Přestože se trojková řada kabrio od Bmw ještě na trhu ani neohřála, německý úpravce Hartge už zná recept jak z něj vymáčknout více dynamiky a výkonu!
Jak už je zvykem, začal Hartge úpravou motoru, kde uplatnil své dlouholeté zkušenosti s vývojem řídících jednotek, pozměněním dat získal v případě přeplňované benzínové 335i hned o 40 koní více, tedy rovných 340 k, kroutící moment povyrost o 50 Nm na 450 Nm a to již v 1.500 ot/min! Dalším agregátem podrobeným chiptuningu je vznětový 330d, tady se sériový výkon 231k a 500 Nm snadno vyšplhal na 270k a 591 Nm / 1750 ot/min.
K vyššímu výkonu patří i lepší podvozek, u vozu Hartge tomu není jinak, sada sportovních pružin a tlumičů je určena pro všechny varianty motorů a dodá vozu nižší těžiště o 25mm. Optický paket obsahuje přední spoiler pod nárazník a karbonové kryty zpětných zrcátek nebo chromové koncovky výfuků. Samozřejmostí je také dvojice kol Classic a Classic2 o velikosti 18, 19 nebo 20 palců a šíři až 10 palců pro zadní nápravu, k tomu odpovídají i pneumatiky Pirelli nebo Continental o rozměru 245/30 vpředu a 295/25 vzadu.
Svůj projekt ukončil Hartge interiérovými doplňky, jako je kožený volant s airbagem, karbonou dekorací přístrojové desky, hliníkové řadící páky, krytu ruční brzdy, či pedálů, prahové lišty s logem Hartge nebo rychloměr končící u číslice 300 km/h.
Zdroj: Hartge
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.