Od začátku dubna 2004 by měla být zahájena druhá etapa programu Mazda Digital Innovation (MDI; digitální inovace). MDI-II – tato druhá etapa zvýší efektivnost procesu vývoje nových výrobků Mazda s důrazem na životní prostředí. Současně tato etapa umožní inženýrům maximalizovat jejich kreativitu a posílit jejich schopnosti.
Díky MDI-II bude Mazda prostřednictvím digitální technologie expandovat do mnoha inženýrských oblastí, čímž se zredukuje potřeba budovat a testovat nákladné prototypy modelů. S cílem podpořit tuto iniciativu bude Mazda v průběhu příštích čtyř let investovat 126 mil. amerických dolarů. Tyto investice budou využity k rozvoji virtuálních testovacích schopností, k nákupu nejnovějších počítačů a k rozvoji přidružených softwarových programů.
První fáze MDI byla představena v roce 1996 a přinesla zásadní zlepšení efektivnosti při vývoji vozů Mazda – zavedením systému MDI bylo zkráceno původní vývojové období pro nové modely Mazda ze 27 měsíců na 12 až 18 měsíců. Tohoto zlepšení bylo dosaženo sdílením společných dat v průběhu celého procesu, od designu až po technickou stránku, testování a přípravu výroby.
Program MDI-II je součástí nepřetržité práce k podpoře konkurenceschopnosti a k rozvoji vozů pro globální trhy v souladu se strategií značky Mazda a zvyšování dlouhodobých schopností značky jak v oblasti vývoje, tak i samotné výroby.
Využíváním pokrokové digitální technologie v průběhu celého vývojového procesu bude Mazda:
1)dále zvyšovat kvalitu a rychlost při vývoji svých výrobků, zatímco bude současně usilovat o zlepšení efektivnosti práce
2)maximalizovat schopnosti a kreativitu inženýrů a konstruktérů a zavádět systém, který bude ověřovat na počítači funkční schopnosti, kvalitu a výrobní proces nových modelů ještě před tím, než budou dokončeny výkresy designu nového vozu.
Zdroj: Tisková zpráva Auto Palace Praha