Rinspeed je slavná švýcarské úpravna aut a tam se rodí velmi zajímavé nápady. Jedním z nich je model E2, který je založen na prckovi, Fiatu 500. Dokáže být rychlý i úsporný, teď už stačí jen si vybrat.
Rinspeed si vzal do parády klasický Fiat 500 Abarth. Jeho standardní výkon je 135 koní a používá k tomu motor 1,4 Fire.
Rinspeed se rozhodl, že to je pro městské vozítko příliš. Proto Abarthu snížil výkon na 60 koní, ovšem dosáhl tím nádherné spotřeby 4 litry na 100 kilometrů.
Rinspeed se rozhodl, že 135 koní je pro sportovní auto příliš málo, motor proto ještě více nadopoval a dostal z něj 160 koní, tedy stejně jako má speciální Fiat 500 Abarth Esseesse. Spotřeba je pak méně pohledná, 7,1 litru na 100 km.
Nakonec se Rinspped rozhodl, že je nepraktické mít v garáži dvě auta. Obě proto dal dohromady a stvořil schizofrenika. Přepínáním tlačítka na středové konzole se tak mění městský City mód na rychlý Highway mód.
Pětistovka se tak může pochlubit něčím, co jinde opravdu není k vidění. Rinspeede, opět gratulujeme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.