V Německu se brzy začne prodávat hybridní verze Toyoty Auris a my známe první ceny. Oproti Priusu kupující ušetří.
Časopis AutoBild napsal, že hybridní Auris bude stát ve své základn konfiguraci 22 tisíc euro, což vychází na přibližně 580 tisíc korun.
Nejlevnější Prius se v Německu prodává za 25 450 euro, takže Auris nabídne možnost mít hybrid o 3 a půl tisíce euro (90 tisíc korun) levněji.
Cena Priusu u nás je podobná, 660 tisíc korun, můžeme tedy živit naději, že ani cena Aurisu HSD nebude příliš odlišná.
Standardní Auris je dnes možné v akčním ceníku koupit od 330 tisíc korun, nejvybavenější model 1,6 009 Navi stojí 445 tisíc korun. Relevantnější porovnání by bylo s dieselovým motorem, který v internetové nabídce ale není.
Podívejme se tedy do Německa. Auris s dieselovým motorem 2,0 o stejném výkonu jako hybrid se zde prodává za 21750 euro. Vyplní-li se předpověď AutoBildu, Hybrid bude stát totéž co diesel.
Toyota Auris HSD pod kapotou ukrývá motor 1,8 o výkonu 97 koní a dvaaosmdesátikoňový elektromotor, přičemž soustava dá dohromady až 136 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?