Motor 2.0 TFSI od Audi získal ocenění „Mezinárodní motor roku 2009“

Q5
Q5, foto: Audi
Martin Hájek 23. června 2009 2:00
Sdílej:

Motor Audi 2.0 TFSI zvolila porota tvořená 64 renomovanými motoristickými novináři z více než 30 zemí popáté v řadě „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) v kategorii 1,8 až 2,0 litru.

„Kombinace výkonu a účinnosti. Vzor pro všechny výrobce motorů,“ tak zní verdikt poroty, kterou u tohoto motoru vyvinutého firmou Audi zaujala obzvlášť působivá kombinace hnací síly, hospodárnosti a provozních vlastností.

Nejnovější verze dvoulitrového čtyřválce TFSI pro Audi A4, A5 a Q5 je vybavena systémem Audi valvelift, který mění u motoru přeplňovaného turbodmychadlem zdvih výfukových ventilů ve dvou stupních. Variabilní zdvih výfukových ventilů zlepšuje ve spolupráci s natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 60 stupňů vyplachování válců a zvyšuje úroveň točivého momentu. Systém Audi valvelift přináší řidiči větší potěšení z jízdy, neboť zaručuje spontánní a dynamický nárůst točivého momentu již od nejnižších otáček. Motor svádí svým charakterem k jízdě s nízkými otáčkami. Díky tomu může řidič řadit dřív vyšší převodové stupně, a tím šetřit palivo, aniž by to bylo na úkor dynamiky.

Motor 2.0 TFSI je k dispozici ve výkonových variantách od 125 kW (170 k) do 195 kW (265 k) pro modelové řady A3, S3, A4, A5, A6, Q5 a TT. V nejsilnějším provedení s výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor udělit vozu Audi TTS Coupé, vybavenému na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic, zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 s.

Značka Audi byla prvním výrobcem na světě, který ve velkosériové výrobě zkombinoval přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI začala v létě 2004, kdy se objevil pod kapotou vozů Audi A3 Sportback. V následujících pěti letech byl tento agregát pětkrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ a jeho kvality ocenilo již více než 1,3 milionu zákazníků, kteří si ho vybrali jako poháněcí jednotku svého vozu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.