Současná generace typu Veyron se nyní loučí speciální třicetikusovou sérií Super Sport. Koncern Volkswagen již dal údajně zelenou jeho nástupci.
Ten by se podle informací serveru AutoExpress měl na trhu objevit během dvou let. Musí být samozřejmě lepší než první generace supersportu. Takže se spekuluje o dosažení maximální rychlosti 434 km/h a zrychlení na stovku pod 2,5 sekundy. Základem lepších jízdních parametrů bude váhová redukce díky většímu využití karbonu.
Pod kapotou bude pracovat evoluce současného agregátu W16 o objemu 8 litrů. Výkon motoru by se měl vyrovnat sérii Super Sport, tedy 1200 koní a krouťák dosáhne 1500 N.m.
Design Veyronu bude velmi obdobný jako u první generace, mělo by se jednat pouze o evoluci. Bude údajně designově více čerpat z klasických vozů Bugatti. Cena je odhadována na milión liber.
zdroj: autoexpress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.