Omlazená Tesla Model S přišla o masku chladiče, neskutečný výkon zůstal

Omlazená Tesla Model S přišla o masku chladiče.
Omlazená Tesla Model S přišla o masku chladiče., foto: Tesla Motors
ar6 13. dubna 2016 13:43
Sdílej:

Tesla v posledních týdnech zaujala veřejnost především premiérou svého základního modelu, který si říká Model 3. Od něj se ale pomalu přesouváme zpátky k nejznámějšímu typu americké automobilky, a sice Modelu S. Ten se podrobil dílčí modernizaci, při níž přišel o přední masku.

Po představení Modelu 3 a Modelu X byl Model S jediným vozem Tesly, který ještě nabídl konvenční masku chladiče. Po aktuálním zásahu designérů už ji ale nenajdete ani u 4970 milimetrů dlouhé limuzíny. Místo ní je vpředu jen logo Tesly, orámované přepracovanými LED světly. Na tento designový styl je potřeba chvíli si zvykat, o zákazníky ale Tesla určitě nebude mít nouzi.

Rozvržení interiéru zatím nepřevzalo notičky Modelu 3, stále tu tak je 17palcový displej multimediálního systém, orientovaný na výšku, jemuž dělá společnost „konvenční“ přístrojový panel. Novinkou jsou dva volitelné dekory z jasanového dřeva, respektive rozšířená výbava. V základu jsou vedle infotainmentu s navigací třeba vyhřívaná přední sedadla, šest airbagů, kompletní plejáda bezpečnostních asistentů, couvací kamera, bezklíčkový přístup do vozu nebo dešťový senzor. Paket Premuim Upgrade přináší navíc zdravotní filtr vzduchu HEPA, čalounění kůží Nappa, Alcantarou potažený strop, LED diodové ambientní osvětlení, LED mlhovky nebo elektrické víko kufru. Paket Subzero Weather má pro změnu vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant a vyhřívané trysky ostřikovačů.

Základní verze 70 má elektromotor o výkonu 320 koní s točivým momentem 440 Nm, které jsou přenášeny na zadní kola. Dojezd je 455 kilometrů, akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 5,8 sekundy. Verze 70D má dva elektromotory, pohánějící obě nápravy, jako čtyřkolka tak má 332 koní a 525 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Dojezd je 470 kilometrů. Verze 90D má rovněž dva elektromotory s celkovým výkonem 422 koní a točivým momentem 660 Nm, toto stádo pak Model S rozpohybuje z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a uděluje mu dojezd 557 kilometrů. Nejdražší, nejrychlejší i „nejšílenější“ verzí je P90D s celkovým výkonem 469 koní a točivým momentem 967 Nm. Tyto hodnoty vůz vystřelí na 100 km/h za 3,3 sekundy, dojezd je 509 kilometrů. Tato varianta má navíc v rukávu mód Ludicrous, zvyšující výkon na 539 koní a snižující dobu potřebnou ke zrychlení na rovné 3 sekundy.

Významnou novinkou je použití 48A nabíječky, která redukuje čas, potřebný pro doplnění kapacity baterií (dle názvu modelu 70 kWh nebo 90 kWh). Do prodeje zamíří omlazený vůz co nevidět, cena v Německu startuje na 74 100 eurech (cca 2 003 000 korun). Nutno ale podotknout, že jde o verzi 70D. Pokud zatoužíte po Modelu S P90D, pak si připravte nejméně 104 300 euro (cca 2 819 000 korun).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.