V Praze není kde parkovat! Řešením je tohle

ar1, 13. ledna 2017, 18:19 Aktualizováno 15.1.2017, 01:01 Google+

Osobní vozidlo jezdí v průměru pouze 1,5 hodiny denně, zbytek stojí na parkovacím místě. Těch ale v centru Prahy není moc. Řešením jsou mechanické zakladače, které jsou čím dál tím oblíbenější především v zahraničních metropolích. „V Praze už je takto vybavených na 10 tisíc parkovacích míst. Bylo by jich ale potřeba 30krát tolik,“ prohlásil Zdeněk Křenovský, jednatel a ředitel společnosti Krenotech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
parkovací mechanické zakladače

parkovací mechanické zakladače | foto: relativepr.cz

Sdílejte článek

Parkovací systémy dávají možnost doslova uklidit vozidla z ulice do podzemí. Pomáhá tomu umístění ve dvou nebo třech úrovních, které zajistí vyšší kapacitu bezpečného parkování. Stačí vozidlem najet na jedno z nich. Příkladem je 12 mechanických zakladačů v Harrachovském paláci v Jindřišské ulici. „Jsou lákadlem pro zájemce o kancelářské prostory ve frekventovaných městech. Harrachovský palác má parkování dobře vyřešené. Bylo by skvělé, kdyby i ostatní kancelářské budovy v centru města nabízely tuto možnost. Oproti klasickým krytým garážím šetří místo, náklady na světla, vytápění nebo ochranku,“ tvrdil Filip Veselý z realitní a konzultační společnosti Office Hunters.

img-responsive

Mechanický zakladač: Uživatel ovládá sám. Najíždí na parkovací místo nebo z něj vyjíždí sám, případně si jej sám přivolá. | foto: relativepr.cz

K alternativnímu řešení patří automatické zakladače, které dokáží o minimálně 50 procent zvýšit kapacitu většího parkoviště. Jak to funguje? Vůz se pomocí výtahových systémů a pásů přesune automaticky na volné místo. Díky zadanému kódu ho pak přivoláte zpět. Nevýhodou oproti mechanickým je však vysoká pořizovací cena a náročná údržba. „Automatické zakladače jsou až šestkrát dražší. Vyrábějí se na daný projekt, obsahuje složité technologie. To mechanický systém je velice jednoduchým zařízením, vyrábí se sériově,“ vysvětlil Křenovský, podle kterého v Praze podobné parkovací systémy nejsou nasazovány v potřebné míře. „Může za to neochota investorů nebo některých projektantů. Zejména pak nesmyslné omezení v pražských stavebních předpisech. Přitom mechanické zakladače jsou v zahraniční nejběžnějším řešením. V Praze o ně zjevně není zájem. Městské části řeší hlavně to, jak za parkování vybrat peníze.“

Tato technologie řeší problémy v centrech velkých měst, kde se velice špatně nachází volné parkovací místo. Zvlášť u kancelářských budov. „Ideálním způsobem je vyhradit pro management mechanické zakladače. Pro návštěvy pak mít připravené standardní parkovací místa. Byl by to velice praktický krok,“ dodal Veselý. Podle Křenovského parkovací místa chybějí hlavně u rezidenčních parcel. „V každém centru města nebo na sídlišti jsou meziblokové mezery, kde je možné zřídit mechanické zakladače a tím zřídit podzemní parkoviště. Na horní ploše pak může vypěstovat zeleň,“ popisoval Křenovský.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V Praze není kde parkovat! Řešením je tohle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (150 koní)

Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  5. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud