Nové Discovery 2005

Michal Bartoň, 30. ledna 2004, 11:46 Google+

Nejzásadnější změnu zaznamenala koncepce - rámovou konstrukci vystřídala..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..samonosná karoserie a pevné nápravy nezávisle zavěšená kola se vzduchovým pérováním. Bude to vůbec první Land Rover, opouštějící tradiční "náklaďákový" pojezd. Značně se přiblíží Range Roveru především rozměrově - 4,78 m délky a 2,9 m rozvoru znamená pořádný kus auta - ale i technicky, pojezd se systémem "Terrain Response" bude prakticky identický s tím, který se představil v Detroitu ve studii Range Stormer.

Síla na jednotlivá kola bude distribuována přes samosvorný centrální diferenciál a roli náročných, drahých a těžkých uzávěr diferenciálů převezme Terrain Response, vybavený voličem s polohami: Normál, Dálnice, Tráva/Šotolina/Sníh, Písek, Hluboké výmoly, Skály. Pokročilá elektronika pak převezme kontrolu nad brzdami, pružením, převodovkou a motorem a řidiči přenechá v podstatě jen volbu směru a řazení dvoustupňové redukční převodovky.

Nejpravděpodobnějšími kandidáty pro motorizaci jsou 4,2 l osmiválec Jaguar (199 kW), 4 l šestiválec Ford (158 kW), 2,7 l šestiválec Common Rail Ford-PSA (147 kW) a v budoucnu i 4 l osmiválec týchž výrobců, který je dosud ve vývoji a dostane jej budoucí Range Rover. Převodovka bude šestistupňová samočinná. Interiér je opět sedmimístný s velkými dveřmi, usnadňujícími nástup na zadní sedadla a s možností složit nepoužívané sedačky do podlahy. Karoserie připomíná současný model několika charakteristickými prvky, které byly zvoleny za poznávací znaky - zejména zvýšenou střechou v zadní části vozu a dvěma malými okénky v lemu střechy.

Cena bude odpovídat technologické úrovni a renomé výrobce a začne na 38.000 EUR, první kusy se v autosalonech objeví letos v září. Fotografie nového modelu prozatím ještě nejsou k dispozici.

Zdroj: Land Rover ČR
Ilustrační Foto: Land Rover ČR
Vytisknout

Diskuze: Nové Discovery 2005

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Corolla podle Aleše Valenty - anotační foto

Corolla podle Aleše Valenty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud