K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

V Praze není kde parkovat! Řešením je tohle

ar1, 13. ledna 2017, 18:19 Aktualizováno 15.1.2017, 01:01 Google+

Osobní vozidlo jezdí v průměru pouze 1,5 hodiny denně, zbytek stojí na parkovacím místě. Těch ale v centru Prahy není moc. Řešením jsou mechanické zakladače, které jsou čím dál tím oblíbenější především v zahraničních metropolích. „V Praze už je takto vybavených na 10 tisíc parkovacích míst. Bylo by jich ale potřeba 30krát tolik,“ prohlásil Zdeněk Křenovský, jednatel a ředitel společnosti Krenotech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
parkovací mechanické zakladače

parkovací mechanické zakladače | foto: relativepr.cz

Sdílejte článek

Parkovací systémy dávají možnost doslova uklidit vozidla z ulice do podzemí. Pomáhá tomu umístění ve dvou nebo třech úrovních, které zajistí vyšší kapacitu bezpečného parkování. Stačí vozidlem najet na jedno z nich. Příkladem je 12 mechanických zakladačů v Harrachovském paláci v Jindřišské ulici. „Jsou lákadlem pro zájemce o kancelářské prostory ve frekventovaných městech. Harrachovský palác má parkování dobře vyřešené. Bylo by skvělé, kdyby i ostatní kancelářské budovy v centru města nabízely tuto možnost. Oproti klasickým krytým garážím šetří místo, náklady na světla, vytápění nebo ochranku,“ tvrdil Filip Veselý z realitní a konzultační společnosti Office Hunters.

img-responsive

Mechanický zakladač: Uživatel ovládá sám. Najíždí na parkovací místo nebo z něj vyjíždí sám, případně si jej sám přivolá. | foto: relativepr.cz

K alternativnímu řešení patří automatické zakladače, které dokáží o minimálně 50 procent zvýšit kapacitu většího parkoviště. Jak to funguje? Vůz se pomocí výtahových systémů a pásů přesune automaticky na volné místo. Díky zadanému kódu ho pak přivoláte zpět. Nevýhodou oproti mechanickým je však vysoká pořizovací cena a náročná údržba. „Automatické zakladače jsou až šestkrát dražší. Vyrábějí se na daný projekt, obsahuje složité technologie. To mechanický systém je velice jednoduchým zařízením, vyrábí se sériově,“ vysvětlil Křenovský, podle kterého v Praze podobné parkovací systémy nejsou nasazovány v potřebné míře. „Může za to neochota investorů nebo některých projektantů. Zejména pak nesmyslné omezení v pražských stavebních předpisech. Přitom mechanické zakladače jsou v zahraniční nejběžnějším řešením. V Praze o ně zjevně není zájem. Městské části řeší hlavně to, jak za parkování vybrat peníze.“

Tato technologie řeší problémy v centrech velkých měst, kde se velice špatně nachází volné parkovací místo. Zvlášť u kancelářských budov. „Ideálním způsobem je vyhradit pro management mechanické zakladače. Pro návštěvy pak mít připravené standardní parkovací místa. Byl by to velice praktický krok,“ dodal Veselý. Podle Křenovského parkovací místa chybějí hlavně u rezidenčních parcel. „V každém centru města nebo na sídlišti jsou meziblokové mezery, kde je možné zřídit mechanické zakladače a tím zřídit podzemní parkoviště. Na horní ploše pak může vypěstovat zeleň,“ popisoval Křenovský.

Google+ Vytisknout

Diskuze: V Praze není kde parkovat! Řešením je tohle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

automobily Václava Havla

Co ukrývala garáž Václava Havla? Nádherné vozy mu pořádně komplikovaly život

Rupert Stadler, předseda představenstva automobilky Audi, skončil kvůli kauze Dieselgate ve vazbě

Další oběť kauzy Dieselgate? Němečtí policisté dnes ráno zadrželi šéfa Audi

BMW i3 & i8 v modré metalíze Protonic.

Český sraz elektrických BMW? Automobilka připravila pestrý program na Masarykově okruhu

Ilustrační foto

Silnice připomínající tankodrom? K nápravě můžeme snadno přispět všichni

ZIL-4102

Sovětská odpověď na luxusní Mercedesy? ZIL-4102 měl obří motory i karbonovou karoserii

K pohonu slouží litrový tříválec, Suzuki Celerio.

Nejlevnější nová auta českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (150 koní)

Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  2. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  3. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

  4. Japonská kopie legendárního Humvee? Mega Cruiser je dodnes největším SUV Toyoty

  5. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

  6. Nejlevnější nová auta českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud