Dřívější označení vozů Seat s přídomkem FR - „Formula Racing“, jako výkonného sportovního paketu končí
Všichni vzpomínáme s úsměvem na rtech a chvěním v konečcích prstů na výkonné jednotky pod kapotou se nacházejících Cuper a FR. Doby, kdy označení FR, tedy Formula Racing, znamenalo něco víc než klasický motor s výkonem do 100 k, jsou zdá se nenávratně pryč. Určitý náznak utvářel již loňský facelift Seatu Ibiza, který namísto luxusně výkonného vozu přinesl jen paket, definující úroveň výbavy vozu. Napadá mne připodobnění k Octavii RS s motorem 1,6 v kombinaci s luxusní výbavou, obsahující dotykové obrazovky atd.
Novinkou v okruhu daného modelu se momentálně stává využití slabší 1,2 TSI s výkonem pouhých 63 kW (86 k) namísto stávající 1,4.
Uvidíme, jak si výkonově slabší varianta, avšak s moderním a agresivním designem povede. Dnešní trend zavdává na úspěch v prodejích, zvláště za situace poklesu aktuálně platné ceny. Ta se momentálně pohybuje na hodnotě 329 900 Kč v pětidveřovém provedení. S novým motorem by mohla poklesnout až na hranici 300 tisíc korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?