Mikromobil od Renaultu Twizy stojí na pomezí tříd automobilů a mopedů. Automobilka ho i díky podpoře francouzské vlády nabídne za solidní cenu.
Má to čtyři kola a volant, je to ale jen pro jednoho, nouzově si za řidiče může přeisednout i spolujezdec. Co je to?
Maličký elektromobil Twizy se ve své sériové podobě předvedl v Ženevě. Zacílí zejména na mladé řidiče, kterým by měl posloužit jako nový způsob městské dopravy. Jeho pohon je čistě elektrický a Twizy je schopen s ním ucestovat až 100 kilometrů. Baterie se díky své nízké kapacitě dobíjí z běžné zásuvky 3 a půl hodiny.
Pod kapotou se mohou nacházet dva motory. Běžná verze má výkon 20 koní a maximální rychlost 80 km/h. Půjde ale zakoupit i oslabená verze s polovičním výkonem, který splní požadavky pro homologaci umožňující jeho použití i osobám od 16 let.
Výbava zahrnuje také airbag řidiče, ten je navíc chráněn čtyřbodovými pásy, spolujezdec má jen tříbodový. Pod zadním sedadlem se našla i schránka na zavazadla, ale objem 31 litrů bude sotva stačit na pár učebnic.
Cenu sráží dotace, které mají možnost čerpat vozidla s nízkoemisním provozem. Díky tomu bude začínat na sedmi tisících euro (170 tisíc korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?