Mitsubishi Space Star bývalo kdysi docela úspěšné MPV, již pár let ale toto jméno nosí městský pětidveřový hatchback, v Americe známý jako Mirage. A právě Mirage prošel loni v listopadu celkovou modernizací vzhledu i interiéru. Netrvalo dlouho a tyto změny dostal také Space Star.
Modernizace atraktivitě konkurenta Nissanu Micra nebo Suzuki Swift rozhodně pomohla. Pořád se dají sice nají i hezčí vozy, Space Star ale už nevypadá tak usedle. Lví podíl na tom má přepracovaná přední část s novým nárazníkem, v němž je kromě mlhovek i chromovaná lišta, šestiúhelníkovou maskou chladiče s chromovaným rámečkem a světly s volitelnými LED diodami denního svícení a xenonovými výbojkami. Vzadu došlo na úpravu nárazníku, instalaci LED diod ve tvaru písmene C do skupinových svítilen a rozšíření spoileru pátých dveří s integrovaným brzdovým světlem. Provedené změny se podepsaly na délce auta, která je nyní 3795 milimetrů. Litá kola mají 14 nebo 15 palců, paleta barev byla doplněna o červenou metalízu Wine a oranžovou Sunrise.
V kabině vyslyšelo Mitsubishi přání evropských zákazníků a potáhlo sedadla měkčím čalouněním s trojrozměrným vzorem v černé nebo černo-slonovinové barvě. Multifunkční kožený volant se svým vzhledem a černými lesklými plochami přiblížil nedávno upravenému Outlanderu, přístrojový panel je konečně podsvícen příjemnější bílou barvou. Středová konzole dostala nový panel klimatizace se třemi knoflíky, za příplatek bude dostupná klimatizace automatická s digitálním displejem. Největší novinkou je ale použití multimediálního systému s navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, DVD přehrávačem a příjmem digitálního rádia, jehož výstupem je 6,5palcová obrazovka. Zavazadlový prostor má sice stále stejných 235 litrů, pod podlahou je ale ukryta schránka na drobnosti, po sklopení sedadel potom vznikne rovná ložná plocha.
Pod kapotou najdeme stále litrový tříválec o výkonu 71 koní s točivým momentem 88 Nm, v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 80 koní s točivým momentem 106 Nm, u nějž je manuál možné vyměnit za bezestupňový automat CVT. Standardem je pro obě jednotky systém stop/start, díky němuž si nejúspornější Space Star nárokuje jen 4,0 l/100 km. Oproti předchůdci došlo na o něco tužší pružiny, čímž se zlepšila stabilita vozu v zatáčkách. Přepracovaný elektrický posilovač poskytuje větší přesnost řízení, zvětšené brzdy pro změnu vylepšují bezpečnost vozu. To stejné se dá říct o standardně montovaném asistentovi rozjezdu do kopce.
V Belgii, kde měl vůz evropskou premiéru, budou k dispozici stupně výbavy Intro, Invite, Intense a Instyle. Ceny prozatím zveřejněny nebyly, předchůdce se ale v zemi piva a saxofonů prodával za nejméně 11 640 eur (cca 315 000 korun). Do Česka se Space Star nedovážel a nejspíše ani dovážet nezačne.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?