V Německu se brzy začne prodávat hybridní verze Toyoty Auris a my známe první ceny. Oproti Priusu kupující ušetří.
Časopis AutoBild napsal, že hybridní Auris bude stát ve své základn konfiguraci 22 tisíc euro, což vychází na přibližně 580 tisíc korun.
Nejlevnější Prius se v Německu prodává za 25 450 euro, takže Auris nabídne možnost mít hybrid o 3 a půl tisíce euro (90 tisíc korun) levněji.
Cena Priusu u nás je podobná, 660 tisíc korun, můžeme tedy živit naději, že ani cena Aurisu HSD nebude příliš odlišná.
Standardní Auris je dnes možné v akčním ceníku koupit od 330 tisíc korun, nejvybavenější model 1,6 009 Navi stojí 445 tisíc korun. Relevantnější porovnání by bylo s dieselovým motorem, který v internetové nabídce ale není.
Podívejme se tedy do Německa. Auris s dieselovým motorem 2,0 o stejném výkonu jako hybrid se zde prodává za 21750 euro. Vyplní-li se předpověď AutoBildu, Hybrid bude stát totéž co diesel.
Toyota Auris HSD pod kapotou ukrývá motor 1,8 o výkonu 97 koní a dvaaosmdesátikoňový elektromotor, přičemž soustava dá dohromady až 136 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?