Toyota pilně pracuje na vývoji nové generace Priusu. Ten by měl být zase o něco úspornější, ale má to háček.
Současná generace Priusu se prodává od roku 2004. Pokud by byla dodržena tradice předchozích dvou generací tohoto hybridního vozu, měl by být nejpozději příští rok vyměněn. To se však ještě notnou chvíli nestane.
Termín byl přesunut až na roky 2010 – 2011. Za vším stojí baterie. Nový Prius má dostat Li-ionové baterie. V současné době je energie uchovávána v nikl-metalhydridových článcích, které mají oproti Li-ion nižší kapacitu.
Ovšem každé pro má i své proti. Li-ionové články, když se přehřejí, mají tendenci explodovat. Možná jste zaslechli o explodujících bateriích v mobilech, při nějakém zkratu či jiné chybě v mobilu či v baterii se může začít baterie velmi rychle vybíjet, zahřát se a po chvíli dokonce i explodovat. Podobné potíže čas od času trápí i výrobce notebooků. Baterie v autě jsou výrazně větší, je tedy třeba zajistit to, aby i při ohřívání nedocházelo k explozím. Právě zajištění tohoto problému potrvá techniků ještě několik let.
Každopádně po vyřešení se můžeme těšit na opravdu úsporný hybrid, každá kapacita navíc totiž znamená další ušetřené desetinky na spotřebě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?