• Směs použitá na výrobu zimních pneumatik nemůže na rozdíl od letní směsi „zmrznout“ či „ztuhnout“, zimní pláště tedy poskytují vysoký jízdní komfort a maximální míru bezpečí.
• Nové moderní dezény zimních pneumatik jsou stejně atraktivní jako dezény letních plášťů.
• Současné zimní pneumatiky se svým komfortem a nízkou hladinou hlučnosti rovnají letním plášťům. Mimo to díky použité silika směsi mají daleko delší životnost a lépe odolávají opotřebení.
• Podle platné legislativy některých zemí může mít jízda s nevhodnými pneumatikami dokonce právní důsledky nebo se může také odrazit v pojistném krytí.
Následující graf zobrazuje výsledek měření brzdné dráhy zimní a letní pneumatiky na sněhu při rychlosti 50 km/h. Brzdná dráha automobilu s zimní pneumatikou je o 8 metrů kratší než brzdná dráha automobilu řidiče, který i na zasněžené vozovce jezdí s letními pneumatikami.
Stejně názorný je i druhý graf. Tentokrát byla rychlost vozidla 30 km/h a povrch vozovky byl pokryt vrstvou ledu. Brzdná dráha vozidla se zimními pneumatikami je i při tak nízké rychlosti o 11 metrů kratší.
Při používání zimních pneumatik by mělo být pamatováno na kontrolu hloubky dezénu pneumatiky. V případě, že hloubka dezénu poklesne pod 4 mm, doporučujeme použít tyto zimní pneumatiky pro dojetí v letní sezóně. Musíme však počítat s tím, že zimní pneumatiky mají při vyšších teplotách delší brzdnou dráhu než pláště letní.
Barum Continenatal