V roce 1967 přišla na trh první Mazda, jejíž pohon zajišťoval rotační motor. Bylo to 10 let po jeho vynalezení Felixem Wankelem. Prvním modelem byla Mazda Cosmo Sport první generace, známá také jako 110S. Postupem času se objevil v mnoha dalších modelech, v současné době je však využíván už pouze v jedné modelové řadě, sporťáku RX-8.
Mazda se samozřejmě snaží svůj motor dále vyvíjet, snaží se především o snížení spotřeby paliva, která je u Wankela o něco vyšší.
Limitovaná edice k tomuto kulatému výročí vychází samozřejmě z rotační RX-8. Pouhých 200 kousků se vyrobí s platektou edice na karoserii, modrými kryty mlhovek, chromovými doplňky a osmnáctipalcovými litými koly s novým designem. Uvnitř bude na majitele čekat interiér ze světlé alcantry a kůže, kovovými pedály, vodoodpudivými skly, bezklíčový vstup, a další drobné doplňky. Navíc má být použita speciální sada tlumičů Blisten přesně pro tuto speciální edici, pozměněné odpružení a větší brzdy.
Cena je v Japonsku stanovena na 3 miliony jenů, tedy asi půlmilion korun.