Kodiaq získal ocenění Auto roku 2017 v České republice

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 15. března 2017 11:15
Sdílej:

Již potřetí v řadě získala Škoda Auto prestižní ocenění v české anketě Auto roku. Obhájila tak prvenství z předchozích let, kdy se titulu dočkaly vozy Škoda Fabia (2015) a Škoda Superb (2016). Letošní ročník opanovala Škoda Kodiaq, která odstartovala největší SUV ofenzívu v dějinách mladoboleslavské automobilky.

„Titul Auto roku 2017 v České republice dokládá výjimečnost nového modelu KODIAQ,“ konstatoval vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika Miroslav Bláha. „KODIAQ je skvělým produktem, který rozšiřuje portfolio značky Škoda směrem k prémiovému segmentu. Jsme přesvědčeni o jeho tržním úspěchu a toto ocenění mimo jiné dokazuje, že naše předpoklady jsou postaveny na reálných základech,“ dodal Miroslav Bláha bezprostředně po slavnostním vyhlášení výsledků.

Jeho slova potvrzují první dny působení modelu KODIAQ na českém trhu. Od zahájení prodeje vozu v říjnu loňského roku registrují autorizovaní obchodníci téměř 4.000 závazných objednávek. V nejbližších týdnech rozšíří nabídku modelové řady KODIAQ nové varianty, které se ve světové premiéře představily na nedávném ženevském autosalonu. Škoda KODIAQ SCOUT je sériově vybavena pohonem všech kol a jak opticky, tak technicky zdůrazňuje své off-roadové přednosti. Pro příznivce sportovního stylu navrhla česká automobilka vůz Škoda KODIAQ SPORTLINE, který akcentuje intenzivní potěšení z jízdy. Interiér i exteriér této elegantní a dynamické verze zdobí speciální designové prvky. K pohonu poslouží některý ze 4 motorů ve výkonovém spektru od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).

Letos došlo ke změnám v organizaci ankety Auto roku 2017 v České republice. Jejím výhradním pořadatelem se stal Svaz dovozců automobilů, který nominoval celkem 27 vozů. O konečném pořadí rozhodovaly hlasy hodnotitelů z řad odborné i laické veřejnosti. K porotě složené z 25 nezávislých žurnalistů se přiřadilo hlasování motoristů na webových stránkách www.autoroku.cz, jehož výsledky měly váhu 5 virtuálních porotců.

Škoda KODIAQ porazila silné soupeře a zvítězila se ziskem 139 bodů. Za ní se umístili další finalisté Volkswagen Tiguan (92,5 bodů), Volvo V90 (77,5 bodů). Na čtvrtém a pátém místě se shodným počtem 63 bodů umístily vozy Alfa Romeo Giulia a Seat Ateca.

Ocenění Auto roku 2017 v České republice není jediným úspěchem, který si Škoda KODIAQ připsala. Nové české SUV se dostalo rovněž do finále světové soutěže World Car of the Year 2017 a například britský magazín Top Gear mu udělil titul Nejlepší automobil pro velké rodiny.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?