Dřívější označení vozů Seat s přídomkem FR - „Formula Racing“, jako výkonného sportovního paketu končí
Všichni vzpomínáme s úsměvem na rtech a chvěním v konečcích prstů na výkonné jednotky pod kapotou se nacházejících Cuper a FR. Doby, kdy označení FR, tedy Formula Racing, znamenalo něco víc než klasický motor s výkonem do 100 k, jsou zdá se nenávratně pryč. Určitý náznak utvářel již loňský facelift Seatu Ibiza, který namísto luxusně výkonného vozu přinesl jen paket, definující úroveň výbavy vozu. Napadá mne připodobnění k Octavii RS s motorem 1,6 v kombinaci s luxusní výbavou, obsahující dotykové obrazovky atd.
Novinkou v okruhu daného modelu se momentálně stává využití slabší 1,2 TSI s výkonem pouhých 63 kW (86 k) namísto stávající 1,4.
Uvidíme, jak si výkonově slabší varianta, avšak s moderním a agresivním designem povede. Dnešní trend zavdává na úspěch v prodejích, zvláště za situace poklesu aktuálně platné ceny. Ta se momentálně pohybuje na hodnotě 329 900 Kč v pětidveřovém provedení. S novým motorem by mohla poklesnout až na hranici 300 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?