Poté, co bylo prodáno 15 milionů vozů, Renault prezentuje nové Clio, pátou generaci své ikony. Již od svého nástupu v r. 1990 se Clio stalo bestsellerem skupiny Renault po celém světě. Clio bylo nejčastěji vyhlášeno nejoblíbenějším vozem Francouzů a v roce 2013 se dokonce vyšvihlo na místo lídra segmentu B v Evropě. V letech 2012 až 2018 se tak každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku, což je výjimečný obchodní výkon!
Nové Clio je po všech stránkách ušlechtilejší a dynamičtější, převzalo smyslné tvary předchozí generace. Získává na výraze a současně si zachovává uhlazený profil. Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší, příď je důraznější díky velmi nápadné mřížce, která usnadňuje správné chlazení motoru. Pokud jde o rozměry, nové Clio je kratší o 14 milimetrů, ale zároveň je interiér prostornější. Karoserie je nižší až o 30 milimetrů ve prospěch aerodynamiky a sportovního dojmu. 17palcové disky kol (v závislosti na verzi) podtrhují dynamický dojem. Detaily jako anténa ve tvaru žraločí ploutve, full LED světlomety, zvýrazněné zadní okno, schované zadní klidy a chromované lemování bočních oken přispívají k modernizaci vnějších tvarů Nového Renault Clio a stejně jako u interiéru zvyšují vnímanou kvalitu.
BarvyOranžová Valencia představuje jednu z nových barev Nového Renault Clio, stejně jako hnědá Vison a modrá Céladon. Ztělesňuje dynamičnost a dodává vzhledu nebývalou sytost a hluboký lesk díky specifické povrchové úpravě založené na oranžové vrchní vrstvě, která byla použita v automobilovém průmyslu zcela poprvé. Je nabízeno celkem 11 barev karoserie a 3 pakety personalizace karoserie (červená, oranžová, černá).
DeflektoryDeflektory ve výši předních kol se na Renault Clio objevují poprvé. Zamezují vzdušným vírům a zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu za účelem snížení spotřeby. Jako bonus dodávají designu dynamický a sportovní vzhled.
Přední světlaFull LED světlomety jsou již v základní výbavě a nechybí tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Díky nim je nové Clio výraznější a elegantnější.
Zavazadlový prostorKonstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Systém prémiového audiosystému BOSE nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který zde dosahuje 391 litrů. Spolu s 26 litry vnitřních úložných prostor tvoří největší objem ve své kategorii. Dvojitá podlaha usnadňuje každodenní nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici rovná ložná plocha.
Zadní světlaZadní světla jsou stejně jako přední světlomety výraznější, s novým světelným podpisem ve tvaru písmene „C“ zdůrazněným 3D efektem. Delší a štíhlejší třetí brzdové světlo je nápadně umístěno v horní části zadního okna.
ProfilElegantní profil předchozí generace, symbolizovaný klikami zadních dveří integrovanými do bočních oken, byl vylepšen různými estetickými prvky: chromové lemování oken, leskle černé kryty bočních sloupků a zadní kliky, kovové kryty prahů, chromovaný emblém CLIO v dolní části dveří atd. Do posledního detailu pečlivě zpracovaný profil zlepšuje vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
Zadní stranaVzadu se nachází rovněž chromované lemování. Design víka zavazadlového prostoru byl přepracován, aby dal vyniknout vnímané kvalitě. Zadní světla zasahující až do zadních výklopných dveří opticky rozšiřují zadní část.
Nový Renault CLIO R.S. Line
Nová značka inspirovaná divizí Renault SportRenault Sport zavádí u Nového Renault Clio svou značku R.S. Line, která postupně nahradí současnou GT Line. Renault je jedním z průkopníků sportovního vzhledu a pevně jej podporuje od roku 2010 v rámci strategie modelové řady Renault Sport na všech trzích. Svým bohatším a vyspělejším obsahem představuje R.S. Line více než pouhou změnu názvu.
R.S. Line přináší skutečně více sportovního charakteru vnějších linií a designu interiéru, aby odpovídala očekávání stále většího počtu zákazníků, kteří si přejí výraznější odlišení prostřednictvím dynamického designu.
R.S. Line rovněž zdůrazňuje pouto se značkou R.S., jejíž dvě písmena jsou synonymem autentického sportovního charakteru. Značka přejímá hlavní části norem designu exteriéru a interiéru Renault Sport.Exteriérem se Nové Clio R.S. Line hlásí k vlně F1, emblematickému designu modelů R.S. Vyznačuje se rovněž mřížkou chladiče ve tvaru včelích plástev, specifickými 17" disky kol z lehké slitiny a atletičtejší zadní částí. V interiéru nacházíme další charakteristické prvky značky, například sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant z perforované kůže s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.
Tím, že Novému Renault Clio dodává více sportovních atributů, ponechává značka R.S. Line zákazníkům dědictví značky automobilového sportu, dědictví udržující se dodnes od Formule 1 až po amatérské soutěže.
Nový Renault CLIO INITIALE PARIS
Značka INITIALE PARIS se u Nového Renault Clio zcela měníObjevuje se na mnoha vozech sortimentu Renault – Captur, Scénic, Talisman, Koleos a Espace – značka INITIALE PARIS se vrací u Nového Renault Clio se zcela novou designovou orientací, ale stále nabízí to nejlepší ze znalostí a zkušeností značky Renault.
Z vnějšku se Nový Renault Clio INITIALE PARIS vyznačuje vytříbeným a velmi elegantním designem. Chromované detaily lemují okna, spodní hranu dveří a mřížku chladiče. Emblém INITIALE PARIS zdobí přední mřížku a blatník. Anténa ve tvaru žraločí ploutve a specifické 17palcové disky kol INITIALE PARIS tento jedinečný design doplňují.
Nový Renault Clio INITIALE PARIS nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo světle šedou. Kožená sedadla se svébytným designem jsou vyhrazená pro tuto verzi a jsou zvláště nápadná. Zůstává rovněž specifický volant potažený jemnou kůží.
Nový Renault Clio je pokračováním ságy elegantních a charakteristicky odlišných vozů, začínající v r. 1991 vozem Clio Baccara a ještě elegantnější a propracovanější značkou INITIALE PARIS, která vytváří uvnitř vozu jedinečnou atmosféru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?