Proč používat zimní pneumatiky?

Petr Horák, 12. prosince 2003, 03:02 Google+

Společnost Barum Continental se nám nyní pokusí vysvětlit, proč je dobré používat v zimním období zimní pneumatiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

• Zimní pneumatiky poskytují maximální bezpečí při teplotách nižších než 7 ºC.
• Směs použitá na výrobu zimních pneumatik nemůže na rozdíl od letní směsi „zmrznout“ či „ztuhnout“, zimní pláště tedy poskytují vysoký jízdní komfort a maximální míru bezpečí.
• Nové moderní dezény zimních pneumatik jsou stejně atraktivní jako dezény letních plášťů.
• Současné zimní pneumatiky se svým komfortem a nízkou hladinou hlučnosti rovnají letním plášťům. Mimo to díky použité silika směsi mají daleko delší životnost a lépe odolávají opotřebení.
• Podle platné legislativy některých zemí může mít jízda s nevhodnými pneumatikami dokonce právní důsledky nebo se může také odrazit v pojistném krytí.

Následující graf zobrazuje výsledek měření brzdné dráhy zimní a letní pneumatiky na sněhu při rychlosti 50 km/h. Brzdná dráha automobilu s zimní pneumatikou je o 8 metrů kratší než brzdná dráha automobilu řidiče, který i na zasněžené vozovce jezdí s letními pneumatikami.

Stejně názorný je i druhý graf. Tentokrát byla rychlost vozidla 30 km/h a povrch vozovky byl pokryt vrstvou ledu. Brzdná dráha vozidla se zimními pneumatikami je i při tak nízké rychlosti o 11 metrů kratší.

Při používání zimních pneumatik by mělo být pamatováno na kontrolu hloubky dezénu pneumatiky. V případě, že hloubka dezénu poklesne pod 4 mm, doporučujeme použít tyto zimní pneumatiky pro dojetí v letní sezóně. Musíme však počítat s tím, že zimní pneumatiky mají při vyšších teplotách delší brzdnou dráhu než pláště letní.

Barum Continenatal

Vytisknout

Diskuze: Proč používat zimní pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Premiéra interaktivního podvozku IDSPlus - anotační foto

Premiéra interaktivního podvozku IDSPlus

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud