U mnichovské automobilky opět sázejí na určitou odlišnost a zřetelnou individualitu, která je patrná nejen na designu nového BMW 1, ale také pro BMW v klasickém uspořádání motoru v přední části a pohonu zadních kol.
Design vozu zaujme některými nevšedními liniemi, zajímavá je boční silueta kdy spodní linie mezi koly má jakýsi propadlý tvar a celkově vytváří dojem jakoby přikrčenosti před útokem. Kontroverzní designérské tvary od BMW tedy pokračují a s plynoucím časem uvidíme co na to řeknou případní zákazníci.
Nové BMW řady 1 je o 24 cm kratší než trojková řada, v porovnání s VW Golf je však delší o zhruba 2 cm. Objem zavazadlového prostoru činí 330 litrů.
Motorizace nejmenšího „bavoráku“ začíná u zážehového agregátu o objemu 1,6 (85 kW), dalším zážehovým motorem je 2,0 (110 kW) a nabídku prozatím doplňují dva vznětové dvoulitry rozdílných výkonů (90 a 120 kW). Verze se slabším vznětovým dvoulitrem však bude označena 118d.
Foto: Archiv