Čínští zabijáci Tesly? Investoři prozradili, jaké šance vlastně mají

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. srpna 2018, 14:30 Google+

Během posledních let se v Číně představila celá řada nových automobilek zaměřených na vývoj a výrobu elektromobilů, které se snažily prezentovat jako "zabijáci Tesly." Tento vcelku oblíbený termín se však zdá být poněkud nadužívaný a přeceňovaný, neboť podle některých názorů by z těchto automobilek nemuselo na trhu vydržet více než 1 procento.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
NIO EP9

NIO EP9 | foto: NIO

Sdílejte článek

Podle investorů ze společnosti NIO Capital mají být na vině hlavně obrovské náklady. Vyvíjet elektromobil od nuly totiž není levná sranda a 99 % nově vzniklých automobilek by na to mohlo rychle doplatit. 

Ihned na začátek však musíme dodat, že tento odhad, jakkoliv sní rozumně a smysluplně, je potřeba brát s rezervou. Pokud vám totiž značka NIO nic neříká, pak věřte, že pod stejnou značkou existuje i poměrně mladá čínská automobilka, která donedávna držela rychlostní rekord Nurburgringu.

Automobilka NIO a investiční skupina NIO Capital tak k sobě mají celkem blízko, ovšem i tak zkusme věřit, že během tohoto rozhovoru pro agenturu Bloomberg byl Ian Zhu, jeden z vysoce postavených představitelů investiční skupiny, nezaujatý.

V samotném rozhovoru vyjádřil Zhu poměrně velký skepticismus ohledně velkého počtu nových společností s nálepkou "Zabiják Tesly," které se za poslední dobu objevily na místním trhu. „Pokud chcete postavit elektromobil od návrhu, pouštíte se do velice komplikovaného odvětví, ve kterém potřebujete velké investice a řadu kvalitních lidí. Počet přeživších ze všech těchto start-upů zaměřených na elektromobilitu tak bude zřejmě velmi nízký"

Čínští podnikatelé jsou však nezastavitelní a ke svému optimismu mají poměrně dobrý důvod - polovina z celosvětového ročního prodeje elektromobilů se totiž uskuteční v Číně. Tomu do velké míry napomáhají i nově zaváděné zákony čínské vlády, které mají předcházet zhoršování znečištění ovzduší.

Velká poptávka po elektromobilech však kromě místních podnikavců přilákala i velké hráče ze zahraničí. Těm navíc nahrávají i změny v přístupu čínské vlády, které zahraničním automobilkám dovolí stavět v Číně automobily a elektromobily pouze pod svou značkou. Dříve bylo nutné spojit se s některým z místních výrobců.

img-responsive

NIO EP9 | foto: NIO

Celkem výraznou komplikaci pro rozvoj elektromobility a vznik dalších automobilek zabývající se elektromobilitou na čínském trhu však může být blížící se obchodní válka mezi USA a zbytkem světa - tedy včetně Číny. Podle Zhu je však obchodní válka jen jednou velkou obstrukcí v globální ekonomice, která může výrazně zpomalit rozvoj nových technologií.

„Pokud bude situace pokračovat nebo se eskalovat, mohlo by dojít k oddálení komercializace inteligentních automobilů a současně by se tak mohla zpomalit celosvětová snaha o zlepšení bezpečnosti a efektivnosti provozu," dodal Zhu.

Samotná společnost NIO, tedy automobilka zaměřená na elektromobily, se snaží vypracovat do pozice konkurenceschopného čínského výrobce elektrických vozů. V nedávno tak například odstartovala dodávky svého elektrického SUV ES8, na které má podle svých tvrzení již cca 15 000 objednávek.

Vytisknout

Diskuze: Čínští zabijáci Tesly? Investoři prozradili, jaké šance vlastně mají

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Blesková povodeň během chvíle smetla i několik nových vozů

Neuvěřitelná síla přírody? Blesková povodeň změnila dealerství ve vrakoviště

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud