Ford odhalil nové SUV Everest. Využívá základů Rangera a zdědil i offroad schopnosti.
Oficiální odhalení, na které mnozí čekali. Civilnější veze Rangera je tu. Nové led pásy pro denní svícení, hliníková ochrana podvozku, nebo velká mřížka chladiče s šestihranným designem, to jsou první změny, které se oproti Rangeru projeví.
Stále však nabízí velkorysou světlou výšku 225 mm. Mimo jiné umí stále brodit a to až do výšky 800 mm. Nájezdový úhel je 29 stupňů v předu a 25 vzadu. Ford se chlubí, že zvládne uvést až 750 kg, což je nejvíce ve své třídě. Za tažné zařízení můžete připojit až 3000 kg.
Po stránce praktičnosti je na tom více než dobře. Může se chlubit nejen sedmimístným uspořádáním kabiny, ale také více než 30 úložnými prostory, které dohromady tvoří objem 48 litrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.