Tesla v posledních týdnech zaujala veřejnost především premiérou svého základního modelu, který si říká Model 3. Od něj se ale pomalu přesouváme zpátky k nejznámějšímu typu americké automobilky, a sice Modelu S. Ten se podrobil dílčí modernizaci, při níž přišel o přední masku.
Po představení Modelu 3 a Modelu X byl Model S jediným vozem Tesly, který ještě nabídl konvenční masku chladiče. Po aktuálním zásahu designérů už ji ale nenajdete ani u 4970 milimetrů dlouhé limuzíny. Místo ní je vpředu jen logo Tesly, orámované přepracovanými LED světly. Na tento designový styl je potřeba chvíli si zvykat, o zákazníky ale Tesla určitě nebude mít nouzi.
Rozvržení interiéru zatím nepřevzalo notičky Modelu 3, stále tu tak je 17palcový displej multimediálního systém, orientovaný na výšku, jemuž dělá společnost „konvenční“ přístrojový panel. Novinkou jsou dva volitelné dekory z jasanového dřeva, respektive rozšířená výbava. V základu jsou vedle infotainmentu s navigací třeba vyhřívaná přední sedadla, šest airbagů, kompletní plejáda bezpečnostních asistentů, couvací kamera, bezklíčkový přístup do vozu nebo dešťový senzor. Paket Premuim Upgrade přináší navíc zdravotní filtr vzduchu HEPA, čalounění kůží Nappa, Alcantarou potažený strop, LED diodové ambientní osvětlení, LED mlhovky nebo elektrické víko kufru. Paket Subzero Weather má pro změnu vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant a vyhřívané trysky ostřikovačů.
Základní verze 70 má elektromotor o výkonu 320 koní s točivým momentem 440 Nm, které jsou přenášeny na zadní kola. Dojezd je 455 kilometrů, akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 5,8 sekundy. Verze 70D má dva elektromotory, pohánějící obě nápravy, jako čtyřkolka tak má 332 koní a 525 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Dojezd je 470 kilometrů. Verze 90D má rovněž dva elektromotory s celkovým výkonem 422 koní a točivým momentem 660 Nm, toto stádo pak Model S rozpohybuje z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a uděluje mu dojezd 557 kilometrů. Nejdražší, nejrychlejší i „nejšílenější“ verzí je P90D s celkovým výkonem 469 koní a točivým momentem 967 Nm. Tyto hodnoty vůz vystřelí na 100 km/h za 3,3 sekundy, dojezd je 509 kilometrů. Tato varianta má navíc v rukávu mód Ludicrous, zvyšující výkon na 539 koní a snižující dobu potřebnou ke zrychlení na rovné 3 sekundy.
Významnou novinkou je použití 48A nabíječky, která redukuje čas, potřebný pro doplnění kapacity baterií (dle názvu modelu 70 kWh nebo 90 kWh). Do prodeje zamíří omlazený vůz co nevidět, cena v Německu startuje na 74 100 eurech (cca 2 003 000 korun). Nutno ale podotknout, že jde o verzi 70D. Pokud zatoužíte po Modelu S P90D, pak si připravte nejméně 104 300 euro (cca 2 819 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!