Bugatti Veyron s pohonem zadních kol? Šílený nápad stvořil gumy požírající monstrum

Bugatti Veyron s pohonem zadních kol pálí pneumatiky neskutečnou rychlostí
Bugatti Veyron s pohonem zadních kol pálí pneumatiky neskutečnou rychlostí, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. července 2018 14:01
Sdílej:

Bugatti Veyron je navzdory svému stáří stále jedním z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Za možnost překonávat rychlost 400 km/h a to v naprostém komfortu a luxusu se však majitelé musí vzdát určité živelnosti, o kterou vůz připravuje jeho pohon všech kol. Co ho ovšem odstranit a udělat si z Veyronu hračku určenou k pálení pneumatik? Může to znít šíleně, ale funguje to skvěle.

Bugatti Veyron je naprosto úchvatným strojem, což si jistě uvědomuje i Houston Crosta, šéf společnosti Royalty Exotic Cars, která v Las Vegas půjčuje luxusní a prémiové automobily.

Jeho jméno by vám přitom nemělo být neznámé. Není to totiž tak dlouho, co jsme vám ukazovali jeho pokus o uspoření půl milionu korun za výměnu oleje ve Veyronu. To se mu i přes prvotní nesnáze evidentně podařilo a jeho Veyron je stále v provozuschopném stavu na silnicích.

Tentokrát si však Crosta připravil na svůj vůz poněkud větší technický zásah. Podle svých slov je totiž Veyron kvůli pohonu všech kol pocitově pomalý, respektive v něm člověk nevnímá rychlost tak intenzivně, jako například v McLarenu 720S. A je v podstatě jedno, že Veyron by svou konkurenci na závodní / letištní dráze bez problému rozdrtil. 

Nicméně jak už asi tušíte, přeměna Veyronu ze čtyřkolky na zadokolku nebylo nic snadného. Zvlášť když ani nevíme, kolik zkušeností s podobnými zásahy do aut jeho mechanici mají. Přitom jen přední diferenciál, který je potřeba spolu s poloosami odstranit, má hodnotu cca 20 000 dolarů, tedy cca 439 000 Kč. Během této operace navíc bylo manipulováno i s poměrně nákladnými brzdami a prvky podvozku.

Nicméně srovnáme li výměnu oleje s přestavbou na zadokolku, pak minimálně podle videa musíme označit přestavbu za procházku růžovým sadem. Crosta pak vzal svou hračku na projížďku a pochvaloval si její lehčí řízení, menší poloměr otáčení a zřejmě i agilitu.

Poté už ale následovala zkouška ohněme, během které upravené Bugatti Veyron posílalo 1 000 koní jen na zadní pneumatiky, od kterých se zvedala hustá oblaka bílého kouře. Výsledkem bylo několik usměvavých tváří a kompletně zničené pneumatiky. Jistě přitom nemusíme upozorňovat, na kolik vyjdou.

Web CarScoops, který na video upozornil, pak zdůraznil i jeden z komentářů pod videem na youtube, se kterým se snad nadá nesouhlasit „Vyhodit 20 000 dolarů jen za senzaci na YouTube? Miluju tohohle šílence. Ale až bude chtít svoje auto prodat, bude to zřejmě to nejlevnější Bugatti všech dob." A s tím se nedá než souhlasit. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.