Toyota pilně pracuje na vývoji nové generace Priusu. Ten by měl být zase o něco úspornější, ale má to háček.
Současná generace Priusu se prodává od roku 2004. Pokud by byla dodržena tradice předchozích dvou generací tohoto hybridního vozu, měl by být nejpozději příští rok vyměněn. To se však ještě notnou chvíli nestane.
Termín byl přesunut až na roky 2010 – 2011. Za vším stojí baterie. Nový Prius má dostat Li-ionové baterie. V současné době je energie uchovávána v nikl-metalhydridových článcích, které mají oproti Li-ion nižší kapacitu.
Ovšem každé pro má i své proti. Li-ionové články, když se přehřejí, mají tendenci explodovat. Možná jste zaslechli o explodujících bateriích v mobilech, při nějakém zkratu či jiné chybě v mobilu či v baterii se může začít baterie velmi rychle vybíjet, zahřát se a po chvíli dokonce i explodovat. Podobné potíže čas od času trápí i výrobce notebooků. Baterie v autě jsou výrazně větší, je tedy třeba zajistit to, aby i při ohřívání nedocházelo k explozím. Právě zajištění tohoto problému potrvá techniků ještě několik let.
Každopádně po vyřešení se můžeme těšit na opravdu úsporný hybrid, každá kapacita navíc totiž znamená další ušetřené desetinky na spotřebě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.