Mitsubishi Space Star bývalo kdysi docela úspěšné MPV, již pár let ale toto jméno nosí městský pětidveřový hatchback, v Americe známý jako Mirage. A právě Mirage prošel loni v listopadu celkovou modernizací vzhledu i interiéru. Netrvalo dlouho a tyto změny dostal také Space Star.
Modernizace atraktivitě konkurenta Nissanu Micra nebo Suzuki Swift rozhodně pomohla. Pořád se dají sice nají i hezčí vozy, Space Star ale už nevypadá tak usedle. Lví podíl na tom má přepracovaná přední část s novým nárazníkem, v němž je kromě mlhovek i chromovaná lišta, šestiúhelníkovou maskou chladiče s chromovaným rámečkem a světly s volitelnými LED diodami denního svícení a xenonovými výbojkami. Vzadu došlo na úpravu nárazníku, instalaci LED diod ve tvaru písmene C do skupinových svítilen a rozšíření spoileru pátých dveří s integrovaným brzdovým světlem. Provedené změny se podepsaly na délce auta, která je nyní 3795 milimetrů. Litá kola mají 14 nebo 15 palců, paleta barev byla doplněna o červenou metalízu Wine a oranžovou Sunrise.
V kabině vyslyšelo Mitsubishi přání evropských zákazníků a potáhlo sedadla měkčím čalouněním s trojrozměrným vzorem v černé nebo černo-slonovinové barvě. Multifunkční kožený volant se svým vzhledem a černými lesklými plochami přiblížil nedávno upravenému Outlanderu, přístrojový panel je konečně podsvícen příjemnější bílou barvou. Středová konzole dostala nový panel klimatizace se třemi knoflíky, za příplatek bude dostupná klimatizace automatická s digitálním displejem. Největší novinkou je ale použití multimediálního systému s navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, DVD přehrávačem a příjmem digitálního rádia, jehož výstupem je 6,5palcová obrazovka. Zavazadlový prostor má sice stále stejných 235 litrů, pod podlahou je ale ukryta schránka na drobnosti, po sklopení sedadel potom vznikne rovná ložná plocha.
Pod kapotou najdeme stále litrový tříválec o výkonu 71 koní s točivým momentem 88 Nm, v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 80 koní s točivým momentem 106 Nm, u nějž je manuál možné vyměnit za bezestupňový automat CVT. Standardem je pro obě jednotky systém stop/start, díky němuž si nejúspornější Space Star nárokuje jen 4,0 l/100 km. Oproti předchůdci došlo na o něco tužší pružiny, čímž se zlepšila stabilita vozu v zatáčkách. Přepracovaný elektrický posilovač poskytuje větší přesnost řízení, zvětšené brzdy pro změnu vylepšují bezpečnost vozu. To stejné se dá říct o standardně montovaném asistentovi rozjezdu do kopce.
V Belgii, kde měl vůz evropskou premiéru, budou k dispozici stupně výbavy Intro, Invite, Intense a Instyle. Ceny prozatím zveřejněny nebyly, předchůdce se ale v zemi piva a saxofonů prodával za nejméně 11 640 eur (cca 315 000 korun). Do Česka se Space Star nedovážel a nejspíše ani dovážet nezačne.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?