V japonských novinách Mainichi Shimbun se objevil článek o ceně připravovaného modelu Leaf. Cena elektromobilu by dle článku měla údajně startovat na částce 3,5 milionu jenů (zhruba 38,5 tisíc dolarů).
Tato částka je podstatně vyšší oproti konkurenčním vozům Toyota Prius a Honda Insight (oba začínají na 21 tisíc dolarů). Nissan označil článek za spekulativní a uvedl, že oficiální ceny ještě oznámeny nebyly.
Připomeňme ještě, že automobilka Nissan přijímá na elektromobil Leaf předobjednávky přes internet za poplatek 100 dolarů. Předpokládá se že oficiální ceny budou oznámeny během dubna. První vozy by dle sdělení automobilky měly dorazit k zákazníkům na vybrané trhy během prosince 2010.
Stěžejní odbytiště pro model Leaf bude Japonsko a USA. V několika evropských státech jako Dánsko, Německo nebo Portugalsko budou elektromobily subvenovány vládou, a bude pro ně budována infrastruktura dobíjecích stanic. U nás tuto podporu očekávat zatím nelze, takže pro náš trh bude model Leaf zapovězen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.