Kanada bude následovat Spojené státy a poskytne „záchranný balíček“ ve výši čtyři miliardy kanadských dolarů (cca 3,3 miliardy amerických dolarů) tzv. nouzových půjček kanadskému ramenu detroitského (USA) automobilového průmyslu. Informovala o tom v sobotu agentura Reuters.
Zmíněnou pomoc podle agentury ohlásil premiér kanadské provincie Ontario Dalton McGuinty spolu s kanadským předsedou vlády Stephenem Harperem s tím, že částka bude určena na pomoc při provozní restrukturalizaci podniků. "Jedná se o výjimečné okolnosti, které vyžadují mimořádná opatření," řekl McGuinty v souvislosti s pomocí pro automobilový průmysl, topící se v krizi.
Prohlášení o pomoci přichází poté, co Bílý dům schválil uvolnění 17,4 miliardy amerických dolarů na podporu tamějšího automobilového průmyslu. Podle agentury Reuters Harper v této souvislosti prohlásil, že Kanada bude poskytovat podporu odpovídající podílu na dvaceti procentech výrobní kapacity severoamerického trhu. Harper podle agentury Reuters doplnil, že podpora dodavatelů automobilového průmyslu by měla přijít v podobě další pohledávky pojistného prostřednictvím federální Export Development Corp.
- Ondrej Vanek, mediafax -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.