V Německu se brzy začne prodávat hybridní verze Toyoty Auris a my známe první ceny. Oproti Priusu kupující ušetří.
Časopis AutoBild napsal, že hybridní Auris bude stát ve své základn konfiguraci 22 tisíc euro, což vychází na přibližně 580 tisíc korun.
Nejlevnější Prius se v Německu prodává za 25 450 euro, takže Auris nabídne možnost mít hybrid o 3 a půl tisíce euro (90 tisíc korun) levněji.
Cena Priusu u nás je podobná, 660 tisíc korun, můžeme tedy živit naději, že ani cena Aurisu HSD nebude příliš odlišná.
Standardní Auris je dnes možné v akčním ceníku koupit od 330 tisíc korun, nejvybavenější model 1,6 009 Navi stojí 445 tisíc korun. Relevantnější porovnání by bylo s dieselovým motorem, který v internetové nabídce ale není.
Podívejme se tedy do Německa. Auris s dieselovým motorem 2,0 o stejném výkonu jako hybrid se zde prodává za 21750 euro. Vyplní-li se předpověď AutoBildu, Hybrid bude stát totéž co diesel.
Toyota Auris HSD pod kapotou ukrývá motor 1,8 o výkonu 97 koní a dvaaosmdesátikoňový elektromotor, přičemž soustava dá dohromady až 136 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?