Koncept od Hyundaie v Ženevě

Michal Bartoň, 1. března 2004, 21:45 Google+

Hyundai představuje na autosalonu v Ženevě studii E3. Automobil ukazuje cesty, jak splnit..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..zvyšující se požadavky zákazníků z hlediska luxusu, úspornosti a přívětivosti k uživateli.


Znak na voze Hyundai E3, zobrazující třetí mocninu písmena E, vypovídá mnohé o tomto novém konceptu Hyundai navrženém a vyvinutém v evropském duchu. Na základní úrovni může tento znak znamenat Enjoyment, Environment and Extraordinary (v překladu požitek, prostředí a mimořádnost). V dalším kroku může představovat nový výraz použití kubického prostoru k vytvoření mobilního osobního prostředí plně uzpůsobeného podle zítřejších požadavků náročnějších zákazníků.

"Je to v podstatě automobil, jenž byl navržen směrem zevnitř ven," říká Michaal Fink, šéfnávrhář evropského designérského střediska společnosti Hyundai Motor Company. "Představuje proces zkoušek a příprav odpovědi na požadavky a potřeby zákazníků, kteří budou hledat více pohodlí, kvality a všestrannosti a naopak méně stresu v budoucím motorismu."


V určování představ o kvalitě interiéru a pohodlí má výběr materiálů zásadní charakter. Již otevření dveří ukáže, jakou pozornost tvůrci věnovali novým způsobům jak tvarování, tak i upevňování materiálů. Pro příjemné prostředí se kombinuje jemná, avšak na omak výrazná kůže s pokročilou povrchovou úpravou. Kůže, na které odlišné povrchové vzorování účinkuje společně s přírodními rýhami a charakteristickými linkami, zdůrazňuje úroveň luxusu, která není běžně dostupná v jakémkoliv vozidle segmentu C.

Smysl zlepšení dále zdůrazňují chladivé pastelové odstíny zelené, použité v interiéru i na karoserii. V kombinaci a výběru těchto materiálů a barev získal evropský výraz část z tradice korejské keramiky a kulturního vlivu.

Jemně tónovaná a polarizovaná skleněná střecha s "plovoucím" neprůhledným panelem, nesoucím vnitřní osvětlení a sluneční clony, poskytuje filtrované vnější světlo. Studie E3 se vyznačuje schopností poskytnout skutečně pohodlné sezení čtyřem dospělým osobám. Unikátní upevnění sedadel nabízí mnohotvárné uspořádání a přidávají přední partii prostornost a vzdušnost s průchodností. Vrstvená středová konzola, obsahující velká, nevtíravá a integrované úložná místa, je "zavěšena" mezi předními sedadly a zasahuje dozadu. Výsledkem je uklidňující, již futuristická velká limuzína vytvořená v rámcích běžného trhu.

Pro snížení zátěže řidiče tvůrci studie E3 věnovali pozornost přístrojům a řízení. Hesly zde byly jednoduchost a intuitivnost ovládání. Dotěrné a zbytečně rozměrné číselníky a měřiče byly zavrženy a nahrazeny multifunkčním rychloměrem a zasouvací středovou konzolí s informační obrazovkou LCD vyvinutou ve spojení s firmou VDO. Promyšlenou cestu vpřed v uložení komunikačních zařízení v automobilu ukazuje svisle posuvné komunikační centrum.

Z důvodu dalšího snížení zátěže řidiče a naopak zvýšení uživatelsky vítané pozornosti k detailu byly všechny ovladače klimatizace a audiosoupravy soustředěny do jedné plasticky ztvárněné řídicí jednotky, která rovněž vznikla ve spolupráci s firmou VD. Byla také navržena tak, aby vyhlížela dobře, padla přirozeně do ruky a aby byla okamžitě a instinktivně srozumitelná pro každého řidiče. Jednopaprskový volant, obsahující airbag, dodává další funkční stránku elegance do již tak velkolepého návrhu interiéru.


Zvnějšku studie E3 předvádí uhlazený, avšak v podstatě výrazný profil. Integrace středního střešního sloupku (B) do rámové konstrukce rámů dveří ukazuje interiér ve vynikajícím duchu. Použití osvětlení LED vpředu i vzadu, umožňující významně zmenšit velikost světlometů a svítilen, dovoluje nevtíravé světelné technické zpracování, které plně zapadá do stylingu přídě a zádě. Zmenšení rozměrů použité osvětlovací techniky vedlo ke zvýšení univerzálnosti reflektorů. Za pozornost stojí též například náhrada vnějších zpětných zrcátek zařízením Indicam, které také ukrývá boční polohové svítilny.

Mezi další významné přednosti studie E3 se řadí integrace upevnění nárazníků, což dává celému vozidlu jemnější, sourodější styling. Zvláštní dvoudílné závěsy dovolují otevřít dveře v úhlu 90 stupňů, a vyjadřují tak sílu a stylovost. V rámci dnešních zvyklostí životního stylu je do upevnění registrační značky zaintegrován elektricky ovládaný nosič jízdního kola.


E3 je pojízdná studie, kterou pohání zážehový motor o zdvihovém objemu 1,8 l. Je upraven tak, aby vyvíjel výkon 104 kW (140 k).

Styling pod kapotou rovněž odráží péči ve výběru barev a estetiky, neboť vnáší barvu karoserie do motorového prostoru. Taková pozornost k detailu se ovšem u Hyundai předpokládá. Jako takový je Hyundai E3 v každém ohledu plnohodnotný koncept. Zprostředkovává pohled na pokročilé myšlení a technologie, které napomohou formování automobilů Hyundai příští generace.

Svým rozvorem náprav 2650 mm a celkovou délkou 4150 mm není studie E3 založena na žádné nynější plošině Hyundai, ačkoliv se použitím tradičních vzpěr McPherson vpředu a víceprvkového závěsu vzadu podobá sériově vyráběným automobilům. Koncept E3 jezdí na litých devatenáctipalcových kolech a jeho šestnáctipalcové kotoučové brzdy s vnitřním chlazením pocházejí od firmy Brembo.

Zdroj: Hyundai ČR

Vytisknout

Diskuze: Koncept od Hyundaie v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto bilancovala loňský rok - anotační foto

Škoda Auto bilancovala loňský rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud