Škoda Auto jako jedna z mála firem v České republice s více než stoletou tradicí, je s dějinami Československého státu provázána od samého začátku. Cítí tak závazek podílet se na oslavách tohoto významného jubilea. Historicky významný rok pro naši historii si připomíná řadou akcí, limitované edice svých modelů nevyjímaje. Právě v těchto dnech uvádí na domácí trh v České republice paket mimořádné výbavy pod názvem Edice 100, který bude dostupný k objednání pro většinu modelových řad až do konce roku 2018.
Novou výbavu na přání ke stoletému výročí vzniku Československa lze objednávat k výbavovému stupni Style pro modelové řady Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb. Paket Edice 100 je již nyní dostupný na vyžádání u autorizovaných partnerů značky Škoda v České republice, v průběhu září bude k dispozici rovněž v rámci on-line konfigurátoru nových vozů pro modelový rok 2019, a to jako jedna z položek prvků mimořádné výbavy.
Paket Edice 100 je kombinovatelný s černým interiérem a skládá se z prošití sedadel a koženého volantu v barvě trikolóry, zašité vlajky na předních sedadlech a loga Edice 100 na předních blatnících. Jeho cena byla stanovena na symbolických 100 Kč pro modelové řady Fabia a Rapid. Oba zástupci rodiny mladoboleslavských SUV – Karoq a Kodiaq mají obsah tohoto paketu spojen se zákaznicky nejvíce žádaným prvkem mimořádné výbavy - paketem Style Plus, modelové řady Octavia a Superb pak k paketu Style Plus přidávají ještě další prvky mimořádné výbavy – jako např. vyhřívaný volant.
Výroba vozů s paketem Edice 100 bude zahájena v průběhu září letošního roku, všichni zájemci ji však mohou objednávat již nyní v rámci volitelné výbavy vozu u autorizovaných partnerů značky Škoda. Paket Edice 100 je možné dodatečně sjednat i k novým vozům, které již byly objednány, ale doposud nevyrobeny. Příjem objednávek paketu Edice 100 bude ukončen 31. 12. 2018.
„Je nám velkou ctí zapojit se do oslav stoletého výročí vzniku republiky. Škoda dnes působí jako globální hráč, ale nezapomíná na své kořeny. Věříme, že všechny naše aktivity spojené s oslavou vzniku samostatné republiky, pomohou důstojnou formou připomenout tento důležitý milník naší historie,“ říká šéf Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.
Domácí automobilka pojímá letošní rok slavnostně a zapojuje se do řady připomínkových akcí. Historii slaví především v mladoboleslavském Škoda Muzeu, kde v říjnu zahájí výstavu nazvanou „První kilometry v první republice“, která potrvá do února 2019. V souvislosti s oslavami však nezůstane jen u historických vozů. Výročí české státnosti se promítlo i do designu soutěžního vozu Škoda Fabia R5, s níž tovární posádka Kopecký/Dresler s předstihem získala titul mistrů ČR v rally.
V souvislosti s tímto výročím se Škoda Auto dočkala také jednoho světového rekordu. Lví stopa dlouhá přes 1900 km, vedoucí po silnicích a cestách České republiky a vytvářející obraz dvouocasého lva, byla úspěšně zdolána cyklistickým nadšencem Milanem „Forrestem“ Silným, k němuž se průběžně připojilo více než 150 spolujezdců. Akce tak splnila požadavky oficiálně uznatelného rekordního zápisu – jednak v počtu lidmi ujetých kilometrů, jednak ve velikosti GPS obrazce vyobrazeného v prostředí mapového rozhraní Mapy.cz s tématikou národního symbolu, který ve světě zatím nemá obdoby. Připomínkové akce se však neomezují jen na Českou republiku, ale přenesly se i za její hranice, kde značka Škoda podporuje oslavy našich ambasád.
Mimo vlastních aktivit se Škoda Auto zapojuje i do řady projektů v roli partnera. Před prázdninami významně podpořila třídenní veteránský závod 1000 mil československých na trase Praha-Bratislava-Praha, stala se jedním z hlavních partnerů stavby nových varhan v katedrále svatého Víta, které budou instalovány v průběhu roku 2019, a aktivně se zapojuje do významných společenských a kulturních projektů. Kromě jiného podporuje špičkové domácí instituce, jakými jsou třeba Národní divadlo a Česká filharmonie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?