Druhá generace Mini Countryman je historicky největším modelem značky, který by rád konkuroval vozům jako Seat Ateca, BMW X1 anebo Mercedesu-Benz GLA. Jak by se ale konkurence tvářila v případě, že by přišla její ostrá verze JCW?
Už první generace Countrymanu měla veri JCW hned od samého začátku a tak asi nebude divu, když k tomu samému kroku přistoupí výrobce také u jeho následovníka. A jelikož oficiálně se již nástupce představil, nemůžeme se divit, že designér RM Design si pohrál s myšlenkou ostřejšího provedení.
Edice John Cooper Works už navíc byla přistižena při testování na Nurburgringu, a to hned několikrát během posledních měsíců. Naše predikce je pak takovýá, že premiéru ostré verze můžeme čekat přibližně za šest měsíců od nynějška, alespoň podle dosavadních zpráv.
S největší pravděpodobností by se vůz mohl ukázat na dalším ročníku autosalonu v Ženevě. Co na tom, že vůz nebude mít zdaleka tolik energie jako Mercedes-Benz GLA 45 AMG. K tomu se přidá nezaměnitelný design, který vypadá v edici JCW obzvláště zajímavě.
I přes to, že vůz nabídne solidní výbavu, i tak je otázkou, na kolik vlastně vrchol modelové nabídky přijde. Současný vrchol, kterým je verze Cooper SD ALL4 (140 kW) stojí v ČR 930 800 Kč, tudíž za výkonnější a dynamičtější JCW budeme jistě muset dát okolo jednoho milionu Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?