme další charakteristické prvky značky, například sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant z perforované kůže s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.
Tím, že Novému Renault Clio dodává více sportovních atributů, ponechává značka R.S. Line zákazníkům dědictví značky automobilového sportu, dědictví udržující se dodnes od Formule 1 až po amatérské soutěže.
Nový Renault CLIO INITIALE PARIS
Značka INITIALE PARIS se u Nového Renault Clio zcela měníObjevuje se na mnoha vozech sortimentu Renault – Captur, Scénic, Talisman, Koleos a Espace – značka INITIALE PARIS se vrací u Nového Renault Clio se zcela novou designovou orientací, ale stále nabízí to nejlepší ze znalostí a zkušeností značky Renault.
Z vnějšku se Nový Renault Clio INITIALE PARIS vyznačuje vytříbeným a velmi elegantním designem. Chromované detaily lemují okna, spodní hranu dveří a mřížku chladiče. Emblém INITIALE PARIS zdobí přední mřížku a blatník. Anténa ve tvaru žraločí ploutve a specifické 17palcové disky kol INITIALE PARIS tento jedinečný design doplňují.
Nový Renault Clio INITIALE PARIS nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo světle šedou. Kožená sedadla se svébytným designem jsou vyhrazená pro tuto verzi a jsou zvláště nápadná. Zůstává rovněž specifický volant potažený jemnou kůží.
Nový Renault Clio je pokračováním ságy elegantních a charakteristicky odlišných vozů, začínající v r. 1991 vozem Clio Baccara a ještě elegantnější a propracovanější značkou INITIALE PARIS, která vytváří uvnitř vozu jedinečnou atmosféru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.