Bugatti Veyron je navzdory svému stáří stále jedním z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Za možnost překonávat rychlost 400 km/h a to v naprostém komfortu a luxusu se však majitelé musí vzdát určité živelnosti, o kterou vůz připravuje jeho pohon všech kol. Co ho ovšem odstranit a udělat si z Veyronu hračku určenou k pálení pneumatik? Může to znít šíleně, ale funguje to skvěle.
Bugatti Veyron je naprosto úchvatným strojem, což si jistě uvědomuje i Houston Crosta, šéf společnosti Royalty Exotic Cars, která v Las Vegas půjčuje luxusní a prémiové automobily.
Jeho jméno by vám přitom nemělo být neznámé. Není to totiž tak dlouho, co jsme vám ukazovali jeho pokus o uspoření půl milionu korun za výměnu oleje ve Veyronu. To se mu i přes prvotní nesnáze evidentně podařilo a jeho Veyron je stále v provozuschopném stavu na silnicích.
Tentokrát si však Crosta připravil na svůj vůz poněkud větší technický zásah. Podle svých slov je totiž Veyron kvůli pohonu všech kol pocitově pomalý, respektive v něm člověk nevnímá rychlost tak intenzivně, jako například v McLarenu 720S. A je v podstatě jedno, že Veyron by svou konkurenci na závodní / letištní dráze bez problému rozdrtil.
Nicméně jak už asi tušíte, přeměna Veyronu ze čtyřkolky na zadokolku nebylo nic snadného. Zvlášť když ani nevíme, kolik zkušeností s podobnými zásahy do aut jeho mechanici mají. Přitom jen přední diferenciál, který je potřeba spolu s poloosami odstranit, má hodnotu cca 20 000 dolarů, tedy cca 439 000 Kč. Během této operace navíc bylo manipulováno i s poměrně nákladnými brzdami a prvky podvozku.
Nicméně srovnáme li výměnu oleje s přestavbou na zadokolku, pak minimálně podle videa musíme označit přestavbu za procházku růžovým sadem. Crosta pak vzal svou hračku na projížďku a pochvaloval si její lehčí řízení, menší poloměr otáčení a zřejmě i agilitu.
Poté už ale následovala zkouška ohněme, během které upravené Bugatti Veyron posílalo 1 000 koní jen na zadní pneumatiky, od kterých se zvedala hustá oblaka bílého kouře. Výsledkem bylo několik usměvavých tváří a kompletně zničené pneumatiky. Jistě přitom nemusíme upozorňovat, na kolik vyjdou.
Web CarScoops, který na video upozornil, pak zdůraznil i jeden z komentářů pod videem na youtube, se kterým se snad nadá nesouhlasit „Vyhodit 20 000 dolarů jen za senzaci na YouTube? Miluju tohohle šílence. Ale až bude chtít svoje auto prodat, bude to zřejmě to nejlevnější Bugatti všech dob." A s tím se nedá než souhlasit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?