I přes aktuální skandál ohledně aféry Dieselgate a rostoucí náklady na opravu všech aut, se podle Volkswagenu objeví za pár let i další generace modelu Phaeton.
Jeho druhá generace bude full-size sedan a nyní tady máme dva spekulativní snímky, které si berou inspiraci z konceptu C Coupe GTE. Auto by mělo mít "emocionální design", který by mohl převzat některé designové prvky z C Coupe GTE. Přiložené digitální ilustrace ale do jisté míry připomínají i nový Passat.
Volkswagen chce nový Phaeton stvořit tak, aby byl pohodlnější než současný Mercedes-Benz S-Class. Kromě toho jej vybaví autonomním řidícím systémem, jenž by měl být nabízen jako volitelná příplatková výbava. Fungovat by měl zřejmě až do hranice 60 km / h.
Přesné datum zahájení výroby zatím nebylo stanoveno, ale aspoň víme, že Phaeton dostane nový 6,0 litrový twin-turbo dvanáctiválec, který měl premiéru v prvním SUV značky Bentley - modelu Bentayga. U něj poskytuje 608 koní a 900 Nm točivého momentu, takže je otázkou, na kolik jej vyladí u VW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?