Mitsubishi Space Star bývalo kdysi docela úspěšné MPV, již pár let ale toto jméno nosí městský pětidveřový hatchback, v Americe známý jako Mirage. A právě Mirage prošel loni v listopadu celkovou modernizací vzhledu i interiéru. Netrvalo dlouho a tyto změny dostal také Space Star.
Modernizace atraktivitě konkurenta Nissanu Micra nebo Suzuki Swift rozhodně pomohla. Pořád se dají sice nají i hezčí vozy, Space Star ale už nevypadá tak usedle. Lví podíl na tom má přepracovaná přední část s novým nárazníkem, v němž je kromě mlhovek i chromovaná lišta, šestiúhelníkovou maskou chladiče s chromovaným rámečkem a světly s volitelnými LED diodami denního svícení a xenonovými výbojkami. Vzadu došlo na úpravu nárazníku, instalaci LED diod ve tvaru písmene C do skupinových svítilen a rozšíření spoileru pátých dveří s integrovaným brzdovým světlem. Provedené změny se podepsaly na délce auta, která je nyní 3795 milimetrů. Litá kola mají 14 nebo 15 palců, paleta barev byla doplněna o červenou metalízu Wine a oranžovou Sunrise.
V kabině vyslyšelo Mitsubishi přání evropských zákazníků a potáhlo sedadla měkčím čalouněním s trojrozměrným vzorem v černé nebo černo-slonovinové barvě. Multifunkční kožený volant se svým vzhledem a černými lesklými plochami přiblížil nedávno upravenému Outlanderu, přístrojový panel je konečně podsvícen příjemnější bílou barvou. Středová konzole dostala nový panel klimatizace se třemi knoflíky, za příplatek bude dostupná klimatizace automatická s digitálním displejem. Největší novinkou je ale použití multimediálního systému s navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, DVD přehrávačem a příjmem digitálního rádia, jehož výstupem je 6,5palcová obrazovka. Zavazadlový prostor má sice stále stejných 235 litrů, pod podlahou je ale ukryta schránka na drobnosti, po sklopení sedadel potom vznikne rovná ložná plocha.
Pod kapotou najdeme stále litrový tříválec o výkonu 71 koní s točivým momentem 88 Nm, v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 80 koní s točivým momentem 106 Nm, u nějž je manuál možné vyměnit za bezestupňový automat CVT. Standardem je pro obě jednotky systém stop/start, díky němuž si nejúspornější Space Star nárokuje jen 4,0 l/100 km. Oproti předchůdci došlo na o něco tužší pružiny, čímž se zlepšila stabilita vozu v zatáčkách. Přepracovaný elektrický posilovač poskytuje větší přesnost řízení, zvětšené brzdy pro změnu vylepšují bezpečnost vozu. To stejné se dá říct o standardně montovaném asistentovi rozjezdu do kopce.
V Belgii, kde měl vůz evropskou premiéru, budou k dispozici stupně výbavy Intro, Invite, Intense a Instyle. Ceny prozatím zveřejněny nebyly, předchůdce se ale v zemi piva a saxofonů prodával za nejméně 11 640 eur (cca 315 000 korun). Do Česka se Space Star nedovážel a nejspíše ani dovážet nezačne.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.