Přestože se trojková řada kabrio od Bmw ještě na trhu ani neohřála, německý úpravce Hartge už zná recept jak z něj vymáčknout více dynamiky a výkonu!
Jak už je zvykem, začal Hartge úpravou motoru, kde uplatnil své dlouholeté zkušenosti s vývojem řídících jednotek, pozměněním dat získal v případě přeplňované benzínové 335i hned o 40 koní více, tedy rovných 340 k, kroutící moment povyrost o 50 Nm na 450 Nm a to již v 1.500 ot/min! Dalším agregátem podrobeným chiptuningu je vznětový 330d, tady se sériový výkon 231k a 500 Nm snadno vyšplhal na 270k a 591 Nm / 1750 ot/min.
K vyššímu výkonu patří i lepší podvozek, u vozu Hartge tomu není jinak, sada sportovních pružin a tlumičů je určena pro všechny varianty motorů a dodá vozu nižší těžiště o 25mm. Optický paket obsahuje přední spoiler pod nárazník a karbonové kryty zpětných zrcátek nebo chromové koncovky výfuků. Samozřejmostí je také dvojice kol Classic a Classic2 o velikosti 18, 19 nebo 20 palců a šíři až 10 palců pro zadní nápravu, k tomu odpovídají i pneumatiky Pirelli nebo Continental o rozměru 245/30 vpředu a 295/25 vzadu.
Svůj projekt ukončil Hartge interiérovými doplňky, jako je kožený volant s airbagem, karbonou dekorací přístrojové desky, hliníkové řadící páky, krytu ruční brzdy, či pedálů, prahové lišty s logem Hartge nebo rychloměr končící u číslice 300 km/h.
Zdroj: Hartge
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?