Motor Audi 2.0 TFSI zvolila porota tvořená 64 renomovanými motoristickými novináři z více než 30 zemí popáté v řadě „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) v kategorii 1,8 až 2,0 litru.
„Kombinace výkonu a účinnosti. Vzor pro všechny výrobce motorů,“ tak zní verdikt poroty, kterou u tohoto motoru vyvinutého firmou Audi zaujala obzvlášť působivá kombinace hnací síly, hospodárnosti a provozních vlastností.
Nejnovější verze dvoulitrového čtyřválce TFSI pro Audi A4, A5 a Q5 je vybavena systémem Audi valvelift, který mění u motoru přeplňovaného turbodmychadlem zdvih výfukových ventilů ve dvou stupních. Variabilní zdvih výfukových ventilů zlepšuje ve spolupráci s natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 60 stupňů vyplachování válců a zvyšuje úroveň točivého momentu. Systém Audi valvelift přináší řidiči větší potěšení z jízdy, neboť zaručuje spontánní a dynamický nárůst točivého momentu již od nejnižších otáček. Motor svádí svým charakterem k jízdě s nízkými otáčkami. Díky tomu může řidič řadit dřív vyšší převodové stupně, a tím šetřit palivo, aniž by to bylo na úkor dynamiky.
Motor 2.0 TFSI je k dispozici ve výkonových variantách od 125 kW (170 k) do 195 kW (265 k) pro modelové řady A3, S3, A4, A5, A6, Q5 a TT. V nejsilnějším provedení s výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor udělit vozu Audi TTS Coupé, vybavenému na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic, zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 s.
Značka Audi byla prvním výrobcem na světě, který ve velkosériové výrobě zkombinoval přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI začala v létě 2004, kdy se objevil pod kapotou vozů Audi A3 Sportback. V následujících pěti letech byl tento agregát pětkrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ a jeho kvality ocenilo již více než 1,3 milionu zákazníků, kteří si ho vybrali jako poháněcí jednotku svého vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.