Druhá generace Mini Countryman je historicky největším modelem značky, který by rád konkuroval vozům jako Seat Ateca, BMW X1 anebo Mercedesu-Benz GLA. Jak by se ale konkurence tvářila v případě, že by přišla její ostrá verze JCW?
Už první generace Countrymanu měla veri JCW hned od samého začátku a tak asi nebude divu, když k tomu samému kroku přistoupí výrobce také u jeho následovníka. A jelikož oficiálně se již nástupce představil, nemůžeme se divit, že designér RM Design si pohrál s myšlenkou ostřejšího provedení.
Edice John Cooper Works už navíc byla přistižena při testování na Nurburgringu, a to hned několikrát během posledních měsíců. Naše predikce je pak takovýá, že premiéru ostré verze můžeme čekat přibližně za šest měsíců od nynějška, alespoň podle dosavadních zpráv.
S největší pravděpodobností by se vůz mohl ukázat na dalším ročníku autosalonu v Ženevě. Co na tom, že vůz nebude mít zdaleka tolik energie jako Mercedes-Benz GLA 45 AMG. K tomu se přidá nezaměnitelný design, který vypadá v edici JCW obzvláště zajímavě.
I přes to, že vůz nabídne solidní výbavu, i tak je otázkou, na kolik vlastně vrchol modelové nabídky přijde. Současný vrchol, kterým je verze Cooper SD ALL4 (140 kW) stojí v ČR 930 800 Kč, tudíž za výkonnější a dynamičtější JCW budeme jistě muset dát okolo jednoho milionu Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?