Motor Audi 2.0 TFSI zvolila porota tvořená 64 renomovanými motoristickými novináři z více než 30 zemí popáté v řadě „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) v kategorii 1,8 až 2,0 litru.
„Kombinace výkonu a účinnosti. Vzor pro všechny výrobce motorů,“ tak zní verdikt poroty, kterou u tohoto motoru vyvinutého firmou Audi zaujala obzvlášť působivá kombinace hnací síly, hospodárnosti a provozních vlastností.
Nejnovější verze dvoulitrového čtyřválce TFSI pro Audi A4, A5 a Q5 je vybavena systémem Audi valvelift, který mění u motoru přeplňovaného turbodmychadlem zdvih výfukových ventilů ve dvou stupních. Variabilní zdvih výfukových ventilů zlepšuje ve spolupráci s natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 60 stupňů vyplachování válců a zvyšuje úroveň točivého momentu. Systém Audi valvelift přináší řidiči větší potěšení z jízdy, neboť zaručuje spontánní a dynamický nárůst točivého momentu již od nejnižších otáček. Motor svádí svým charakterem k jízdě s nízkými otáčkami. Díky tomu může řidič řadit dřív vyšší převodové stupně, a tím šetřit palivo, aniž by to bylo na úkor dynamiky.
Motor 2.0 TFSI je k dispozici ve výkonových variantách od 125 kW (170 k) do 195 kW (265 k) pro modelové řady A3, S3, A4, A5, A6, Q5 a TT. V nejsilnějším provedení s výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor udělit vozu Audi TTS Coupé, vybavenému na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic, zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 s.
Značka Audi byla prvním výrobcem na světě, který ve velkosériové výrobě zkombinoval přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem. Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI začala v létě 2004, kdy se objevil pod kapotou vozů Audi A3 Sportback. V následujících pěti letech byl tento agregát pětkrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ a jeho kvality ocenilo již více než 1,3 milionu zákazníků, kteří si ho vybrali jako poháněcí jednotku svého vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.