Mikromobil od Renaultu Twizy stojí na pomezí tříd automobilů a mopedů. Automobilka ho i díky podpoře francouzské vlády nabídne za solidní cenu.
Má to čtyři kola a volant, je to ale jen pro jednoho, nouzově si za řidiče může přeisednout i spolujezdec. Co je to?
Maličký elektromobil Twizy se ve své sériové podobě předvedl v Ženevě. Zacílí zejména na mladé řidiče, kterým by měl posloužit jako nový způsob městské dopravy. Jeho pohon je čistě elektrický a Twizy je schopen s ním ucestovat až 100 kilometrů. Baterie se díky své nízké kapacitě dobíjí z běžné zásuvky 3 a půl hodiny.
Pod kapotou se mohou nacházet dva motory. Běžná verze má výkon 20 koní a maximální rychlost 80 km/h. Půjde ale zakoupit i oslabená verze s polovičním výkonem, který splní požadavky pro homologaci umožňující jeho použití i osobám od 16 let.
Výbava zahrnuje také airbag řidiče, ten je navíc chráněn čtyřbodovými pásy, spolujezdec má jen tříbodový. Pod zadním sedadlem se našla i schránka na zavazadla, ale objem 31 litrů bude sotva stačit na pár učebnic.
Cenu sráží dotace, které mají možnost čerpat vozidla s nízkoemisním provozem. Díky tomu bude začínat na sedmi tisících euro (170 tisíc korun).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?