V japonských novinách Mainichi Shimbun se objevil článek o ceně připravovaného modelu Leaf. Cena elektromobilu by dle článku měla údajně startovat na částce 3,5 milionu jenů (zhruba 38,5 tisíc dolarů).
Tato částka je podstatně vyšší oproti konkurenčním vozům Toyota Prius a Honda Insight (oba začínají na 21 tisíc dolarů). Nissan označil článek za spekulativní a uvedl, že oficiální ceny ještě oznámeny nebyly.
Připomeňme ještě, že automobilka Nissan přijímá na elektromobil Leaf předobjednávky přes internet za poplatek 100 dolarů. Předpokládá se že oficiální ceny budou oznámeny během dubna. První vozy by dle sdělení automobilky měly dorazit k zákazníkům na vybrané trhy během prosince 2010.
Stěžejní odbytiště pro model Leaf bude Japonsko a USA. V několika evropských státech jako Dánsko, Německo nebo Portugalsko budou elektromobily subvenovány vládou, a bude pro ně budována infrastruktura dobíjecích stanic. U nás tuto podporu očekávat zatím nelze, takže pro náš trh bude model Leaf zapovězen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.