Mikromobil od Renaultu Twizy stojí na pomezí tříd automobilů a mopedů. Automobilka ho i díky podpoře francouzské vlády nabídne za solidní cenu.
Má to čtyři kola a volant, je to ale jen pro jednoho, nouzově si za řidiče může přeisednout i spolujezdec. Co je to?
Maličký elektromobil Twizy se ve své sériové podobě předvedl v Ženevě. Zacílí zejména na mladé řidiče, kterým by měl posloužit jako nový způsob městské dopravy. Jeho pohon je čistě elektrický a Twizy je schopen s ním ucestovat až 100 kilometrů. Baterie se díky své nízké kapacitě dobíjí z běžné zásuvky 3 a půl hodiny.
Pod kapotou se mohou nacházet dva motory. Běžná verze má výkon 20 koní a maximální rychlost 80 km/h. Půjde ale zakoupit i oslabená verze s polovičním výkonem, který splní požadavky pro homologaci umožňující jeho použití i osobám od 16 let.
Výbava zahrnuje také airbag řidiče, ten je navíc chráněn čtyřbodovými pásy, spolujezdec má jen tříbodový. Pod zadním sedadlem se našla i schránka na zavazadla, ale objem 31 litrů bude sotva stačit na pár učebnic.
Cenu sráží dotace, které mají možnost čerpat vozidla s nízkoemisním provozem. Díky tomu bude začínat na sedmi tisících euro (170 tisíc korun).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.