Bugatti Veyron s pohonem zadních kol? Šílený nápad stvořil gumy požírající monstrum

Bugatti Veyron s pohonem zadních kol pálí pneumatiky neskutečnou rychlostí
Bugatti Veyron s pohonem zadních kol pálí pneumatiky neskutečnou rychlostí, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. července 2018 14:01
Sdílej:

Bugatti Veyron je navzdory svému stáří stále jedním z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Za možnost překonávat rychlost 400 km/h a to v naprostém komfortu a luxusu se však majitelé musí vzdát určité živelnosti, o kterou vůz připravuje jeho pohon všech kol. Co ho ovšem odstranit a udělat si z Veyronu hračku určenou k pálení pneumatik? Může to znít šíleně, ale funguje to skvěle.

Bugatti Veyron je naprosto úchvatným strojem, což si jistě uvědomuje i Houston Crosta, šéf společnosti Royalty Exotic Cars, která v Las Vegas půjčuje luxusní a prémiové automobily.

Jeho jméno by vám přitom nemělo být neznámé. Není to totiž tak dlouho, co jsme vám ukazovali jeho pokus o uspoření půl milionu korun za výměnu oleje ve Veyronu. To se mu i přes prvotní nesnáze evidentně podařilo a jeho Veyron je stále v provozuschopném stavu na silnicích.

Tentokrát si však Crosta připravil na svůj vůz poněkud větší technický zásah. Podle svých slov je totiž Veyron kvůli pohonu všech kol pocitově pomalý, respektive v něm člověk nevnímá rychlost tak intenzivně, jako například v McLarenu 720S. A je v podstatě jedno, že Veyron by svou konkurenci na závodní / letištní dráze bez problému rozdrtil. 

Nicméně jak už asi tušíte, přeměna Veyronu ze čtyřkolky na zadokolku nebylo nic snadného. Zvlášť když ani nevíme, kolik zkušeností s podobnými zásahy do aut jeho mechanici mají. Přitom jen přední diferenciál, který je potřeba spolu s poloosami odstranit, má hodnotu cca 20 000 dolarů, tedy cca 439 000 Kč. Během této operace navíc bylo manipulováno i s poměrně nákladnými brzdami a prvky podvozku.

Nicméně srovnáme li výměnu oleje s přestavbou na zadokolku, pak minimálně podle videa musíme označit přestavbu za procházku růžovým sadem. Crosta pak vzal svou hračku na projížďku a pochvaloval si její lehčí řízení, menší poloměr otáčení a zřejmě i agilitu.

Poté už ale následovala zkouška ohněme, během které upravené Bugatti Veyron posílalo 1 000 koní jen na zadní pneumatiky, od kterých se zvedala hustá oblaka bílého kouře. Výsledkem bylo několik usměvavých tváří a kompletně zničené pneumatiky. Jistě přitom nemusíme upozorňovat, na kolik vyjdou.

Web CarScoops, který na video upozornil, pak zdůraznil i jeden z komentářů pod videem na youtube, se kterým se snad nadá nesouhlasit „Vyhodit 20 000 dolarů jen za senzaci na YouTube? Miluju tohohle šílence. Ale až bude chtít svoje auto prodat, bude to zřejmě to nejlevnější Bugatti všech dob." A s tím se nedá než souhlasit. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?